2017-09-07, 13:12
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Rättelse: Fel, bilen var VIT.

Citat ur Expressen: Lars Johansson chef över avdelningen för grova brott i Skaraborg, bekräftar Carinas berättelse.

– Vi hörde henne väldigt mycket under den här tiden men då beskrev hon färgen som brun-metallic. Men vi får ta och prata med henne igen.

Men Carina Karlsson är säker på sin sak.

Den var vit.

http://www.expressen.se/gt/carina-sag-mystisk-bil-natten-helena-forsvann/

Det har stått i tråden att bilen som Carina såg hade rails om jag minns rätt och det har jag tolkat som längsgående takräcken vilket var ovanligt på den tiden.
Men i artikeln säger hon att bilen hade svarta takrelingar! Menar hon kanske tvärgående då?

En mycket viktig fråga eftersom alla bilar kan bära tvärgående takräcken.
Citera
2017-09-07, 13:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men var det rätt?

Uppenbarligen.
Citera
2017-09-07, 13:53
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men var det rätt?

Inte vad vi vet.
Citera
2017-09-07, 14:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det har stått i tråden att bilen som Carina såg hade rails om jag minns rätt och det har jag tolkat som längsgående takräcken vilket var ovanligt på den tiden.
Men i artikeln säger hon att bilen hade svarta takrelingar! Menar hon kanske tvärgående då?

Det måste vara längsgående takräcken som avses, rails betyder ju just räls, (järnvägs)spår, vilket är en passande beskrivning eftersom dom löper längs med bilens längd på varsin sida på liknande sätt som en räls.
Citera
2017-09-07, 14:00
Medlem
Citat:

TakRAILS och takRELING brukar väl vara längsgående medan tvärgående brukar kallas lasträcke?
Citera
2017-09-07, 14:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Inte vad vi vet.

Jo vi VET är att det enligt polisen är "pilot" (KM) som är mördaren - PR är INTE "pilot" -
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 14:13.
Citera
2017-09-07, 14:12
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
PR är INTE "pilot" - enligt polisen är det "pilot" (KM) som är mördaren.

Du har blandat ihop begreppen. Vi VET INGENTING om att det skulle vara KM som är pilot.
Du är vilsen.
Senast redigerad av Strykning 2017-09-07 kl. 14:25.
Citera
2017-09-07, 14:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Du har blandat ihop begreppen.

PÅ vilket sätt? utveckla gärna
Citera
2017-09-07, 14:18
Medlem
Kl*as Mal*mgren är också min troligaste kandidat till ”mannen med pilotglasögon”.

För att komma framåt måste man testa olika scenarion; allt ifrån en ensam GM (pilot), fler GM, påkörningsolycka etc. Jag försöker lägga puzzel i alla tänkbara olika scenario för att sedan kunna bilda mig en uppfattning om vad som kan tänkas vara troligt eller inte. Det är uppskattat om någon påpekar faktafel , ifrågasätter, eller kommer med input från andra synvinklar etc men snälla Pudelfrillan försök sluta misstänkliggöra allt och alla här inne; du skrämmer iväg folk och du gör tråden till en där alla ska ”försvara sig mot dina anklagelser”.
Uppskattat om du i fortsättningen lägger av med detta.
Senast redigerad av Legooo 2017-09-07 kl. 15:03.
Citera
2017-09-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Kl*as Mal*mberg är också min troligaste kandidat till ”mannen med pilotglasögon”.

För att komma framåt måste man testa olika scenarion; allt ifrån en ensam GM (pilot), fler GM, påkörningsolycka etc. Jag försöker lägga puzzel i alla tänkbara olika scenario för att sedan kunna bilda mig en uppfattning om vad som kan tänkas vara troligt eller inte. Det är uppskattat om någon påpekar faktafel , ifrågasätter, eller kommer med input från andra synvinklar etc men snälla Pudelfrillan försök sluta misstänkliggöra allt och alla här inne; du skrämmer iväg folk och du gör tråden till en där alla ska ”försvara sig mot dina anklagelser”.
Uppskattat om du i fortsättningen lägger av med detta.

Mal*mgren
Citera
2017-09-07, 15:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fler vittnen borde sett ifall Helena var på torget 0230 tycker jag, så tror LGWP bara råkade säga fel. (Någon som läser tråden kanske kan fråga honom?)
Möjligheten finns att både bilen killarna på Hällristningsvägen såg, och bilen med rails har med försvinnandet att göra såtillvida det var flera gärningsmän inblandade, att då någon av dom återvände en sista gång för att städa bort det sista.

Ja möjligheten finns givetvis men jag tror inte på flera inblandade GM, jag tror att "pilot" (KM) var ensam när han mördade Helena och att han senare ensam gjorde sig av med hennes kropp.
Citera
2017-09-07, 15:21
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vet faktiskt inte exakt men det var nog ingen jättebra idé att börja kalla freija troll enligt mig. Hur som helst, jag antar uppmaningen att försöka hålla oss till en sansad och bra ton framåt.
Btw: Flera här inne måste ju personligen känna MR. Kan ni inte försöka få in honom och kommentera vänskapen med KM, innan jag gör det. Vore bättre tycker jag.

Jag tycker att han har haft sin chans att kommentera sin eventuella vänskap med KM nu så du kan väl lika gärna tala om vad du har att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in