2017-09-05, 18:24
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Får jag påminna om min TS.

Jag frågar alltå vad vill antifeminismen och antifeminsiter för konkret politik idag?
Vilka lagar vill ni ändra?
Vilka lagar vill ni införa?
ex.

Och VAD för Sverige är ert mål? HUR vill ni att Sverige gällande kön/ genus ska se ut om antifeminismen får styra allt?

Hittills har jag väl typ fått in........0 svar på dessa mina frågor.

Jag tror att du fått mycket om bakfoten. Tror du på fullt allvar att jag vill införa ett totalitärt samhälle för att jag är mot feminismen?

Den fråga som fick mig att ta ställning var när man sänkte fyskraven för att bli brandman, för att för få kvinnor levde upp till dessa krav.
Jag anser att det är rimliga krav på en brandman att klara kunna lyfta en 30 kilos skivstång 35 gånger.
Om mitt hem brinner och jag är medvetslös av rökförgiftning vill jag inte dö bara för att brandmannen inte orkar bära ut mig.

Jag är emot varje form av kvotering. Om jag missar viktig kompetens för att jag missar att anställa en kompetent kvinna, så är det mitt problem.

Ett annat problem jag upplever är att många feminister sprider hat, (inte du Merapi)
Citera
2017-09-05, 18:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:

Jag frågar alltå vad vill antifeminismen och antifeminsiter för konkret politik idag?
ex.

Och VAD för Sverige är ert mål? HUR vill ni att Sverige gällande kön/ genus ska se ut om antifeminismen får styra allt?

Till att börja med:

Avskaffa samtliga statliga satsningar och bidrag till projekt och organisationer som diskriminerar eller kräv att de slutar diskriminera.

Det borde vara en självklarhet för alla människor som inte är fascister.

Där ingår en rad olika organisationer, men när det gäller forumets och trådens topic så är några exempel:

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/sfi-satsar-pa-kvinnliga-regissorer/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skarpta-krav-for-jamstalldhet-bland-professorer
http://www.publikt.se/artikel/vi-satsar-pa-kvinnors-arbetsmiljo-14331
https://plansverige.org/flicka/
https://www.mucf.se/
http://gapf.se/2013/10/kallelse-till-extra-arsmote-for-riksorganisationen-gapf/
http://se.gendertimer.com/sv/vita-svarta-listan/

Etc...
Citera
2017-09-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag tror att du fått mycket om bakfoten. Tror du på fullt allvar att jag vill införa ett totalitärt samhälle för att jag är mot feminismen?

Den fråga som fick mig att ta ställning var när man sänkte fyskraven för att bli brandman, för att för få kvinnor levde upp till dessa krav.
Jag anser att det är rimliga krav på en brandman att klara kunna lyfta en 30 kilos skivstång 35 gånger.
Om mitt hem brinner och jag är medvetslös av rökförgiftning vill jag inte dö bara för att brandmannen inte orkar bära ut mig.

Jag är emot varje form av kvotering. Om jag missar viktig kompetens för att jag missar att anställa en kompetent kvinna, så är det mitt problem.

Ett annat problem jag upplever är att många feminister sprider hat, (inte du Merapi)

Och om fyskraven för ex. brandman, polisman, soldat eller dylikt är anpassade till mäns fysionomi efter gamla värnpliktskrav och egentligen inte speciellt kring vad som faktiskt krävs för att klara just det jobbet?
Det mesta handlar ju idag om att utrustning av olika slag i olika typer av arbeten är anpassade till båda könens fysionomi.

Om du väger 180 kg, så klarar heller en manlig brandman att bära ut dig ensam utan då får han kalla på hjälp. Skillnaden mellan fysisk starka kvinnor och fysiskt starka män är liksom inte natt och dag.

och tack för vänligheten, nej jag hatar verkligen inte män.
Senast redigerad av Merapi 2017-09-05 kl. 18:42.
Citera
2017-09-05, 18:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Om du väger 180 kg, så klarar heller en manlig brandman att bära ut dig ensam utan då får han kalla på hjälp. Skillnaden mellan fysisk starka kvinnor och fysiskt starka män är liksom inte natt och dag.
Då fanns det ju ingen som helst anledning att sänka kraven, eller hur?
Citera
2017-09-05, 18:53
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Och om fyskraven för ex. brandman, polisman, soldat eller dylikt är anpassade till mäns fysionomi efter gamla värnpliktskrav och egentligen inte speciellt kring vad som faktiskt krävs för att klara just det jobbet?
Det mesta handlar ju idag om att utrustning av olika slag i olika typer av arbeten är anpassade till båda könens fysionomi.

Nu är det faktiskt så att i den verkliga världen är fyskraven anpassade efter vad som krävs för att utföra uppgiften i fråga , tror du verkligen att ett företag skulle vilja gå miste om den bäst lämpade personen för en viss syssla genom att ha ställt felaktiga intagningskrav ???

Sådana företag försvinner fort från marknaden eftersom de blir utkonkurrerade , flicka lilla .

