2017-09-06, 15:26
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Jag kör med Windows 10 och kör fortfarande med snabbstartfältet - dock har Skrivbords-ikonen bara försvunnit av någon anledning. Jag har googlat, men hittar inget om hur man lagar den. Vet någon?

Skärmklipp här
Citera
2017-09-06, 15:35
Medlem
AX64s avatar
Har varit med om liknande och då har en enkel omstart räckt. I annat fall kan du prova att stänga av Aero-funktionen i Windows och slå på den igen, det kan hjälpa. Eller så struntar du i ikonen helt och använder Windows-knappen + D som visar dig just skrivbordet, så slipper du klicka runt dessutom

Edit: en annan teori är att du har satt datorn i tablet-läge då det inte finns ett skrivbord, men då borde du inte ha kvar en trasig shortcut i menyn. Du kan se och växla ifrån tablet-läget i aktivitetspanelen i högerkanten i sånt fall.
Senast redigerad av AX64 2017-09-06 kl. 15:38.
Citera
2017-09-06, 22:12
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Jag kör med Windows 10 och kör fortfarande med snabbstartfältet - dock har Skrivbords-ikonen bara försvunnit av någon anledning.
Sedan Windows 7 har Visa skrivbord-ikonen ersatts av en klickbar ruta allra längst till höger på Snabbstartfältet. I Windows 10 är det rentav mer av en smal rektangel än en ruta.

Om du ändå av någon anledning vill ha den gamla ikonen och funktionen, så kan du följa instruktionerna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in