2017-09-06, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du nu får du ge något med underlag här som att han inte kan förklara detta med att kläder åkt av då benen var bundna.
Det är ingen poäng så länge du inte kan visa att det är som du påstår. Kom igen nu annars blir det bara snömos nivå.

Det duger inte utan länka direkt eller så strunta i det. Jag tänker inte sitta och leta igenom text för att någon påstår något så drastiskt som att han pratat emot sig själv. Återkom med länk.

Ekstrabladet citat;

Peter Madsen rørte efter eget udsagn ikke ved Kim. Han sejlede ud på Øresund, hvor han ville gøre en ende på det hele - tage livet af sig selv og sænke ubåden.

Han vurderede ikke, at det ville sømmeligt, at Kim Wall skulle have ubåden som sin grav. Han bandt en snor om hendes fødder og fik ved vanskelighed trukket den døde kvinde op.

Ikke seksuelt samkvem
Ifølge Peter Madsen mistede Kim Wall sine sko og nylonstrømper under dette.

Har du svårt för det danska språket så finns google translate.

Du borde tagga ner lite och sätta dig in i fallet istället för att vara motvalls kärring.

EDIT;

Och som alla normala män känner till så har kvinnor trosan under eventuella strumpbyxor. Strumpbyxor åker inte av om man binder något kring fötterna, än mindre kan trosan åka av om inte strumpbyxan gör det.
Senast redigerad av OY 2017-09-06 kl. 21:41.
Citera
2017-09-06, 21:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ekstrabladet citat;

Peter Madsen rørte efter eget udsagn ikke ved Kim. Han sejlede ud på Øresund, hvor han ville gøre en ende på det hele - tage livet af sig selv og sænke ubåden.

Han vurderede ikke, at det ville sømmeligt, at Kim Wall skulle have ubåden som sin grav. Han bandt en snor om hendes fødder og fik ved vanskelighed trukket den døde kvinde op.

Ikke seksuelt samkvem

Du borde tagga ner lite och sätta dig in i fallet istället för att vara motvalls kärring.

Finns liksom en hel del som är oklart, så du kan direkt sluta påstå saker som inte stämmer.
Det står inte exakt i vilken ordning allt åker av, så att det lär nog klarna under resans gång.

Citat:
Anklageren vil gerne vide, hvordan han håndterede Kim Wall efter hendes død. Han fortæller, at hendes strømpebukser af, og med dem hendes trusser. Skoene ryger også af, da han vil bindene anklerne sammen med et reb. Altsammen med det formål at han gerne vil have hende overbord.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-skal-forblive-bag-tremmer-dommer-kraever-computer-undersoegt

Alltså Madsen berättar att hennes strumpbyxor är av och med dom hennes trosor. Skorna ryker också då han binder hennes anklar med ett rep. Allt för att han vill hiva henne överbord.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-06 kl. 21:51.
Citera
2017-09-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ekstrabladet citat;

Ikke seksuelt samkvem

Det där med fötterna hittar jag fan inte i live-rapporteringen. Får läsa allt. Noga.
Citera
2017-09-06, 21:43
Medlem
Det som talar för PM:
Intressant detalj om att KW hade kramper, "udda" detalj man kanske inte skulle fantisera ihop?
Rörbitarna tyder på att det var oplanerat. Han tog det som fanns till hands i ubåten.

Det som talar emot PM:
Han ljuger om att han styckat henne. Det kanske iofs har att göra med att han inte vill framstå som morbid, kallhamrad och knäpp? Att erkänna att han styckat henne skulle verkligen få honom att framstå som just det.

Mer underlag behövs i form av spermaundersökning av torson, att man hittar KW huvud, mer blodundersökningar av ubåten, ryggradsundersökning av torson etc.
Citera
2017-09-06, 21:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där med fötterna hittar jag fan inte i live-rapporteringen. Får läsa allt. Noga.

Här har ni en länk till artikeln.

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-i-retten-saadan-doede-kim-wall-i-ubaaden/6808626

Citat;

Han bandt en snor om hendes fødder og fik ved vanskelighed trukket den døde kvinde op.

Ikke seksuelt samkvem
Citera
2017-09-06, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Det som talar för PM:
Intressant detalj om att KW hade kramper, "udda" detalj man kanske inte skulle fantisera ihop?
Rörbitarna tyder på att det var oplanerat. Han tog det som fanns till hands i ubåten.

Det som talar emot PM:
Han ljuger om att han styckat henne. Det kanske iofs har att göra med att han inte vill framstå som morbid, kallhamrad och knäpp? Att erkänna att han styckat henne skulle verkligen få honom att framstå som just det.

Mer underlag behövs i form av spermaundersökning av torson, att man hittar KW huvud, mer blodundersökningar av ubåten, ryggradsundersökning av torson etc.

Många lögner innehåller ett visst mått av sanning.

Spräckt skallben och kramper kan man sannolikt också få om man blir slagen av en dansk i skallen med ett järnrör.
Citera
2017-09-06, 21:47
Medlem
Citat:
De får väl göra experiment med en levande person som har exakt samma trosor och strumpbyxor som KW och testa med rep om de verkligen kan slitas av. Låter väldigt osannolikt. Tror inte på det. Han har styckat kroppen och tagit av strumpbyxor och trosor, kanske för att minska flytförmågan.

