2017-09-05, 18:47
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Bra idé!
Ska det stå "Arbeit Macht Frei" över ingången till lägret?

Nej det ska stå Inshallah över ingången så att du känner dig som hemma.
Citera
2017-09-05, 18:48
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ûber-fjanten Hanif Bali kan ju ta och räkna ihop hur mycket han själv som "ensamkommande flyktingbarn" har kostat de svenska skattebetalarna. Det var det där med att kasta sten i glashus.

Men riktigheten i det han säger kan knappast påverkas objektivt av hans egen bakgrund, eller hur?

Om en knarkare säger att narkotikamissbruket är dyrt för samhället så har han helt rätt i det även om han "kastar sten i glashus".
Citera
2017-09-05, 18:51
Medlem
Hanif kan inte låta bi att vara tyst då hans nya land går ned i skiten.Inte så konstigt.Hundratusentals invandrare som har integrerats i Sverige vill att landet består och inte överlämnas till jihadister,våldtäktsmän....Jag tror dessa sortens invandrare har mer att förlora på "utvecklingen" och har inte stora chanser att börja om i ett annat tryggare land men den möjligheten finns för miljoner svenskar då de kan sälja allt de äger och flytta till något östland eller Spanien,Grekland....
Citera
2017-09-05, 19:00
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Hanif kan inte låta bi att vara tyst då hans nya land går ned i skiten.Inte så konstigt.Hundratusentals invandrare som har integrerats i Sverige vill att landet består och inte överlämnas till jihadister,våldtäktsmän....Jag tror dessa sortens invandrare har mer att förlora på "utvecklingen" och har inte stora chanser att börja om i ett annat tryggare land men den möjligheten finns för miljoner svenskar då de kan sälja allt de äger och flytta till något östland eller Spanien,Grekland....

Njae det är nog inte fler än hundra tusen invandrare som inte vill att Sverige ska råka illa ut, majoriteten visar klart och tydligt sin svenskfientlighet med sina brott, sitt hat, sitt parasiterande och deras vilja att förstöra allt i Sverige.

De har dock redan börjat förlora då de valde att vara passiva när deras landsmän började förstöra Sverige. Har ingen större sympati för de som aldrig sagt ett pip om utvecklingen. De valde att kalla det småpotatis när det började och sket i att ta tag i de antisociala kaosblattarna, sen som jag varnade de så har det växt till nuvarande nivåer och värre blir det. De visade inte upp tillräckligt med lojalitet till Sverige för de kunde ju bli utstötta ur gruppen landsmän...
Citera
2017-09-05, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Men då hade han redan rotat sig i landet (i Sverige) och blivit så gott som en svensk (sett till åsikter och värderingar). Han har växt upp i Sverige sedan barnsben.

Hur han hamnade i moderattoppen vet jag inte, däremot gör han en väldigt stor nytta då han hela tiden angriper de politiskt korrekta och vänstern med bra argument - och ibland gör dem helt svarslösa.

Hanif Bali är en väldigt viktig politisk opinionsbildare. Förmodligen lika viktig som Jimmie Åkesson, eftersom hans plattform är ett sjuklöverparti samtidigt som han ofta uttrycker SD-åsikter. Det komplicerar saken för hans motståndare, eftersom de inte då kan hänvisa till SD:s nazistfascistrasist-förflutna i dessa sammanhang.

Jag skulle vilja påstå att han komplicerar saken för sitt eget parti, genom att de ger en mängd skilda budskap.
Folk väljer då Centern eller SD som har klara besked om vart de står.
De borde ta en "time out" och försöka komma underfund med vilken politik de ämnar driva.
Vinglandet hit och dit har hittils resulterat i sjunkande opinionssiffror och det verkar inte bli ngn förändring.
Att tillsätta Kristersson är som att "put lipstick on a pig".
Det senaste utspelet om tiggeriförbud har inte ens förankring i Alliansen, på frågan om vad straffet ska bli så är det böter enl Tobe.
Tror någon frisk människa att zigenarna kommer betala böterna?
Knappast något polisen har tid att syssla med.
Lite "red meat" till potentiella SD sympatisörer.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-09-05 kl. 19:56. Anledning: tillägg
Citera
2017-09-05, 19:19
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man kan ju verkligen hoppas på det åtminstone. Det är i SD han hör hemma oavsett om han begriper det eller ej. Man kan ju hoppas M kastar ut honom och gör en skandal av honom så han kommer till Sverigedemokraterna av naturliga skäl så fort som möjligt

Angående skäggbarnen så har han såklart helt rätt, i princip alla ljuger och har en identitet och åldee dom gjort sig av och ljuger om sin betydligt lägre ålder i Sverige. Det är dags att ta tag i det här nu flera år för sent och kasta ut dessa tiotusentals personer med huvudet före och säg att det är nog nu. Det här kostar otroligt mycket både i pengar, men än värre i kriminalitet och misstroende mot samhället där polisen, rättsväsendet, politikerna med mera inte gör sina jobb.

Endast 2% hade en ålder under 18 år enligt RMV. Det visar ju på att väldigt många invandrare ljugit .

Jag stödjer Hanif Bali .. och jag tycker rätt ska va rätt. Detta är den största skandalen i Svensk historia

Tänk så mycket pengar som gått till att gynna den vansinnigt kvinnohatande islam.
Citera
2017-09-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hanif Bali (M) kallar på Twitter de ensamkommande flyktingbarnen är det ”största välfärdsbedrägeriet i vår historia".

Han kallar flyktingbarnen för ”barnlajvare” och påstår att femton ”barnlajvare” kostar lika mycket om året som den numera nedlagda BB-avdelningen i Sollefteå.

