Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Får jag påminna om min TS.
Jag frågar alltå vad vill antifeminismen och antifeminsiter för konkret politik idag?
Vilka lagar vill ni ändra?
Vilka lagar vill ni införa?
ex.
Och VAD för Sverige är ert mål? HUR vill ni att Sverige gällande kön/ genus ska se ut om antifeminismen får styra allt?
Hittills har jag väl typ fått in........0 svar på dessa mina frågor.
Det beror nog främst på att du inte tycks acceptera de svar du får. Men ett par exempel från min sida kan jag väl bjussa på. Observera att detta är mina personliga förslag:
* Avskaffa/förhindra tillkomst av all form av kvotering på basis av kön.
* Säkerställ att rättssäkerheten inte sätts ur spel genom exempelvis sänkta beviskrav vid rättsprövningar.
* Säkerställ att yttrandefriheten inte inskränks via hänvisningar till eventuella kränkningar.
* Avskaffa sexköpslagen.
* Kriminalisera all form av omskärelse/könsstympning av minderåriga.
* All myndighetsutövning ska ske med utgångspunkt från individen. Kvinnor ska i dess sammanhang antas vara vuxna människor på samma villkor som män och ska inte per automatik antas ha högre skyddsvärde eller vara i större behov av samhällets stöd än vad män är.
Det finns säkert fler saker att ta upp men ovanstående är ett par saker.
Dock vill jag påpeka att det kanske viktigaste för mig inte skulle vara att stifta specifika lagar utan i stället att motarbeta 50/50-perspektivet som genomsyrar den moderna feminismen. Om feminismen kunde släppa besattheten vid att endast lika utfall är rättvisa så skulle jag ha betydligt mer respekt för den.
Fast iofs så godtar ju feminismen olika utfall - men bara så länge det sker till kvinnans fördel. Att kvinnor studerar mer än män tar ju du exempelvis som intäkt för att kvinnor är driftigare än män. Om förhållandet hade varit det omvända hade du gnällt över strukturell diskriminering. Så kanske är det inte så mycket perspektivet i sig som de dubbla måttstockarna som stör mig. Om ni åtminstone hade kunnat vara konsekventa och gnällt lika mycket över det ojämlika utfallet i vårdnadstvister som över det ojämlika utfallet i börsbolags styrelser så hade ni kanske förtjänat lite mer respekt. Men när ni gnäller mer över mäns marginella löneförsprång än över flickors astronomiska betygsförsprång så är det lätt att få uppfattningen att det där med jämlikt utfall nog inte är så jäkla viktigt ändå. Det viktiga är kanske vilket kön som vinner könskriget?