2017-09-06, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Men vi måste ju ändå känna sympati för de unga på fotot med Hutchinson-Gilfords syndrom. Svensk sjukvård måste ställa upp! Speciellt den unge pojken som håller i den svenska fanan kan inte vara mer än 12 år. Och han som står längst till vänster har knappt fått hår på sitt spädbarnshuvud. 1-2 år gammal?

Våra fängelser är överfulla, vi kan inte ta emot dom är lyxflyktingarna, Sverige har inte råd.
Citera
2017-09-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det börjar se ut som ett tältläger:
https://twitter.com/nabizadehse/status/905492749335527425

Notera hur de medvetet bryter mot tillståndet som säger ett tält 3x3 meter. Föraktfull smiley som svar när detta påpekas.

Hazarernas byggande av tältläger på Norra Bantorget hindrar andra människor att nyttja parken.

Parkerna är avsedda för alla. De bekostas av skattebetalare. Jag anser att det är helt orimligt att en viss grupp tillåts bre ut sig på parkmark på ett sätt som hindrar andra att nyttja parken. Det är en demokratifråga.

Jag tror att det aldrig har inträffat förr. Men när det nu har inträffat måste samhället reagera och stoppa framfarten.
Citera
2017-09-06, 23:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Hazarernas byggande av tältläger på Norra Bantorget hindrar andra människor att nyttja parken.

Parkerna är avsedda för alla. De bekostas av skattebetalare. Jag anser att det är helt orimligt att en viss grupp tillåts bre ut sig på parkmark på ett sätt som hindrar andra att nyttja parken. Det är en demokratifråga.

Jag tror att det aldrig har inträffat förr. Men när det nu har inträffat måste samhället reagera och stoppa framfarten.
Jag vet inte om de har det uppsatt dagtid, om det inte regnar.
Citera
2017-09-06, 23:49
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det börjar se ut som ett tältläger:
https://twitter.com/nabizadehse/status/905492749335527425

Notera hur de medvetet bryter mot tillståndet som säger ett tält 3x3 meter. Föraktfull smiley som svar när detta påpekas.
Ja, och då ska man ändå ha i åtanke att det är värre i verkligheten än på den (medvetet) förskönande bilden. Tidigare ikväll vet jag från en källa att det då fanns mängder med s.k. afghaner (dvs. hazarer ect, Iran osv...) som befann sig runtom vid Norra Bantorget med liggunderlag och sovsäckar m.m., de ska alltså sova där, och det var väl inte det demonstrationstillståndet inkluderade precis?
Gällande tält så finns det helt klart tältliknande konstruktioner större än 3x3 meter, typ som en sorts paviljongtält (eller bit av), mindre partytält modell trädgård och liknande. Sånt borde ju fan inte tillåtas vid Norra Bantorget. Det öppna tältet (party/trädgård) något till vänster mitt på bilden på Twitter du länkar borde egentligen inte få vara tillåtet. Den bisarra tygtaks-lösningen till höger på Twitterbilden, a la en del av en klassisk romsk bosättning, borde inte heller tillåtas.

Jan Sjunnessons video (spridd på nätet) från igår ger också en bra bild av hur det ser ut.
https://www.facebook.com/jansjunnesson/videos_by
Sedan den filmen finns det enligt min källa mer av dylika tälthistorier på plats där, eller bredvid. En del afghaner ska även enligt annan muntlig info jag hört ha sovit vid skolgården intill (vet inte om det är sant dock).
Hoppas någon kan uppdatera hur det ser ut nu vid Norra Bantorget-området den kommande natten.
Citera
2017-09-06, 23:52
Medlem
fasligts avatar
Judith Kiros valkampanjar i Flamman. "Barnen" identifierar de grundläggande samhällsproblemen och drar på egen hand linjerna mellan problempunkterna. "Allt hänger ihop" har de ljuvliga små afghanliven, enligt Kiros, räknat ut. Det är därför de nu i sann vänstersolidarisk anda sträcker ut sina små värnlösa händer mot andra eftersatta, strukturmisshandlade grupper som fattigpensionärer, födande kvinnor och funktionsvarierad allmänhet. Fantastiskt.
Citat:
De barn och ungdomar som ansvarar för och driver rörelsen har identifierat ett faktum politikerna gärna undviker: Sverige kan välja annorlunda. Inte bara vad gäller asylpolitiken, utan också vad gäller välfärden. De senaste åren har det blivit utbrett och accepterat att ställa flyktingar mot allt från pensionärer, sjukvård, kvinnor och hbtq-personer till skäliga löner, beroende på vilken poäng man vill få igenom. Men i sitt uttalande sätter Ung i Sverige frågetecken kring den problemformuleringen och pekar istället på sammanhanget den är till för att dölja – att de här frågorna och grupperna allihop bortprioriteras. Därför finns det också ett gemensamt intresse kring att ställa upp för och alliera sig med varandra.
/.../
Tidigare i år rapporterades det om psykisk ohälsa och ett flertal självmord i gruppen. Ändå är det de här ungdomarna – snarare än de organiserade rasisterna – som lägger ner tid, energi och engagemang på att slå vakt inte bara kring sina egna, utan även andra utsatta människors rättigheter. Det är en syn på Sverige, samhället och politisk aktivism som tål att spridas.