Detta samtidigt som
Ulf Kristersson, partiets toppnamn till att ta över ledarskapet över Moderaterna, intervjuas i SVTs ”Agenda".

Källa:
https://nyheteridag.se/hanif-bali-flyktingbarnen-det-storsta-valfardsbedrageriet-i-var-historia/

Hur splittrat är moderaterna i denna fråga om fri invandring och en öppehjärtligt gränslös värld?

Har Hanif Rätt?

Varför finns det inte en plats bland något av de etablerade partierna att inta en mer skeptisk inställning?

Varför går Hanif ut med detta nu?

Ökar detta hans changs att bli partiledare?

Riskerar han uteslutning från M?
Och ser vi honom då om ett år på SDs listor?

Det är nog inte sannolikt att Hanif ens vill bli partiledare i detta läge. Så det har nog ingenting med den saken att göra. Och rimligen går det att förena med även Ulf K:s hållning. Jag har svårt att tro att han anser någonting annat än att slöseriet med skattemedel på låtsasbarn bör elimineras.
Citera
2017-09-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Vad bra då att man inte behöver göra sådana prognoser. Vi har ju nämligen pysslat med asylinvandring ganska länge nu, så vi har uppåt fyra decenniers statistik att titta på. Och den visar att asylinvandring är en kostnad på både kort och lång sikt. Det är enkelt: För få jobbar och de tjänar för litet. Och materielet har blivit allt sämre. Det behövs ingen superprocessor för att fatta att det inte kan löna sig.

Du är också en kostnad för Sverige från det du föds till du dör, en ekonom räknade ut att kostnaden för din uppväxt till du börjar ditt första jobb, inte är fullt betalt förrän du fyller 40 år, detta förutsatt att du inte varit sjuk eller arbetslös under den tiden.
Flyktingarna kostar alltså mindre än dig i det hänseendet, är de dessutom utbildade är det rena vinsten.
Vi har invandrare som jobbat inom sjukvården i sitt hemland, några av dessa jobbar inom hemtjänsten i min kommun, min granne har en kille från Syrien dom kommer 2 gånger/dag, och hon klagar inte.
Det behövs ingen dator för att räkna ut detta.
Citera
2017-09-05, 19:42
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Så trötta som vi svenskar är på mångkulturen så är Hanif Balis kontroversiella uttalanden snart som att sparka in öppna dörrar. Det var i våras som jag talade med en politiskt korrekt vanlig person senast.
Om Hanifs falang får nåt att säga till om kanske moderaterna hamar över 15% i nästa val. Om det blir fortsatt velande mellan att kalla SD rasister ena dagen och säga att man kan tänka sig samarbete nästa dag så kommer de under 10%. Problemet är att moderaterna tror att de skall komma tillbaks till 25%. Det kan de glömma.
Citera
2017-09-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Njae det är nog inte fler än hundra tusen invandrare som inte vill att Sverige ska råka illa ut, majoriteten visar klart och tydligt sin svenskfientlighet med sina brott, sitt hat, sitt parasiterande och deras vilja att förstöra allt i Sverige.

De har dock redan börjat förlora då de valde att vara passiva när deras landsmän började förstöra Sverige. Har ingen större sympati för de som aldrig sagt ett pip om utvecklingen. De valde att kalla det småpotatis när det började och sket i att ta tag i de antisociala kaosblattarna, sen som jag varnade de så har det växt till nuvarande nivåer och värre blir det. De visade inte upp tillräckligt med lojalitet till Sverige för de kunde ju bli utstötta ur gruppen landsmän...
Jag antar att du pratar om muslimer men glömmer bort att minst en halv miljon kristna invandrare har bott i Sverige.Siffran är i underkant .Dessa kristna invandrare har dock inte tagits i räkning då man hela tiden pratar om hela invandrarbefolkningen som muslimer.Iranier är den grupp av muslimer som opponerat sig och de har hörts här och var men de kristna såsom greker,syrianer,serber,armenier,chilenare och andra glöms bort.Dessa kristna har lidit dubbelt så mycket som svenskar då de betraktats som muslimer.
Citera
2017-09-05, 19:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Du är också en kostnad för Sverige från det du föds till du dör, en ekonom räknade ut att kostnaden för din uppväxt till du börjar ditt första jobb, inte är fullt betalt förrän du fyller 40 år, detta förutsatt att du inte varit sjuk eller arbetslös under den tiden.
Flyktingarna kostar alltså mindre än dig i det hänseendet, är de dessutom utbildade är det rena vinsten.
Vi har invandrare som jobbat inom sjukvården i sitt hemland, några av dessa jobbar inom hemtjänsten i min kommun, min granne har en kille från Syrien dom kommer 2 gånger/dag, och hon klagar inte.
Det behövs ingen dator för att räkna ut detta.

Det är bra att du känner till en syrier som arbetar i hemtjänsten.
Siffrorna pekar dock på en härdsmälta. Tino Sanandaji kallar det ironiskt för massutmaningen.
Googla, läs och fundera över hårda fakta.
Citera
2017-09-05, 20:18
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Bra idé!
Ska det stå "Arbeit Macht Frei" över ingången till lägret?

Svårt att tro att något direkt arbete kommer att utföras, så nej.

Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Jag hoppas att skandalen med de ensamkommande skäggbarnen går till historien som det mest häpnadsväckande slöseriet med skattemedel. Det är ju ofantliga summor som har kastats bort på dessa lögnare.

Vi får verkligen hoppas det men batikhäxorna kommer säkert åka land och rike runt för att riva ut de sidorna ur historieböckerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in