2017-09-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej, jag känner han inte. Tycker bara han är en helt OK rappare. Menar inte heller att just han ska göra något. Men vad fan, massa småttingar sitter på sociala medier och grinar för att Jaffars vänner inte kommenterar något om händelsen. Typ förklarar krig.

Det är det jag menar. Jag räknar inte bort dem, för skulle man velat kriga och hämnas sitter man väl inte och berättar om det på instagram? Det hade varit ett dumt drag både sett till polismyndighetens och fiendernas sida. Tycker du inte?
Aha om det e så du menar jag förstår, men polisen vet redan allt, vilka det var, vem dem gjorde så emot och varför. Alla e redo och sitta, men polisen önskar helst inte och fälla dem, dem väntar på ngt större som ska hända så dem ger dem långa straff istället för korta semester, dem rullar ju runt orten med sina SAAB's och Volvo som glassbilen, mkt pengar går åt det där så de vill helst ha något bra ur tiden dem avlyssnar och kör rumt.
Citera
2017-09-07, 23:18
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenomenalo
Aha om det e så du menar jag förstår, men polisen vet redan allt, vilka det var, vem dem gjorde så emot och varför. Alla e redo och sitta, men polisen önskar helst inte och fälla dem, dem väntar på ngt större som ska hända så dem ger dem långa straff istället för korta semester, dem rullar ju runt orten med sina SAAB's och Volvo som glassbilen, mkt pengar går åt det där så de vill helst ha något bra ur tiden dem avlyssnar och kör rumt.

Resurser måste läggas rätt helt enkelt. Man har inte råd att gripa för småbrott i dagens läge... Folk vet detta, och utnyttjar det.
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-09-07 kl. 23:20.
Citera
2017-09-07, 23:20
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:

Ja det är klart. Bängen vet mer än de berättar. Får också en känsla av att de kanske inte vill plocka dessa snubbar nu och väntar till de blivit 21 så de kan låsa in dem på väldigt långa straff. När det händer har de 100% uppsikt över dem. Spela roll hur många liv som spillts tills dess liksom. Inte för jag tror att en nedpissning är hög-prio direkt, speciellt inte när ingen snackar. Men finns ju annat att ta dem på.

Kan låta skumt då vi lever i icke-korrupta Sverige. Men den bilden känns rätt så ytlig i dagens Sverige. Polisen kör mycket fulingar och det är dokumenterat.
Citera
2017-09-07, 23:23
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ja det är klart. Bängen vet mer än de berättar. Får också en känsla av att de kanske inte vill plocka dessa snubbar nu och väntar till de blivit 21 så de kan låsa in dem på väldigt långa straff. När det händer har de 100% uppsikt över dem. Spela roll hur många liv som spills tills dess liksom. Inte för jag tror att en nedpissning är hög-prio direkt, speciellt inte när ingen snackar. Men finns ju annat att ta dem på.

Kan låta skumt då vi lever i icke-korrupta Sverige. Men den bilden känns rätt så ytlig i dagens Sverige. Polisen kör mycket fulingar och det är dokumenterat.

Men det gäller också hur media ser på saken... Tänk på det. Större rubriker ger större pengar. Media styr polisen helt enkelt. Det läggs självklart mer pengar på att lösa dem värsta brotten... Ju mer folk involverat, desto mer åsikter. Desto mer kaos. Demokrati du vet... Folk ska få rösta fram gemensamt vad man tycker är bäst. 75 % röstar på en sak, 25% på en annan... Vad händer med dessa 25% efter valet?...
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-09-07 kl. 23:25.
Citera
2017-09-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ja det är klart. Bängen vet mer än de berättar. Får också en känsla av att de kanske inte vill plocka dessa snubbar nu och väntar till de blivit 21 så de kan låsa in dem på väldigt långa straff. När det händer har de 100% uppsikt över dem. Spela roll hur många liv som spillts tills dess liksom. Inte för jag tror att en nedpissning är hög-prio direkt, speciellt inte när ingen snackar. Men finns ju annat att ta dem på.

Vad kan dem gjöra? Småbarn springer runt med rostiga zastavas, så de e tvungna o dra fulingar under bordet.
Citera
2017-09-07, 23:31
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Men det gäller också hur media ser på saken... Tänk på det. Större rubriker ger större pengar. Media styr polisen helt enkelt. Det läggs självklart mer pengar på att lösa dem värsta brotten... Ju mer folk involverat, desto mer åsikter. Desto mer kaos. Demokrati du vet... Folk ska få rösta fram gemensamt vad man tycker är bäst. 75 % röstar på en sak, 25% på en annan... Vad händer med dessa 25% efter valet?...

Ja, det är klart att rubriker säljer. Ju mer oroligheter desto mer intäkter till media.

Ja, dessa 25 lockar till sig 10 till och så fortsätter det.
Citera
2017-09-07, 23:35
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyFalkenberg
Jag längtar tills dagen en svenne försöker konfrontera mig i verkligheten. =)

Vad ska du göra? Stena eller hugga huvudet? Allah u akbar *swoosh* liksom...
Citera
2017-09-07, 23:35
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ja, det är klart att rubriker säljer. Ju mer oroligheter desto mer intäkter till media.

Ja, dessa 25 lockar till sig 10 till och så fortsätter det.

Precis, du hajar. Folk är väldigt ytliga i sitt tänk, men det är så här ett delat land ser ut. Folk försöker alltid klättra upp för stegen. De som är på botten är beredda att göra det värsta... Ju högre upp man är, desto räddare är man att trilla ned. Det skapar klyftor tyvärr.
Citera
2017-09-07, 23:38
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Vad kan dem gjöra? Småbarn springer runt med rostiga zastavas, så de e tvungna o dra fulingar under bordet.

Klart de kör fulingar mot brottslingar. Det kan för all del vara befogat. Tänker mer om man skiter i att utreda saker man säkert kunde klara upp för man vill sätta dem hårt.

Då kör man fulingar på hela samhället. Jag tror nog snuten ser mellan fingrarna på mycket. Bara för att de vill sätta in folk på långa straff. Bara kolla på knarkleveranser och sånt, som man låter passera för man vill hitta källan. Många liv riskeras när man gör så. Varför skulle de inte kunna göra det i ett sånt här fall liksom? Man vet att brottslingarna är i 18-årsåldern så de klarar sig med LSU och korta straff? Bara att hålla dem under uppsikt tills de är 21 så man kan låsa in dem länge. Jag tror nog många poliser på det här arbetsområdet resonerar då.
Citera
2017-09-07, 23:39
Medlem
håll er till ämnet - Jaffar
Citera
2017-09-07, 23:41
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
håll er till ämnet - Jaffar

Du har rätt... Är Jaffar på flykt nu eller?
Citera
2017-09-08, 00:19
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
"Studiogangster" uttrycket kommer från när eazy e dissar Dr dre och påstår att dre inte är en riktig gangster utan en "studiogangster" vilket syftar på att han snackar bara massa skit. Vilket snorungar har tagit och översatt till studiobandit

Tack för informationen var intressant. En guldstjärna på din krage herrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in