2017-09-07, 11:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Fredrik från Granskning Sverige ljuger ihop en historia om att folk med bandana har besökt honom efter ett samtal från IRM.

https://www.youtube.com/watch?v=gv6fh0C5_IU

https://www.interasistmen.se/granskning/ny-medarbetare-pa-granskning-sverige-avslojad-aterfallsforbrytare-och-forintelsefornekare/
Det är konstigt att de som klagar på GS har så svårt med fakta. För det första så tillhör Fredrik INTE GS, vilket tydligt framkommer av hans svar till IRM:
Citat:
-Jag har aldrig varit en del av GS.
För det andra framkommer inget som tyder på att det Fredrik yttrar skulle vara en lögn. Vidare påstår IRM att GS är en rasideologisk och antidemokratisk sajt, vilket saknar belägg. Såvitt jag kan bedöma är det IRM skriver bara osakligt trams.
Citera
2017-09-07, 15:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Så GS blockar allt och alla, sen skapar lista med namn som finns med i gruppen jagärhär som även ligger på NMR sida??
Vad? Skulle detta skrämma då på nått sätt, är det nu vi ska sitta och darra av skräck?????
Nu börjar bilden klarna. Det tycks som att #jagärhär har utsatt Granskning Sveriges Facebooksida för en attack. Det är ju väldigt oseriöst om det stämmer. Dessutom tycks chefer på SVT vara inblandade:
SVT:s Hanna Larsson leder censurering på internet
https://www.youtube.com/watch?v=Uid9h_4SqE4
Citat:
Måndagen den 4 september 2017 försökte det internetbaserade hatterrornätverket #jagärhär utsätta Granskning Sveriges facebooksida för en attack. Idén bakom #jagärhär är att massanmäla alla som inte vill ha obegränsad massinvandring på facebook, för att genom mängden okynnesanmälningar, få Facebook att stänga ner oppositionens sidor.

Genom ett rådigt ingripande av administratören, stängdes dom som attakerade yttrafriheten av från Granskning Sveriges Facebook. Precis samtidigt börjar dock en viss Hanna Larsson på SVT att okynnesanmäla från TV-huset på Gärdet.
Hoppas att GS gräver vidare i detta!
Citera
2017-09-07, 16:03
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu börjar bilden klarna. Det tycks som att #jagärhär har utsatt Granskning Sveriges Facebooksida för en attack. Det är ju väldigt oseriöst om det stämmer. Dessutom tycks chefer på SVT vara inblandade:
SVT:s Hanna Larsson leder censurering på internet
https://www.youtube.com/watch?v=Uid9h_4SqE4

Hoppas att GS gräver vidare i detta!
SVT äcklen avslöjas. GS gör ett fantastisk värdefullt arbete.
Citera
2017-09-07, 16:08
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Det är konstigt att de som klagar på GS har så svårt med fakta. För det första så tillhör Fredrik INTE GS, vilket tydligt framkommer av hans svar till IRM:

För det andra framkommer inget som tyder på att det Fredrik yttrar skulle vara en lögn. Vidare påstår IRM att GS är en rasideologisk och antidemokratisk sajt, vilket saknar belägg. Såvitt jag kan bedöma är det IRM skriver bara osakligt trams.

Att asen bakom IRM endast månglat ut förtal, förvrängningar, osanningar och grova lögner inser allihop.

Framförallt de själva.
Citera
2017-09-07, 16:09
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Så GS blockar allt och alla, sen skapar lista med namn som finns med i gruppen jagärhär som även ligger på NMR sida??
Vad? Skulle detta skrämma då på nått sätt, är det nu vi ska sitta och darra av skräck?????
Om jag var med i Jagärhär och IRM så skylla jag darra av skräck.

Vi tar er FÖRST.
Citera
2017-09-07, 16:15
Medlem
Är "Granskning Sverige" något slags dagcenter eller lss-projekt?

Är det någon som har namnen på dessa clowner som får deltagarna i "snickeriet" att framstå som forskare?

"Ingen vågar ta debatten med oss rasistmongon så vi blockar alla"
Citera
2017-09-07, 16:20
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
GS går på journalister/makthavare mm som gjort något ohederligt eller korrupt och många gånger skadligt mot landet eller mot enskilda individer.

Jagärhär, IRM går på privatpersoner som har en åsikt (tex. att GS gör rätt när de går på korrupta makthavare)

Den som inte kan se den skillnaden är intellektuellt handikappad.
Citera
2017-09-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Om jag var med i Jagärhär och IRM så skylla jag darra av skräck.

Vi tar er FÖRST.

Vaddå tar er först?? Så ni ska hota alla som är med i IRM och jagärhär?

Ni ska ägna er åt terrorverksamhet nu alltså, ringa upp folk och hänga ut sedan.

Tror ni verkligen att någon blir rädd nu eller?

