2017-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Men dessa små rörbitar kan väl inte väga så många gram/styck så att det skulle hålla nere torson.
De var av järn. Men visst, funkade ju dåligt.
Citera
2017-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Den klarade bara två knop under vattnet. Med den hastigheten kommer du inte långt. Och ganska enkelt att prediktera möjliga router. Som jag sa så finns det teknik att spana med. Hur tror du dom hittade ubåtar under andra världskriget? Redan då fanns det mycket effektiva metoder att lokalisera ubåtar och bekämpa dom. Du borde läsa på lite innan du börjar tjäbbla..
Sant. Och Öresund är mest grund dessutom, ganska begränsat var man kan röra sig på djup med en sån stor ubåt.
Citera
2017-09-06, 20:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Den klarade bara två knop under vattnet. Med den hastigheten kommer du inte långt. Och ganska enkelt att prediktera möjliga router. Som jag sa så finns det teknik att spana med. Hur tror du dom hittade ubåtar under andra världskriget? Redan då fanns det mycket effektiva metoder att lokalisera ubåtar och bekämpa dom. Du borde läsa på lite innan du börjar tjäbbla..

Det här är ett hemmabygge och ska inte jämföras med ubåtar som används av länder för krig eller spaning. Hans jävla ubåt är en säkerhetsrisk och den kan dyka men inte navigera under ytan, så hur man kallar det ubåt är en gåta. Polisen vet vilken rutt han tagit den här kvällen och han har mest legat i ytläge. En liten löjlig kamera är vad som finns för att se något öht under ytan.
Citera
2017-09-06, 20:19
Avstängd
scips avatar
Citat:
Dessutom så kan strömmarna vara upp till 4 knop i sundet och skulle då det här fattiga budgetbygget till ubåt få motström så går hon baklänges i stället för framåt.
Citera
2017-09-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De var av järn. Men visst, funkade ju dåligt.
3,5cm i diameter. Lite ynkliga i mina öron men visst bättre än inget.
Citera
2017-09-06, 20:24
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det här är ett hemmabygge och ska inte jämföras med ubåtar som används av länder för krig eller spaning. Hans jävla ubåt är en säkerhetsrisk och den kan dyka men inte navigera under ytan, så hur man kallar det ubåt är en gåta. Polisen vet vilken rutt han tagit den här kvällen och han har mest legat i ytläge. En liten löjlig kamera är vad som finns för att se något öht under ytan.

Skulle aldrig jämföra det åbäket med en riktig strids ubåt..nää.. jag pratade om metoder att lokalisera och hitta ubåtar..var god läs lite bättre
Citera
2017-09-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tycker inte att ditt resonemang med "främmande män" håller i det här fallet eftersom PM inte kan anses räknas in i den kategorin.
Han var ingen främmande man. Han var en "kändis" i Danmark och på vissa håll även känd i andra länder.
Kims pojkvän stod på kajen och vinkade av henne när hon åkte iväg tillsammans med PM, vilket också tar bort ett annars riskfyllt moment (att borda ett fartyg/ubåt utan att vittnen).
Nu åkte Kim iväg med PM, fullt synlig för både pojkvän och andra individer som såg detta, tillsammans med att han för allmänheten inte var en okänd människa.
Ovanstående tar därmed bort alla de risker du pekar på.

Däremot kan man anse att en ubåts-tur generellt medför en risk. Ungefär som att sätta sig i en rallybil med en känd rallyförare. Där bör man först begrunda det farliga i en sådan tur, men man kan inte kräva att man borde begrunda överfall och mord.

Om min pojkvän/flickvän vet att jag har åkt tillsammans med en mentalpatient till en ödestuga, kommer patienten vara friskare och bete sig ”normalt” bara därför att mina närmaste vet att jag är där tillsammans med honom? ELLER är mentalpatienten lika sjuk för det och beter sig också därefter?

Tänk på alla ”kändispedofiler”, eller kändisar som använder droger eller kändisar som har psykiska sjukdomar/störningar...

