Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?
Det är nog den dummaste frågeställningen jag någonsin har sett. Antifeminismen handlar inte om en hel politisk åskådning, det handlar bara om att man tycker att feminismen är "dåligt" för att hålla det kort. Som antifeminist tillhör du inte ett bestämt politiskt parti, du kan vara höger, vänster, extrem höger, extrem vänster, det har absolut inget med saken att göra.
Du kan vara sexist, antisexist, homofil, hata transor, älska transor... Det du har gemensamt med andra antifeminister är att du inte tror på feminismen.
Som antifeminist själv så tror jag på jämlikhet. Tror däremot inte på att staten bör tvinga till jämlikhet, det vill säga att staten t. ex. går in och könskvoterar vissa jobb. Men det är inte något som alla feminister tror på heller.
Sammanfattning: Som antifeminist tror jag på jämlikhet, samtidigt som jag tror att feminismen inte står för jämlikhet, och att de förändringar feminismen vill se inte kommer gynna vårat samhälle i könsfrågan.