När det gäller brandman eller polis så har vi ju sett skräckexempel på hur det går när man lättar på de fysiska antagningskraven.....

Här får du se hur det går om man gör som du säger :
https://www.youtube.com/watch?v=EIzpOOGSbTo

Här även en jämförelse med den ryska polisen , vilken tror du skyddar sina medborgare bäst ?
https://www.youtube.com/watch?v=rvRCKmqGVrw
Citera
2017-09-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Då fanns det ju ingen som helst anledning att sänka kraven, eller hur?

Jo det finns en rätt stor anledning, du får 100% utökning av vilka som kan söka.

Finns också fördelar med att vara fysiskt mindre, smidig och uthållig. Alla 3 saker som faktiskt den kvinnliga fysiken är snäppet bättre på än den manliga.

Huvudsaken är inte vem som släcker en brand utan att detta görs.
Citera
2017-09-05, 19:16
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Länge sedan den frågan diskuterats i en tråd, så känner det är dags.

Många som glatt kallar sig för antifeminister, utan att verka ha eller uttrycka annan orsak till detta än att de hatar feminister, typ.

Är antifeminism ens en ideologi? dvs har de en plan/ idé kring hur samhället bör utformas?
Hur ser den i sånt fall ut?
eller är de bara en "anti" någonting annat, dvs vad än detta andra än säger så är man ANTI-!
eller ännu mer, man bestämmer/ hittar på hur detta andra ser ut/ säger/ står för och så är man ANTI-.

Dags förklara sig herrar (och gärna också damer) antifeminister.
Jag är emot feminism för jag tycker den har spelat ut sin roll i det svenska samhället. Den snarare stjälper än hjälper i den form den drivs idag.

Citat:
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
Viktigaste jämlikhetsfrågan för mig mig just nu är att hantera det dolda förtrycket i våra fina förorter såsom Rinkeby, Rosengård mfl. Jag anser det vara ett stort samhällsproblem som behöver hanteras. Vi måste upprätthålla lag och ordning. Vill vi bygga ett polishus i Rinkeby ska vi göra det och inte lägga ner det för att hotbilden är för stor. Kvinnor och män ska inte förtryckas av religion.

Det är den absolut viktigaste jämlikhetsfrågan vi har att arbeta med i Sverige idag.
Citat:
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?
Skrota debatten kring kön och genus och låt varje individ få samma valmöjligheter. Innan vi nått dit skiter jag i om det står hon hen eller han i passet..... Fråga vilken invandrad homo afgahan som helst vilka otroliga möjligheter de har att komma ut som bög...

Innan det är löst ter sig alla andra småproblem om vad det står på dassadörren ganska löjliga.
Citera
2017-09-05, 19:18
Medlem
Citat:
Jo det finns en rätt stor anledning, du får 100% utökning av vilka som kan söka.

Finns också fördelar med att vara fysiskt mindre, smidig och uthållig. Alla 3 saker som faktiskt den kvinnliga fysiken är snäppet bättre på än den manliga.

Så vem som helst kan bli professor i genusteorier, det är bara sänka kunskaps kraven så det passar den nivån OK, jag lär mig något nytt om feminismen varje dag.

Har du hållit i en brandslang med fullt tryck någon gång?
Uthållig? hmm
Senast redigerad av Roy666 2017-09-05 kl. 19:20.
Citera
2017-09-05, 19:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Va? Får man 100% utökning av vilka som kan söka om man sänker de fysiska kraven något?

Om man sänker kraven ännu mer, får man ytterligare 100% då?

Varför ha krav alls? Vi har typ 10 miljoner potentiella brandhen i landet!
Citat:
Jag har ingen aning om vem som är minst, smidigast eller uthålligast av Nisse eller Åsa.

Däremot är jag HELT säker på att om man SÄNKER kraven så får man personer som har SÄMRE smidighet och uthållighet bland dem som söker.
Citat:
Det är helt korrekt Merapi!

Jag tar din mening och upprepar den: Huvudsaken är inte vem som släcker en brand utan att detta görs.

Fundera över det ett tag.
Citera
2017-09-05, 19:32
Medlem
RedXs avatar
Citat:

ex.

Det beror nog främst på att du inte tycks acceptera de svar du får. Men ett par exempel från min sida kan jag väl bjussa på. Observera att detta är mina personliga förslag:

* Avskaffa/förhindra tillkomst av all form av kvotering på basis av kön.

* Säkerställ att rättssäkerheten inte sätts ur spel genom exempelvis sänkta beviskrav vid rättsprövningar.

* Säkerställ att yttrandefriheten inte inskränks via hänvisningar till eventuella kränkningar.

* Avskaffa sexköpslagen.

* Kriminalisera all form av omskärelse/könsstympning av minderåriga.

* All myndighetsutövning ska ske med utgångspunkt från individen. Kvinnor ska i dess sammanhang antas vara vuxna människor på samma villkor som män och ska inte per automatik antas ha högre skyddsvärde eller vara i större behov av samhällets stöd än vad män är.

