2017-09-05, 20:25
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Jag antar att du pratar om muslimer men glömmer bort att minst en halv miljon kristna invandrare har bott i Sverige.Siffran är i underkant .Dessa kristna invandrare har dock inte tagits i räkning då man hela tiden pratar om hela invandrarbefolkningen som muslimer.Iranier är den grupp av muslimer som opponerat sig och de har hörts här och var men de kristna såsom greker,syrianer,serber,armenier,chilenare och andra glöms bort.Dessa kristna har lidit dubbelt så mycket som svenskar då de betraktats som muslimer.

Så går det när man håller käften.
Man flyr till ett land, sen när de man flytt från kommer efter så väljer man att hålla käften istället för att unisont gå ut och förklara vad muslimer är för monster och att det är dessa man flytt ifrån, istället så håller man käften som sagt, man låter svenskarna komma underfund själva med vad muslimerna är för monster.

Det är även så pass illa att många av de idoldyrkande "kristna" tagit muslimernas parti MOT svenskarna.
Bara titta på de "kristna" kriminella asen. Dessa idoldyrkare är ungefär lika kristna som muslimer, dvs. inte alls. De kan gott ta den skiten som de höll käft om, hade de varit rättfärdiga människor så hade varnat för muslimska monstren, men de höll käften så att ännu fler fallit offer för muslimernas hat, våld, terror och mord. Snacka om Judasbeteende.
Citera
2017-09-05, 20:36
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Du är också en kostnad för Sverige från det du föds till du dör, en ekonom räknade ut att kostnaden för din uppväxt till du börjar ditt första jobb, inte är fullt betalt förrän du fyller 40 år, detta förutsatt att du inte varit sjuk eller arbetslös under den tiden.
Flyktingarna kostar alltså mindre än dig i det hänseendet, är de dessutom utbildade är det rena vinsten.
Vi har invandrare som jobbat inom sjukvården i sitt hemland, några av dessa jobbar inom hemtjänsten i min kommun, min granne har en kille från Syrien dom kommer 2 gånger/dag, och hon klagar inte.
Det behövs ingen dator för att räkna ut detta.

Du menar att det vore mer ekonomiskt om vi fyllde landet med 40-åringar från Afghanistan? Du måste vara skruvad. Man föds i ett land och lever där. De allra flesta som föds i Sverige kommer generera en hel del skattepengar. Analfabeterna från MENA kommer inte generera en krona i skatteintäkt, enbart utgifter.
Citera
2017-09-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Så går det när man håller käften.
Man flyr till ett land, sen när de man flytt från kommer efter så väljer man att hålla käften istället för att unisont gå ut och förklara vad muslimer är för monster och att det är dessa man flytt ifrån, istället så håller man käften som sagt, man låter svenskarna komma underfund själva med vad muslimerna är för monster.

Det är även så pass illa att många av de idoldyrkande "kristna" tagit muslimernas parti MOT svenskarna.
Bara titta på de "kristna" kriminella asen. Dessa idoldyrkare är ungefär lika kristna som muslimer, dvs. inte alls. De kan gott ta den skiten som de höll käft om, hade de varit rättfärdiga människor så hade varnat för muslimska monstren, men de höll käften så att ännu fler fallit offer för muslimernas hat, våld, terror och mord. Snacka om Judasbeteende.
Om de är idoldyrkande eller inte spelar ingen roll.Kristna har tryckts ned av svenska folket fast de varnat om islam de har erfarenheter ifrån sina f d muslimska "hemländer".Greker likaså.De har protesterat då de fått chansen så du är den sorten svensk/svenska som hellre går emot kristna än muslimer p g a att svenskar har alltid varit antikristendom.Sedan är det så här att svenskar borde förstå bättre då det är deras land som härjas av jihadister.Ni får inte skylla på kristna invandrare allt som hänt.Förresten de kriminella kristna asen finns överallt även bland svenskar.Det är inte de som ha förstört Sverige utan de hundratusentals jihadister som ni har importerat . Det är ni som har makten i detta land inte kristna invandrare.
Citera
2017-09-05, 20:45
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Och du gör samma fel som jag gjorde först när jag läste. Inte läser korrekt.
Och vilket är det jag skulle ha läst fel på då?
Citera
2017-09-05, 20:46
Medlem
ProxyPaiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Som Ottokar skrev tidigare i tråden "Det var i våras som jag talade med en politiskt korrekt vanlig person senast" så har något hänt och håller på att vända. Hur kan de etablerade partierna totalt sakna fingertoppskänsla?
Senast förra veckan hörde jag lokalpolitiker uttala sig om att vi behöver hazarerna, folk i allmänhet tror också det. Alla har inte flashback som främsta nyhetskälla.
Citera
2017-09-05, 20:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Om Hanifs falang får nåt att säga till om kanske moderaterna hamar över 15% i nästa val. Om det blir fortsatt velande mellan att kalla SD rasister ena dagen och säga att man kan tänka sig samarbete nästa dag så kommer de under 10%. Problemet är att moderaterna tror att de skall komma tillbaks till 25%. Det kan de glömma.

Exakt. Om de går efter Hanif-falangen så kan de möjligen komma upp i runt 20% igen. Kommer de fortsatt vela och komma med utspel (som senast idag) som folk har lärt sig betyder noll och inget så kommer de bli ett något +10% parti. Speciellt om de väljer Ulf Kristersson till ny ledare som inte ens är folklig. Men fortsatt tror väl M att de kan det kommer upp i över 25% men det är liksom kört efter Reinfeldt och AKB (jag vill bli statsminister men ändå inte...). Folk litar inte på M längre.

