2017-09-05, 20:43
Medlem
Han kan nog inte säga sanningen för han har en fru och en massa gulliga katter där hemma.
Citera
2017-09-05, 20:44
Moderator
Tystnads avatar
Har Danska Polisen gett någon beskrivning av ubåtsluckan??

Låter helt ofattbart att man skulle ha en lucka som väger 70 kg utan någon som helst form av dämpning vid stängning eller pneumatik för öppning, tryckluft fanns det ju i Ubåten.

70 kr motsvarar ju vad en tvättmaskin väger inte fan lyfter eller stänger man den stående på en stege och hållande sig med en han i stegen och andra drar man upp eller stänger luckan.
Citera
2017-09-05, 20:52
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Der vil være spor af Kims blod uanset om jeg har ombragt hende, eller hun er død ved en ulykke. Jeg er færdig som Raket-Madsen ligegyldigt hvad, siger han

Det kommer att finnas spår av Kims blod oavsett om jag dödat henne eller om hon dog av en olyckshändelse. Jag är färdig som Raket-Madsen oavsett vilket, säger han.

Jag förstår inte hur du INTE kan förstå det? Talad danska med de grövre dialekterna däremot, det klarar inte jag heller.

En översättning underlättar iaf. Lätt att missförstå annars.
Citera
2017-09-05, 20:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Beteendet känns bekant.

Är diagnosen densamma?

Jag vet inte vad JM har för diagnos och PM har nog inte fått någon. Men de går verkligen över lik med en axelryckning och ser bara hur jobbigt det är för dem själva. Så min teori är narcissist/psykopat.
Citera
2017-09-05, 20:56
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Låter helt ofattbart att man skulle ha en lucka som väger 70 kg utan någon som helst form av dämpning vid stängning eller pneumatik för öppning, tryckluft fanns det ju i Ubåten.

70 kr motsvarar ju vad en tvättmaskin väger inte fan lyfter eller stänger man den stående på en stege och hållande sig med en han i stegen och andra drar man upp eller stänger luckan.

Har talats i tråden om motvikt, men om man har 60 kilo på andra sidan blir väl bara kraften som slår ner 10 kg egentlien? 70 kilo klarar inte en vanlig människa o trycka upp eller lyfta. Bra påpekande!!
Citera
2017-09-05, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Precis som Johanna Möller i Arbogamorden. Snurrade bara in sig mer och mer. Eftersom KW:s kropp enligt rättsläkaren styckats av en människa så faller PM på eget grepp genom att säga att han inte styckat henne. Så först dör KW i en olycka och råkar då befinna sig i en ubåt med en av de få i Danmark som inte skulle kalla på hjälp utan hellre begraver hela kroppen i havet. Och då hittas otroligt nog kroppen av en av de få i Sverige/Danmark som går igång på att stycka en död människa. 2 dårar råkar befinna sig samtidigt i samma vatten. Jomenvisst.

Narcissister/psykopater som inte kan se andra människors lidande. Bara sitt eget. Nu vid häktningen var det ju lite tycka synd om sig själv i det han sa. Raket-Madsen var över. Men vad jag förstått var det inte mycket om hur hemskt det var att KW:s liv var över.

Troligen har han den diagnosen och han påminner alldeles för mycket om Johanna Möller för att det ska kännas bekvämt, lär bli en långdragen historia det här med många nya berättelser från PM om vad som egentligen hände där på havet.
Citera
Medlem
Balloonatics avatar
Han våldtog henne, döda henne och sen slängde i henne.

Motiv? Vet nog bara GM.
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har inte läst igenom alla sidor i denna mastodonttråd, men kan det inte vara så att PM lämnat över kroppen till någon annan som sedan styckat den?

Att han påstår att han begravde henne "som hon var" kanske innebär att han vill skydda sin medhjälpare?

Edit: Samtidigt är det inte varje dag man styckar en kropp i en ubåt. Kan inte tänka mig att han hade med sig sådana verktyg.
Jo men dom ligger nog på havets botten nu
Citera
2017-09-05, 21:00
Medlem
Citat:

Ja riktigt, det är förmodligen en lucka som man inte gjort själva utan något i skrotväg som de hittat. Problemet med ett ha tryckluftöppning är att man ska helst ha tryckluftkolven på utsidan, eftersom man inte vill ha några komplicerade tätningar på insidan gentemot utsidan. Helst bara den flänspackning som behövs mot luckan, analogt med den hos vanliga frontmatade tvättmaskiner. Gångjärnet bör ligga en bit ifrån kanten på luckan för att packningen ska klämmas jämnt och snyggt utefter hela omkretsen.

För de flesta ubåtar tror jag att man helt har frångått att använda fjädrar eftersom fjäderstål inte är riktigt rostfritt precis, motvikt är mycket vanligt om det finns plats att sätta en sådan förstås.
Citera
2017-09-05, 21:01
Medlem
Om Kim Wall avlidit i ubåten på grund av en olycka skulle Madsen (om han haft rent mjöl i påsen) direkt kontaktat polisen och gått till hamn. I så fall hade obduktionen sannolikt visat att det de facto varit en olycka - och Madsen därmed inte begått något brott.
Men - Madsen gjorde det motsatta. Sänkte Kim Walls kropp i havet och därefter ubåten. Helt klart ville han inte att någon kroppsdel av KW skulle hittas, med tanke på att han fäste sänken vid torson och styckade kroppen. Trots att polisen bekräftat att KW styckats nekar Madsen till att ha styckat KW:s kropp. Men all logik och sunt förnuft säger att Madsen ljuger.
Madsen lilla hopp om annat än livstids straff ligger i att man inte kan döma honom för mord eftersom dödsorsaken sannolikt blir svår att fastställa.
Citera
2017-09-05, 21:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Håller helt med, väldigt opraktisk lösning. Dessutom har han, enligt vad jag kunnat fånga upp från media, haft olika beskrivningar av händelsen. Den jag uppfattade som den han lämnade idag, var att han gick uppför stegen först o Kim efter och att han då slant och tappade luckan, som slog henne i huvudet. Jag hade omöjligt att se det framför mig.
Att han var däruppe när hon kom upp för stegen och att han då gled eller tappade fotfästet, som gjorde att han tappade luckan på henne, det är den tidigare versionen, troligen för fyndet av torson.
Ska bli intressant med rekonstruktion, att se honom visa hur det gick till. En 70 kg lucka ligger också väldigt stadigt när den väl ligger i öppet läge, krävs mer än en vindpust.
Undra på att han inte vill lämna ifrån sig datorn:
Tingsrätten beslutade att polisen får tillgång till en dator som tillhör Peter Madsen. Madsen har tidigare sagt nej till detta eftersom han har känslig information om avtal med kunder där.

Enligt ett vittne ska denne ha sett en avskuren kroppsdel i hans dator.
Citera
2017-09-05, 21:02
Medlem
Vilken empati han visade för KW förresten. Är det inte normalt att man kanske fäller en tår eller visar någon form av känslor när sånt här uppdagas? Istället satt han där känslokall och blev irriterad när frågorna inte passade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in