Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Har Danska Polisen gett någon beskrivning av ubåtsluckan??
Låter helt ofattbart att man skulle ha en lucka som väger 70 kg utan någon som helst form av dämpning vid stängning eller pneumatik för öppning, tryckluft fanns det ju i Ubåten.
70 kr motsvarar ju vad en tvättmaskin väger inte fan lyfter eller stänger man den stående på en stege och hållande sig med en han i stegen och andra drar man upp eller stänger luckan.
Håller helt med, väldigt opraktisk lösning. Dessutom har han, enligt vad jag kunnat fånga upp från media, haft olika beskrivningar av händelsen. Den jag uppfattade som den han lämnade idag, var att han gick uppför stegen först o Kim efter och att han då slant och tappade luckan, som slog henne i huvudet. Jag hade omöjligt att se det framför mig.
Att han var däruppe när hon kom upp för stegen och att han då gled eller tappade fotfästet, som gjorde att han tappade luckan på henne, det är den tidigare versionen, troligen för fyndet av torson.
Ska bli intressant med rekonstruktion, att se honom visa hur det gick till. En 70 kg lucka ligger också väldigt stadigt när den väl ligger i öppet läge, krävs mer än en vindpust.
Undra på att han inte vill lämna ifrån sig datorn:
Tingsrätten beslutade att polisen får tillgång till en dator som tillhör Peter Madsen. Madsen har tidigare sagt nej till detta eftersom han har känslig information om avtal med kunder där.
Enligt ett vittne ska denne ha sett en avskuren kroppsdel i hans dator.