Det konstiga i detta fall är att nästan alla skribenter här på FB, KW irl och KW:s pojkvän etc. tycks glömma bort/glömt bort det faktum att Madsen är GALEN..
Citera
2017-09-06, 20:28
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja men då är det ju inte irrelevant ju! Hur ska PM veta att KW är död? Han måste väl isf snabbt som fan kalla på hjälp och köra till hamn. PM har väl ingen sjukvårdsutbildning så vem är han att på egen hand dödförklara någon?
Tro mig bara, dödförklaring har ingenting med saken att göra.
Citera
2017-09-06, 20:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Jag tror inte han kommer hålla fast vid dessa lögner i rättegången. Tror han knäcks långt innan dess.
Han måste ju vid något tillfälle börja fatta att hans lögner inte fungerar. Kanske på psykundersökningen?

Kan de fastställa dödsorsaken kommer han definitivt att snacka om allt.
Vet inte om det är lagligt, men hade de gett honom falsk information om vad de vet hade han garanterat försagt sig.

Skulle tro han är ganska knäckt redan efter igår, då han måste ha märkt att hans förklaring inte var så populär som han hade hoppats på.
Men allt hänger på hur hårdhudad han är och orkar vara.

Finns nog risk att han försöker/lyckas ta sitt liv också istället för att "börja snacka".
Vissa psykopater väljer hellre den vägen än att stå med skammen.

Och den skammen han har att bära har han ju redan pratat om. Det är inte endast inför egna familjen och anhöriga utan hela hans rykte och karriär, livsprojektet som RaketMadsen med tusentals människor som sett upp till och beundrat honom, vissa med bävan andra med vördnad. Man kan ana att många varit rädda för honom och hans dristighet, i dokumentären tex genom folks beteende.
Citera
2017-09-06, 20:29
Medlem
trngws avatar
Det är som framkommer med rörstumparna väcker ju en del frågor. Man har alltså hittat rörstumpar i verkstaden, i ubåten och på kroppen. Jag utgår ifrån att det var ganska många på kroppen, eftersom de bara var 65mm långa, så det går ju åt ett gäng dels för att det ska se ut som en kedja, dels för att faktiskt sänka kroppen. Därtill för att det ska bli över dels i ubåten dels i verkstaden.

Det man börjar undra är då, med vilket syfte har PM kapat upp alla dessa rörstumpar, och tagit med sig en större mängd i ubåten? Frågan man ställer sig är svår att undvika - Var det för att använda som tyngder för att sänka kroppen efter mordet han planerade?

Jag har aldrig riktigt trott att han planerade ett mord i sådan detalj så långt i förväg. Men jag kan ju ha fel och man måste vara öppen för alternativen. Det här skulle då kunna vara en indikation på att mordet var planerat, eller att ett mord planerades, om man inte hittar någon annan rimlig förklaring till dessa rörstumpars existens.
Citera
2017-09-06, 20:29
Medlem
Smhfs avatar
Hittade detta på Ekstrabladet.

I vinter kravlede Mette Helena Rasmussen ned i Peter Madsens ubåd i forbindelse med en dummy til et tv-program.

Jeg kan huske, at jeg syntes, at han var et ret spøjst menneske. Han var enormt dedikeret, og der var bestemt ikke plads til ironi, fortæller hun.

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/tv2-dommer-om-raket-madsen-han-blev-irriteret-paa-mig/6776937
Senast redigerad av Smhf 2017-09-06 kl. 20:45.
Citera
2017-09-06, 20:33
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är som framkommer med rörstumparna väcker ju en del frågor. Man har alltså hittat rörstumpar i verkstaden, i ubåten och på kroppen. Jag utgår ifrån att det var ganska många på kroppen, eftersom de bara var 65mm långa, så det går ju åt ett gäng dels för att det ska se ut som en kedja, dels för att faktiskt sänka kroppen. Därtill för att det ska bli över dels i ubåten dels i verkstaden.

Det man börjar undra är då, med vilket syfte har PM kapat upp alla dessa rörstumpar, och tagit med sig en större mängd i ubåten? Frågan man ställer sig är svår att undvika - Var det för att använda som tyngder för att sänka kroppen efter mordet han planerade?

Jag har aldrig riktigt trott att han planerade ett mord i sådan detalj så långt i förväg. Men jag kan ju ha fel och man måste vara öppen för alternativen. Det här skulle då kunna vara en indikation på att mordet var planerat, eller att ett mord planerades, om man inte hittar någon annan rimlig förklaring till dessa rörstumpars existens.

Varför skulle han få för sig att använda rörstumpar som tyngder, såvida det inte var improviserat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in