2017-09-07, 14:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hur gamla var dem vittnesmålen och vad gällde det för något.?

Det var "några" flickor, som föst blev avvisade, som "icke trovärdiga vittnen!"
Det var säkerligen i början av utredningen, som flickorna berättade om sin observation.

Hur gick det med Ditt "tips" till polisen?
Minns ej vad det rörde sig om!
Citera
2017-09-07, 14:41
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Av en ren slump fick jag via mail ett tips på en bild som vid ett snabbt ögonkast kunde ha varit Patrik. Bilden togs den 27 maj, men tatueringen på armen avslöjade att det inte var rätt person.

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/P%20L/0-18670933_10212964325693662_7348369420478391223_n_z pskhegohiq.jpg.html

det där är ju Linnea Landström (farmen 2017) med random grabb

http://www.thepicta.com/user/linnejha/228209176/1524757043281145538_228209176
Citera
2017-09-07, 14:47
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vad hände med följande "uppslag?"

1. Patriks pappa skulle höra "gamla vittnen" - gjorde han det? Fick han några klargörande?

2. Den senaste dykningen, som eventuellt kunde sättas i samband med Patriks försvinnande.
Var det Patrik De dök efter? Gjordes det några fynd, som kan sättas i samband med Patrik?

3. Hur var det nu med "Freddas" heta tips, att P finns i närheten av järnvägen / stationen?
Det är skrivet, som om "Fredda" VET, att så är fallet!
I annat fall skulle det ha stått: "Jag har hört...." eller, att det enbart bygger på "Fs" antagande.
Visserligen svarar "F," att "det borde vara så" - eller någonting i den stilen.

jag tror att senaste dykningen va ett städuppdrag ,har inget med P att göra

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/kvinnersta-dagbrott-stadas-av-unga-dykare-pa-strandens-dag

ja intressant att få veta vad Fredda vet (om hen vet nåt)
Citera
2017-09-07, 14:53
Medlem
Det är även intressant det som Hemma97322 skrev om,eller hur.?
Citera
2017-09-07, 14:56
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/kvinnersta-dagbrott-stadas-av-unga-dykare-pa-strandens-dag

Fast fredda har redan skrivit att det bara är ett antagande.
Citera
2017-09-07, 14:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Tack Zippzon!

Ja, OM "Freddas" yttrande bar uns av sanning vore det en rejäl godbit för alla sökande!
Nej! Det är inte lätt, att veta om folk verkligen har kännedom om det de skriver eller om det bara är en massa dravel!
För, att undvika onödiga "påhopp" och ifrågasättande är det ju klokt, att klarlägga fakta ifrån början!
I vissa trådar ägnas sida upp och sida ned åt "personangrepp", försök till blottläggande av pseudonymen och bråk om oväsentligheter!
Citera
2017-09-07, 15:05
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Den städningen verkar ske nu på lördag.

Citat:
Under lördagen städar drygt en halv miljon ungdomar stränder och vattendrag

Städar (ska ske) inte städat (har skett)

Fortfarande nyfiken var det var för dykningar som skulle ske med MPS som det var tal om här i tråden.
Citera
2017-09-07, 15:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Fast fredda har redan skrivit att det bara är ett antagande.

Jag skrev, att "F" svarade, att det var ett antagande!" Först när frågan ställdes!
I början skrev "F," att "P finns i närheten av stationen" eller om det var järnvägen han skrev.
Det är det jag menar; skriv rent ut ifrån början för, att sippa allt tjafsande och misstänksamheter, som följer på lösa antaganden!
Citera
2017-09-07, 15:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Fortfarande nyfiken var det var för dykningar som skulle ske med MPS som det var tal om här i tråden.

Det var dykningen med "MPS" jag syftade på!
Citera
2017-09-07, 15:08
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Nej, han är som du säger myndig och behöver inte svara till någon. Hittas han däremot död meddelas närmast anhöriga.
Jag tror fortf han sitter hos "systern", röker på och har det gott.

En del av mig tror dock lite på ryktena om att hans togs av daga i en knarkaffär. Det behöver inte vara många hundra kronor det handlar om för att någon med snedtändning ska bli förbannad över en skuld. Jag tror alltså inte på någon knarkmaffia som någon diskuterat löst om.

Jag "vet" (vet vem hen är, men har inget med de personerna att göra. Hen var en arbetskamrat) en som somnade pga för mycket tabletter. Hen fick en plastpåse över huvudet för de andra ville se vad som hände. Kvävning hände. Alla dessa personer hade knaprat piller och fått i sig diverse preparat. Ingen tillhörde maffian.

jag kan till viss del hålla med dig på det spåret ,dom rykten jag fick i örat borde rimligtvis ha någon substans (ingen rök utan eld),även om dom säkert har blivit uppförstorade .men som sagt jag är öppen för ett sånt scenario
Citera
2017-09-07, 15:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det är även intressant det som Hemma97322 skrev om,eller hur.?

Det har redan spekulerats i huruvida det handlar om knarkaffärer, som slagit fel eller ej!
Citera
2017-09-07, 15:10
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Upps my bad ! det står ju arkivbild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in