Då skulle han väl sagt det? Han är ju öppen med sin "begravning". Verkar mer som en hastigt påkommen lögn. Nylonstrumpbyxor åker för övrigt inte av en kvinna, de lirkas eller dras av, för de sitter tajt, som en andra hud och trosorna följer bara med om man drar i strumpbyxkant och trosa samtidigt, det är inte nåt som "åker av".
Citera
2017-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Det som talar för PM:

Det som talar emot PM:

Gissningsvis har hon haft kramper,men inte pga en 70 kilos lucka rätt i huvudet.
Citera
2017-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Spräckt skallben och kramper kan man sannolikt också få om man blir slagen av en dansk i skallen med ett järnrör.

De får väl DNA-topsa alla verktyg ombord då. Samt om de hittar huvudet se hur skadan ser ut. Borde vara skillnad på om lucka eller järnrör träffat. Dessutom borde de DNA-topsa luckan.

Men tydligen enligt uppgifter på forumet är saltvatten inte bra för DNA, men man kanske hittar något ändå.
Citera
2017-09-06, 21:53
Medlem
Inte för att jag tror på hans historia i övrigt men det är inget konstigt att gå och lägga sig i det läget som även någon journalist på Aftonbladet tyckte. Det är vanligt att bli extremt trött efter att man precis blivit svårt chockad eller varit med om något extrem händelse på något sätt - och att ha dödat någon lär ju vara en ganska chockartad upplevelse om man inte är en iskall mördare som gör det för sitt eget höga nöjes skull vilket jag inte tror är fallet här. Blev själv chockad en gång och trots att jag bara varit vaken i 5-6 timmar efter god sömn så blev jag extremt trött, aldrig känt mig så trött i hela mitt liv och ville bara lägga mig ner och sova om de så var rakt på marken, la mig och sov ett bra tag efter det. Så hur konstigt det än låter så tror jag mycket väl att han kan ha gått och lagt sig och sovit med liket i rummet intill.
Citera
2017-09-06, 21:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tycker ändå det är mindre sannolikt att PM planerade detta från början. Då finns det väl smartare sätt att ta livet av folk än att ta ut dem på en ubåt och eventuellt lämna blodspår på ubåten etc? Visst, det kan vara möjligt, men jag håller det för mindre sannolikt. Rörbitarna kan han ha kapat i ubåten också.

Antingen fick hon luckan i huvudet eller så uppstod ett bråk i båten. Låter mer sannolikt.

Det behövs mer underlag. Det borde inte vara omöjligt att hitta sperma i torson om det nu var någon form av våldtäkt. Hittar de huvudet, även om det bara är ben kvar, så borde någon form av krossmärken kunna identifieras. Dock en liten intressant detalj att PM berättade att KW hade kramper när hon låg på golvet efter att hon fått luckan i huvudet, det låter som en trovärdig detalj man kanske inte skulle hitta på. (Något han givetvis kan ha hittat på dock.)

Att trosor och strumbyxor inte är på är också misstänksamt, men räcker inte för fällande dom. Han kanske tog av dem från den styckade kroppen för att minska flytförmågan eller liknande. Att han styckat kroppen är väldigt sannolikt.

Kotförskjutningar som någon talade om kan kanske finnas, speciellt i nacken. De kanske borde pröva om det är trovärdigt att man kan halka och komma åt luckan? Om den nu väger 70 kg. Hur halt är det där uppe? Pröva med saltvatten och PM:s skor, testa. Kan man välta luckan?

Jag är också, eller var, skeptisk till att han planerat det i förväg, men mer och mer saker börjar sammanfalla som tyder på att något var planerat. Har han räknat med att kroppen aldrig hittas och att inte ens bli misstänkt behöver han inte tänka så mycket på att sudda bort alla spår vare sig på kropp eller i ubåt.

Att hon skulle ha omkommit av att ha fått luckan i huvudet tror jag inte en sekund på, av flera anledningar, inte minst för att man har armarna över huvudet när man klättrar upp genom det där röret. Armarna tar första smällen.

Kramperna är typiskt en sådan sak som en lögnare lägger till just för att få lögnen att låta mer trovärdig, detaljer gör lögnen med verklig och lättare att tro på. Vi vet inte hur hon dog, det kan också vara så att han mördade henne och att hon fick kramper efter att han mördat henne, så han tog den detaljen och la till sin lögn. I vilket fall, det är absolut inget anledning till att tillmäta det han säger en högre trovärdighet.

Vad gäller att välta luckan så hänger hela PM's berättelse på att ubåten lutade ganska kraftigt med fören högt och aktern lågt. Varför han lagt ubåten så och skulle upp och ut i tornet i det läget har vi, såvitt jag vet, inte fått någon förklaring till. Det är en viktig detalj i det hela som är oförklarad.
Citera
2017-09-06, 21:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns liksom en hel del som är oklart, så du kan direkt sluta påstå saker som inte stämmer.
Det står inte exakt i vilken ordning allt åker av, så att det lär nog klarna under resans gång.

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-skal-forblive-bag-tremmer-dommer-kraever-computer-undersoegt

Alltså Madsen berättar att hennes strumpbyxor är av och med dom hennes trosor. Skorna ryker också då han binder hennes anklar med ett rep. Allt för att han vill hiva henne överbord.

Strumbyxorna måsta av innan trosorna kan tas av, det behövs ingen skvallerpress för att få mig och alla andra normalbegåvade att förstå att det är i den ordningen det måste ske.

Den sannolikaste förklaringen till att strumpbyxor och trosor fanns kvar i ubåten är att de åkte av långt innan KW dödades. En stressad PM glömmer helt enkelt att klädesplaggen ligger i ubåten, sannolikt nära någon av sängplatserna, kanske under ett täcke eller liknande.

Stressad och panikslagen tror han att han har dumpat alla KW:s tillhörigheter. Många brottslingar begår små misstag, inte förvånande med tanke på det adrenalinpåslag de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in