“I Sverige används vi som en grupp att skylla på,” skriver Ung i Sverige i ett uttalande på sin hemsida. “Som de andra ska hata för att de inte ska kräva mer av politikerna”. Men, påpekar de, det är i grunden människor som har makten. Gemensamt kan vi ifrågasätta och förändra hur politik ser ut, hur den förs och vilka som gynnas av den. Det borde vara självklart att gravida kvinnor inte ska behöva föda i bilar; det borde vara lika självklart att pensionärer inte ska behöva leva under EU:s fattigdomsgräns, att folk med funktionsvariationer ska ha tillgång till stöd, och att barn inte ska utvisas till Afghanistan. När strejkarna nu uppmanar till demonstrationer den tolfte september, och vill att folkrörelser ska gå ihop och ställa sina krav tillsammans, blir man hoppfull. Ungdomarna påminner oss om att politik inte är ett spel – det är en kamp.
http://flamman.se/a/nar-flera-kamper-blir-till-en

Ja, och så är det faktiskt farligt att åka till Afghanistan, för svenskar enligt UD, för afghaner enligt Kiros och kammeraderiet.
Citera
2017-09-07, 00:29
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Judith Kiros valkampanjar i Flamman. "Barnen" identifierar de grundläggande samhällsproblemen och drar på egen hand linjerna mellan problempunkterna. "Allt hänger ihop" har de ljuvliga små afghanliven, enligt Kiros, räknat ut. Det är därför de nu i sann vänstersolidarisk anda sträcker ut sina små värnlösa händer mot andra eftersatta, strukturmisshandlade grupper som fattigpensionärer, födande kvinnor och funktionsvarierad allmänhet. Fantastiskt.

Ja, och så är det faktiskt farligt att åka till Afghanistan, för svenskar enligt UD, för afghaner enligt Kiros och kammeraderiet.
Bitarna faller på plats och snart är pusslet lagt! EXPO-extremiternas och vänsterslöddrets bockfot anas under transan Kharavis burka, minsann!

Det blir en spännande valrörelse 2018... Och tro för helvete inte striden om Sverige är över bara för att SD får 30% och Medborgerlig Samling kommer in i Riksdagen. Vänstern har grundat länge med politiskt tillsatta tjänstemän som inte drar sig för att köra sitt eget race och media har man redan säkrat upp! Det kommer mera!
Citera
2017-09-07, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt

Våldsbenägna och illegala idioter ska ändra om och diktera svensk politik?

Den texten är något av det äckligaste jag har läst under -17.

Skäggbarnen räddar alla de grupper de säger sig värna om, genom att följa lagen och åka hem. De har ingenting här att göra. Punkt.
Senast redigerad av GenesisP 2017-09-07 kl. 01:07.
Citera
2017-09-07, 00:48
Avslutad
Det är spel för galleriet och orkestrerat av extremvänstern att de illegala skäggbarnen ska dra in verkligt utsatta grupper i sin mongo-demonstration.
Citera
2017-09-07, 01:05
Avslutad
Från Facebook:

Citat:
Inte ett dugg förvånad. Varken över det faktum att Expo och diverse andra vänsterorganisationer ligger bakom "ensamkommandes" demonstration eller att Rebecca Weidmo Uvell är den enda som gräver i denna unkna byk.

Och som av en slump *host* visar det sig att Alex Bengtsson som var med i Opinion Live har ett finger med i demonstrationen.

Det kommer bli ett vidrigt valår.

