2017-09-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag förstår det, så menade syster U att PR hade en skuld till henne. De hade betalat för olika saker i förhållandet, och då menade väl U att hon betalat mer och att PR skulle betala henne för det. Helena tog sin systers sida.
Ja detta har framkommit innan i tråden. Freja påstår att hon bara sett Helena arg en gång och att det ska vara denna gång. Jag undrar över Freijas trovärdighet därav frågan. Än har hon inte delgett något som inte jag också hade kunnat svara på som icke Mariestadsbo. Hon minns inte ens om hon hade pojkvän vid denna tidpunkt vilket är mycket underligt.
Senast redigerad av divadnil 2017-09-06 kl. 13:14.
Citera
2017-09-06, 13:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ett rätt så långt, i alla fall. Men nog är det konstigt att PR dyker upp hemma hos Ulrika och familjen på måndagen (eller om det var tisdagen) och inte redan då har i huvudet för evig framtid var han var på lördagskvällen? Hur kan man i en sådan situation "glömma"/ha världens problem med att minnas vad man gjorde den kvällen/natten?

Åter igen.

Syster U ringde PR på måndag morgon och berättade att Helena var försvunnen. Han "dök inte upp" hos familjen då. På onsdagen eller torsdagen åkte han upp, då U ville det.

Om PR fått reda på att Helena var försvunnen redan på lördag natt/söndag morgon, hade han säkert kommit ihåg var han befunnit sig. Nu var det inte förrän på måndag morgon, som han fick reda på det. Jag kommer ihåg vad jag gjorde när jag fick reda på att Palme mördats, liksom Anna Lindh. men jag minns inte var jag gjorde drygt ett dygn innan dessa fruktansvärda händelser.

Hade PR anat att han skulle bli misstänkt, så tror jag nog att han tänkt efter direkt. Nu var han ju inte aktuell inledningsvis, utan han kallades till förhör först i slutet av sommaren.
Citera
2017-09-06, 13:15
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Åter igen.

Syster U ringde PR på måndag morgon och berättade att Helena var försvunnen. Han "dök inte upp" hos familjen då. På onsdagen eller torsdagen åkte han upp, då U ville det.

Om PR fått reda på att Helena var försvunnen redan på lördag natt/söndag morgon, hade han säkert kommit ihåg var han befunnit sig. Nu var det inte förrän på måndag morgon, som han fick reda på det. Jag kommer ihåg vad jag gjorde när jag fick reda på att Palme mördats, liksom Anna Lindh. men jag minns inte var jag gjorde drygt ett dygn innan dessa fruktansvärda händelser.

Hade PR anat att han skulle bli misstänkt, så tror jag nog att han tänkt efter direkt. Nu var han ju inte aktuell inledningsvis, utan han kallades till förhör först i slutet av sommaren.
Då var det ju bra att hans flickvän kom på det många år senare.

Det är skillnad när en kändis dör och när en nära dör/går upp i rök. Hur många gånger frågar man sig inte vad man gjorde i den stunden när något sådant händer.
Citera
2017-09-06, 13:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Ursäkta om jag spammar.....
Ser att jag inte fick med allt men titta tillbaka. En del fattas, en del inte.....

Ja, och vad vill du visa med detta?
Citera
2017-09-06, 13:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Åter igen.

Men det svaret hjälper inte! Han blev ju underrättad redan på måndagen, bara ynka två dagar efter det att Helena försvann! Då sitter det man gjorde två dagar tidigare lika förevigat i skallen som en liten fil gör på en SSD-disk. Det är helt uteslutet att PR inte direkt skulle ha koll på vad han gjorde den där lördagskvällen/natten. Uteslutet! (Tidigare har du påstått att PR var uppe på tisdagen.)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 13:19.
Citera
2017-09-06, 13:21
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Då var det ju bra att hans flickvän kom på det många år senare.

Det är skillnad när en kändis dör och när en nära dör/går upp i rök. Hur många gånger frågar man sig inte vad man gjorde i den stunden när något sådant händer.

Det var inte "många år senare".

Läs ovan, hur jag tänker. Om man vet att man ska bli misstänkt, så är man nog angelägen att ta reda på det. I det här fallet var det inte så. Däremot kommer han ju ihåg vad han gjorde, när han fick reda på det. Precis som man brukar komma ihåg var man var, vad man gjorde osv, när något hemskt inträffar.
Citera
2017-09-06, 13:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Men det svaret hjälper inte! Han blev ju underrättad redan på måndagen, bara ynka två dagar efter det att Helena försvann! Då sitter det man gjorde två dagar tidigare lika förevigat i skallen som en liten fil gör på en SSD-disk. Det är helt uteslutet att PR inte direkt skulle ha koll på vad han gjorde den där lördagskvällen/natten. Uteslutet! (Tidigare har du påstått att PR var uppe på tisdagen.)

Om jag har skrivit att det var på tisdagen, har jag skrivit fel. Jag har aldrig fått andra uppgifter än att det ska ha varit på onsdagen eller torsdagen.

Ang. det jag fetmarkerat. Det är din åsikt, jag har redovisat mina tankar.
Citera
2017-09-06, 13:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om jag har skrivit att det var på tisdagen, har jag skrivit fel. Jag har aldrig fått andra uppgifter än att det ska ha varit på onsdagen eller torsdagen.

Ang. det jag fetmarkerat. Det är din åsikt, jag har redovisat mina tankar.

PR var tidigare ihop med Ulrika, Helena syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde när exets syster försvann? Tror du att någon ska gå på detta? Bluff, är vad det är.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 13:44.
Citera
2017-09-06, 13:28
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
PR var tidigare ihop med Ulrika, Helena syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde han exets syster försvann? Tror du att någon ska gå på detta? Bluff, är vad det är.

Instämmer till fullo.
Citera
2017-09-06, 13:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
PR var tidigare ihop med Ulrika, Helena syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde han exets syster försvann? Tror du att någon ska gå på detta? Bluff, är vad det är.

Vi har olika åsikter. Bara att acceptera. Inte mycket att älta.
Citera
2017-09-06, 13:31
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ja, speciellt när det finns så mycket mindre att hitta på att göra i storstan.
.
Citera
2017-09-06, 13:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vi har olika åsikter. Bara att acceptera. Inte mycket att älta.

Fast i ditt fall handlar det inte om åsikter, utan om ett djupt personligt och engagerat försvar av PR - hur dumt det än blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in