Sedan blir min gissning att de kommer gå efter Ulf och Hanif Bali kommer inom sinom tid sparkas från M.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-09-05 kl. 20:57.
Citera
2017-09-05, 20:50
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Du är också en kostnad för Sverige från det du föds till du dör, en ekonom räknade ut att kostnaden för din uppväxt till du börjar ditt första jobb, inte är fullt betalt förrän du fyller 40 år, detta förutsatt att du inte varit sjuk eller arbetslös under den tiden.
Flyktingarna kostar alltså mindre än dig i det hänseendet, är de dessutom utbildade är det rena vinsten.
Vi har invandrare som jobbat inom sjukvården i sitt hemland, några av dessa jobbar inom hemtjänsten i min kommun, min granne har en kille från Syrien dom kommer 2 gånger/dag, och hon klagar inte.

Jag tror inte du förstår att Sverige har aldrig haft någon brist på arbetskraft, så länge jag minns. Det är därför ovidkommande att du nämner om Syrianen som gjorde att en Svensk fortsatte gå arbetslös.

Man löser inte arbetslöshet med att ta in ytterligare fler arbetslösa, det fungerar inte så.

Vi har jättemånga afrikanska Män i Sverige, trots att det inte finns några Afrikaner i Syrien... så min fråga är, vad gör alla dessa islamiska män här???.

Ska dom dumpa lönerna ( till slavlöner)?

Rasera hela samhället (genom kriminalitet)?

krossa välfärden ( med allt ökande migrationskostnader)?

Eller ska dom islamisera sönder hela landet, så att det blir ett nytt Saudiarabien. Mig veterligen har ingen kvinna någonsin flyttat till ett islamiska land, så låt oss för gudskull inte bygga fler sådana där helvetets hålor.

Hanif Bali kallade händelsen för Sveriges största välfärdsskandal.
Själv så vill jag veta hur mycket skatt som redan gått till dessa kvinnoförtryckande muslimska män.

Jag har alltid undrat varför dessa muslimska män inte försvarar sina hemländer, familjer, barn osv ( är dom fega ), eller varför dom inte hjälper till med återuppbyggnaden ( dom är väl inte lama i sina armar ) .

Hade dom tänkt att kvinnor ska försvara sina nationer?
Senast redigerad av Feministerna 2017-09-05 kl. 20:58.
Citera
2017-09-05, 20:55
Medlem
Sperssons avatar
.
Nu har gängen med ensamkommande barn ockuperat samtliga Sveriges järnvägsstationer, gallerior, parker, torg och festivalområden.
Ingen kan ha missat det.

Tack vare att de kom till Sverige senast dagen före sin 18-årsdag så blev de garanterade livstids försörjning av svenska arbetare.
Citera
2017-09-05, 20:56
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ditt inlägg har redan besvarats ett par gånger så egentligen behöver jag inte. Men jag kom att tänka på att det finns en tråd där någon frågar varför invandringskritiska blir så hårda i tonen. Jag försökte förklara att det ofta beror på att argumenten för invandring ofta är så ologiska att man snart undrar om inte motdebattören är korkad. Och här kommer alltså ett sådant exempel:

Mot den samlade statistiken som visar att för få invandrare jobbar och de som jobbar tjänar för dåligt för att invandring som helhet skall kunna bli en vinst för Sverige, vill du alltså framföra att du känner en syrier som jobbar i hemtjänsten.

Är du verkligen så här korkad?
Citera
2017-09-05, 20:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt. Om de får efter Hanif-falangen så kan de möjligen kommer upp i runt 20% igen. Kommer de fortsatt vela och komma med utspel (som senast idag) som folk har lärt sig betyder noll och inget så kommer de bli ett något +10% parti. Speciellt om de väljer Ulf Kristersson till ny ledare som inte ens är folklig. Men fortsatt tror väl M att de kan det kommer upp i över 25% men det är liksom kört efter Reinfeldt och AKB (jag vill bli statsminister men ändå inte...). Folk litar inte på M längre.

Läget är katastrofalt.

Centern kan tänka sig gå i säng med Socialdemokraterna.

Liberalerna kommer troligtvis inte klara sig in i rikstagen.

KD är just KD. Få är villiga att rösta på livets ord.

M står nu i valet om man vill vara ett 7% parti eller ett 20% parti.
Man väljer snart 7% på kommande stämma. Och de förstår det inte själva.
Citera
2017-09-05, 21:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Läget är katastrofalt.

Centern kan tänka sig gå i säng med Socialdemokraterna.

Liberalerna kommer troligtvis inte klara sig in i rikstagen.

KD är just KD. Få är villiga att rösta på livets ord.

M står nu i valet om man vill vara ett 7% parti eller ett 20% parti.
Man väljer snart 7% på kommande stämma. Och de förstår det inte själva.

Ja de verkar faktiskt tro att Ulf Kristersson är den som kan rädda allt. Lyssna på sådana som Hanif Bali är det som nog inte kommer rädda allt men som åtminstone gör att de är ett parti fortsatt med i leken. Annars kommer vi ganska snabbt ha ett helt nytt läge. C kommer utkristalliseras till att hellre vilja gå till val med S och det blir en falang. M kommer förmodligen bli den enda tillsammans med möjligen L som klarar spärren och SD kommer fortsatt vara den enda oppositionen. Då är M mellan två block och kommer långsamt krossas till att då bli just som L tacksamma att ens klara spärren framöver.
Citera
2017-09-05, 21:09
Medlem
Wajis avatar
Tyvärr har 100% rätt. Lika mycket som det är tragiskt så är det pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in