Citera
2017-09-07, 01:53
Medlem
Dom måste vara rejält pårökta allihop om man klarar att vistas på denna plats och dessutom sova. Det visar väl att även kärringarna röker på eller om det är rödvinslådor som gäller där? Själv skulle jag inte klara en kvart och ännu mindre ifall det är lika kallt och rått som där jag bor.

Har inte hängt med på ett tag och istället för att läsa halva tråden undrar jag om poliserna också bevakar sina potentiella banemän? I övrigt finns inte mycket att läsa eller höra om sittstrejkdemonstrationen och nu borde det vara dags för Migrationsverket att börja plocka kan man tycka. Vi har hela staden full med drägg och det måste lukta as på platsen med afghansvett och klimakteriesekret. Usch.
Citera
2017-09-07, 01:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Dom måste vara rejält pårökta allihop om man klarar att vistas på denna plats och dessutom sova. Det visar väl att även kärringarna röker på eller om det är rödvinslådor som gäller där? Själv skulle jag inte klara en kvart och ännu mindre ifall det är lika kallt och rått som där jag bor.

Har inte hängt med på ett tag och istället för att läsa halva tråden undrar jag om poliserna också bevakar sina potentiella banemän? I övrigt finns inte mycket att läsa eller höra om sittstrejkdemonstrationen och nu borde det vara dags för Migrationsverket att börja plocka kan man tycka. Vi har hela staden full med drägg och det måste lukta as på platsen med afghansvett och klimakteriesekret. Usch.
Aningens OT men man blir inte varm av att röka cannabis utan snarare så att man blir lite frusen.
Citera
2017-09-07, 01:57
Medlem
Bente.Albrechts avatar
http://meritwager.nu/allmant/en-minderarig-afghansk-flicka-star-som-anordnare-och-darmed-ansvarig-for-den-15-manader-langa-sittst rejken-som-har-ett-flertal-olika-syften/
Citat:
En minderårig afghansk flicka står som anordnare och därmed ansvarig för den 1,5 månader långa sittstrejken som har ett flertal olika syften
Citat:
Det är en aning förvånande att en icke myndig person kan vara juridiskt ansvarig för en så pass stor händelse som en 1,5 månader lång sittstrejk för 400 deltagare på två olika platser i centrala Stockholm: först Medborgarplatsen och sedan Norra bantorget.
Citat:
I tillståndet står bland annat att:

Platsen ska lämnas i ursprungligt skick varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Våldsbenägna och illegala idioter ska ändra om och diktera svensk politik?

Den texten är något av det äckligaste jag har läst under -17.

Skäggbarnen räddar alla de grupper de säger sig värna om, genom att följa lagen och åka hem. De har ingenting här att göra. Punkt.
Kan bara instämma i dina ord. Jag är lika upprörd på denna vansinniga pk-föreställning som försiggår i Stockholm, där det alltså tillåts att Norra Bantorget ska vara förvandlat till en sorts skådeplats för en smutspolitisk kampanj-freakshow!
Att pk-samhället, pk-etablissemanget bl.a., köper och promotar denna propagandacirkus är så galet så man fan inte fattar det egentligen. Menar, alla borde ju vid det här laget inse att de det handlar om - där vid Norra Bantorget och tidigare Medborgarplatsen - inte är någonting annat än s.k. illegalister, åldersbedragare osv. Och de som gör stålar på skiten, som Fatemeh Khavari (och brorsan med kontot, Morteza), orkar man knappt tänka på, man blir bara äcklad och asförbannad. För att inte tala om den bedragande propagandaminstermannen, Twitter-Amir. Sedan alla batikfruntimmer, vilka det stinker Gambia-varning om, som yrar runt dyngkåta som sjuka hönor på illegalafghanerna...

Citat:
Det är spel för galleriet och orkestrerat av extremvänstern att de illegala skäggbarnen ska dra in verkligt utsatta grupper i sin mongo-demonstration.
Citat:
Från Facebook:
Ett enormt fulspel är det. Ett förspel också inför valåret, som säkert blir i denna anda, fast sju resor värre.
Å andra sidan lär ju vänsterrörelsen troligen spela ut sig själva med sån här punschig pk-jippo-politik. Siffrorna i valet 2018 kommer nog bli en chock för de politiska partierna på vänsterkanten samt Socialdemokraterna, de gräver sina gravar snyggt med fula pk-spektakel som det vid Norra Bantorget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in