Ärligt, skrattar åt er bara. Skiter fullständigt i om ni ringer mig. Ni ringer väl anonymt som vanligt era fega nassar och hotar.

Skulle det tysta nån menar du? Hahahahahahahahahahahahahahaha
Citera
2017-09-07, 19:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Skulle det tysta nån menar du? Hahahahahahahahahahahahahahaha
GS gör stor nytta som granskar och avslöjar oseriösa aktörer som IRM och #jagärhär. Det här är aktörer som sprider hat och underblåser polariseringen i samhället. De är osakliga och saknar verklighetsförankring. Deras retorik bygger på härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Deras agerande främjar PK-etablissemanget och de ifrågasätts därför aldrig av PK-media. GS har en mycket viktig uppgift i att avslöja de hycklare som är på god väg att förstöra Sverige.

En av de värsta hetsarna är Eva Burman på Ekuriren. ”Granskningen” av ”Trollfabriken” måste vara en av de värre medieskandalerna i Sverige. Jag längtar efter den dag då någon verkligen granskar Ekurirens ”granskning". Här skiver Burman om #jagärhär:
https://unvis.it/ekuriren.se/nyheter/eva-burman-lat-oss-sprida-karlek
Citat:
Och gruppens 38 000 medlemmar har verkligen lyckats. Under hashtaggen #jagärhär går medlemmarna in på hatiska trådar där man hetsar mot invandrare eller kvinnor, för att i stället kärleksbomba tråden. Man kan kalla det en form av god nätverksaktivism.
Problemet är bara att det är Burman och hennes gelikar som godtyckligt ”bestämmer” vad som är ”hat”, ”nazism”, ”fascism” och så vidare. De åsikter som inte passar sorteras in i något sådant fack och angrips sedan på osakliga grunder. Det är ett vidrigt beteende.

Tillägg:
Nina Drakfors fick möjlighet att bemöta Eva Burman i P1 Korrespondenterna tidigare i somras. Burmans arroganta och bisarra resonemang är symptomatiskt:
https://www.youtube.com/watch?v=bhLrW96YQ_k
Senast redigerad av Totius 2017-09-07 kl. 19:40. Anledning: Tillägg
Citera
2017-09-07, 19:43
Medlem
Citat:
GS gör stor nytta som granskar och avslöjar oseriösa aktörer som IRM och #jagärhär. Det här är aktörer som sprider hat och underblåser polariseringen i samhället. De är fullständigt osakliga och saknar verklighetsförankring. Deras retorik bygger på härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Deras agerande främjar PK-etablissemanget och de ifrågasätts därför aldrig av PK-media. GS har en mycket viktig uppgift i att avslöja de hycklare som är på god väg att förstöra Sverige.

En av de värsta hetsarna är Eva Burman på Ekuriren. ”Granskningen” av ”Trollfabriken” måste vara en av de värre medieskandalerna i Sverige. Jag längtar efter den dag då någon verkligen granskar Ekurirens ”granskning". Här skiver Burman om #jagärhär:
https://unvis.it/ekuriren.se/nyheter/eva-burman-lat-oss-sprida-karlek

Problemet är bara att det är Burman och hennes gelikar som godtyckligt ”bestämmer” vad som är ”hat”, ”nazism”, ”fascism” och så vidare. De åsikter som inte passar sorteras in i något sådant fack och angrips sedan på osakliga grunder. Det är ett vidrigt beteende.

Så nu ringer GS upp människor och hotar??? Lagt upp medlemslistan för jagärhär på NMR.
GS skriver rent ut på sin sida att man hotar.
Fast ni gör det som fega anonyma små rädda nassar som skulle skita knäck om Bamse är på tv..

Ni tar er rätten att börja hota folk nu alltså, och ni tror att ni ska uppkomma med vad??

Fega anonyma fjortisar.. ni tar inte ens debatten.
Citera
2017-09-07, 19:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har redan talat om för dig att jag inte har något med GS att göra, sluta använda ”ni”. Jag har också bett dig tala om vad det är för ”debatt” du ältar om. Vad vill du debattera? Varför kan du aldrig vara konkret?

Tråden handlar om reportagekanalen Granskning Sverige – vad vill du debattera angående deras konkreta verksamhet?
Citera
2017-09-07, 20:01
Medlem
Citat:
Så nu ringer GS upp människor och hotar??? Lagt upp medlemslistan för jagärhär på NMR.
GS skriver rent ut på sin sida att man hotar.
Fast ni gör det som fega anonyma små rädda nassar som skulle skita knäck om Bamse är på tv..

Ni tar er rätten att börja hota folk nu alltså, och ni tror att ni ska uppkomma med vad??

Det är något oklart vad det är du vill debattera, precisera vad det är du vill debattera?

Varför är du själv anonym?
Senast redigerad av Foolson 2017-09-07 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in