2017-09-06, 17:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det finns inget dolt budskap där, enligt mig. H*kan är en sådan kille som pratar rent ut, om än snällt! Jag såg inget konstigt i det där alls iallafall...

Vilket i så fall skulle innebära att Twiggy använt honom för att förstärka sin egen teori om MR....utan att ha täckning för det. Det har varit min inställning hela tiden, men känns bra att någon med mer koll än jag kan stärka upp min känsla. Tack o bock.
Citera
2017-09-06, 17:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Lägg av med att snoka i vem här på forumet som är vem.

/Moderator
Citera
2017-09-06, 18:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är alltså bara en enda person som utgör alibi, dessutom en flickvän?
Låg PR i lumpen vid denna tid? Vet du?

Ja men det räckte tydligen med tanke på att PR numera är avskriven.

KM däremot blev i år 2017 delgiven misstanke om mord på Helena, och är i motsats till PR både högaktuell och högintressant.
Citera
2017-09-06, 18:06
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

KM däremot blev i år 2017 delgiven misstanke om mord på Helena, och är i motsats till PR både högaktuell och högintressant.

Det vet vi inte.
Senast redigerad av Strykning 2017-09-06 kl. 18:08.
Citera
2017-09-06, 18:11
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Vet du till 100% att KM är Pilot??
Förklara gärna hur så man hänger med.

PR verkar inte ha ett alibi som håller.

De verkar ha väldigt dåligt minne bägge dessa grabbar , just denna helgen o den natten...
Citera
2017-09-06, 19:33
Medlem
Jubberos avatar
Nu kommer ett litet långskott....men kanske ändå inte.

Jag undrar om någon som känner/känner till KM, på nåt vis, kan visa att han hade lokalkännedom/vistats vid ibland,,,,kring området Hjortamossen en liten bit från Hasslerör?
Citera
2017-09-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Jag undrar om någon som känner/känner till KM, på nåt vis, kan visa att han hade lokalkännedom/vistats vid ibland,,,,kring området Hjortamossen en liten bit från Hasslerör?

Svårt att svara på, särskilt om man inte vet exakt var det ligger. Kollar på google och det är tänkbart men frågan är hur man ska ta reda på det.
Citera
2017-09-06, 20:04
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Svårt att svara på, särskilt om man inte vet exakt var det ligger. Kollar på google och det är tänkbart men frågan är hur man ska ta reda på det.

Du har ju rätt i det. Tänkte mest om det var ett område som KM kan ha rört sig i under de yngre åren o därför hade koll på.
Anledningen till min undran är en lösryckt mening i ett samtal kring Helenafallet och att KM hade sin hemvist i Hassle.
Det är väl lite som att famla efter halmstrån kanske.........
Citera
2017-09-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Men du får gärna berätta mer, ser nu att området ligger ganska intressant i relation till Berga och Färed så lokalkännedom: med största säkerhet, område med bekanta: stor säkerhet, anledning att vistas: ?
Citera
2017-09-06, 20:08
Medlem
Rudges avatar
Är det någon som kollat upp vilka hyresgäster Stath hade Juni -92?

Har funderat på att Helena , trots att det var en fin sommarnatt då Mariestad bubblar över av folk efter Staths stängning, lyckades ta sig ganska obekräftat förbi.

Jag vet att brovittnet finns men också att Jenven i tv uttalat sig om att det vittnet var osäkert., så....

Helena kanske inte alls lämnade Stath.
Eller fick skjuts från Stath.
Kanske fanns gärningsmannen nära men ej på disco.

Därav min fråga. Bodde där några trådkändisar?
Stor risk att de var bekanta med Helena som själv bott där tillsammns med Ulrika.
Citera
2017-09-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
lubbe, jag förstår inte hur det har kunnat bli så här. Jag har hela tiden tyckt att mycket har pekat på KM som "mannen i pilotglasögon". Jag har varit med och dryftat detta i tråden hela tiden. Det var jag och tikimon som fick de där första PM:en. Jag och Pudelfrillan har PM:at massor och hjälpts åt om att försöka reda ut bostadsadresser, bilinnehav, vittnesuppgifter och mycket annat. PM har gått varma mellan mig och flera andra engagerade användare, bland andra du. Hur kan jag nästan över en natt förvandlas till en "skum typ"? Vad har jag gjort? Sprids det massor av konstigheter i PM om mig? Uppenbarligen.

När jag pratar om sidospår så betyder det att jag arbetar brett. Är det fel? Vi har mycket riktigt idag ett huvudspår, men jag vill för säkerhets skull inte stänga några dörrar bara för det. Och att arbeta med några uppslag parallellt kan väl inte vara fel? Men att få fram resultat tar sin tid. Jag skrev till Pudelfrillan i PM idag att jag skulle återkomma om ett av de uppslagen och resultatet av det, men det kommer ju aldrig att ske nu. Jag kommer i stället att vända mig till ett par andra användare som har huvudet på skaft och är trevliga. Men nu tar jag ledigt från allt det här ett tag.

Vet faktiskt inte exakt men det var nog ingen jättebra idé att börja kalla freija troll enligt mig. Hur som helst, jag antar uppmaningen att försöka hålla oss till en sansad och bra ton framåt.
Btw: Flera här inne måste ju personligen känna MR. Kan ni inte försöka få in honom och kommentera vänskapen med KM, innan jag gör det. Vore bättre tycker jag.
Citera
2017-09-06, 20:31
Medlem
Det verkar ju som att MR och KM känner varandra,trots att MR inte vill känns vid detta? är/var även PR kompis med dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in