Det finns säkert fler saker att ta upp men ovanstående är ett par saker.

Dock vill jag påpeka att det kanske viktigaste för mig inte skulle vara att stifta specifika lagar utan i stället att motarbeta 50/50-perspektivet som genomsyrar den moderna feminismen. Om feminismen kunde släppa besattheten vid att endast lika utfall är rättvisa så skulle jag ha betydligt mer respekt för den.

Fast iofs så godtar ju feminismen olika utfall - men bara så länge det sker till kvinnans fördel. Att kvinnor studerar mer än män tar ju du exempelvis som intäkt för att kvinnor är driftigare än män. Om förhållandet hade varit det omvända hade du gnällt över strukturell diskriminering. Så kanske är det inte så mycket perspektivet i sig som de dubbla måttstockarna som stör mig. Om ni åtminstone hade kunnat vara konsekventa och gnällt lika mycket över det ojämlika utfallet i vårdnadstvister som över det ojämlika utfallet i börsbolags styrelser så hade ni kanske förtjänat lite mer respekt. Men när ni gnäller mer över mäns marginella löneförsprång än över flickors astronomiska betygsförsprång så är det lätt att få uppfattningen att det där med jämlikt utfall nog inte är så jäkla viktigt ändå. Det viktiga är kanske vilket kön som vinner könskriget?
Citera
2017-09-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag är emot feminism för jag tycker den har spelat ut sin roll i det svenska samhället. Den snarare stjälper än hjälper i den form den drivs idag.

Du är alltså emot att feminism just existerar i det svenska samhället?

Citat:
Viktigaste jämlikhetsfrågan för mig mig just nu är att hantera det dolda förtrycket i våra fina förorter såsom Rinkeby, Rosengård mfl. Jag anser det vara ett stort samhällsproblem som behöver hanteras. Vi måste upprätthålla lag och ordning. Vill vi bygga ett polishus i Rinkeby ska vi göra det och inte lägga ner det för att hotbilden är för stor. Kvinnor och män ska inte förtryckas av religion.

När du nu skrotat feminism över hela det svenska samhället, vilken ideologi ska du jobba med ex.
kvinnoförtrycket i dessa förorter, eller förnekar du att det är skillnad på att vara tjej i dessa förorter kontra kille? Att tjejer har vissa speciella problem som inte killarna drabbas av...ex. tvångsgifte, förbud gå ut, förbud ha pojkvän, få lov klä sig som man vill, få lov ha en sexualitet som man själv bestämmer över? Vem ska ta upp dessa problem? SD?

Citat:
Det är den absolut viktigaste jämlikhetsfrågan vi har att arbeta med i Sverige idag.
Skrota debatten kring kön och genus och låt varje individ få samma valmöjligheter. Innan vi nått dit skiter jag i om det står hon hen eller han i passet..... Fråga vilken invandrad homo afgahan som helst vilka otroliga möjligheter de har att komma ut som bög...
Innan det är löst ter sig alla andra småproblem om vad det står på dassadörren ganska löjliga.

Fast varje individ får ju inte samma valmöjligheter i dessa områden, och det skiljer ju mellan könen.
Vem ska forska kring detta? arbeta med dessa frågor politiskt när du nu skrotat feminismen?
Senast redigerad av Merapi 2017-09-05 kl. 19:36.
Citera
2017-09-05, 19:45
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Du är alltså emot att feminism just existerar i det svenska samhället?
Ja. Det har spelat ut sin roll. Vi behöver diskutera jämställdhet.

Citat:
När du nu skrotat feminism över hela det svenska samhället, vilken ideologi ska du jobba med ex.
kvinnoförtrycket i dessa förorter, eller förnekar du att det är skillnad på att vara tjej i dessa förorter kontra kille? Att tjejer har vissa speciella problem som inte killarna drabbas av...ex. tvångsgifte, förbud gå ut, förbud ha pojkvän, få lov klä sig som man vill, få lov ha en sexualitet som man själv bestämmer över? Vem ska ta upp dessa problem? SD?
Majoriteten av dessa problem försvinner när vi kan upprätthålla lag och ordning i dessa områden. Dessa problem uppstår av flera faktorer som vi måste bekämpa. Brottslighet, religionsförtryck, integration.

Sen, är du verkligen så naiv att du inte fattar att även männen och pojkarna i dessa områden är förtryckta? Av religion, av sina föräldrar? Tror du bara det är män som förtrycker? Du tror inte att kvinnor, barn förtrycker varandra? Dags att vakna isåfall. Både män kvinnor och barn är förtryckta och blir utsatta för brott.

Citat:
Fast varje individ får ju inte samma valmöjligheter i dessa områden, och det skiljer ju mellan könen.
Vem ska forska kring detta? arbeta med dessa frågor politiskt när du nu skrotat feminismen?
Nej de får inte samma valmöjligheter men det beror djävlar inte på att där är för lite feminister.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in