2017-09-04, 20:16
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Förstår verkligen inte denna uppenbara lögn av ugglan?

Det diskuterades ju ganska flitigt vilka namn som hade kommit in mellan det att PW skrev att "pilot" inte hade nämnts i tråden och tills dess hon skrev att hon inte längre tänkte kommentera det, så det borde man ju kunna hålla reda på.
Citera
2017-09-04, 20:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Så var det inte! Km hade precis nämnts i tråden innan jag fick svaret av PW att hon inte ville ge ett svar på om "pilot " nämnts i tråden... så då menar du i så fall att någon redan innan visste att PW skulle ändra sitt sätt att skriva?? Varför kommer du med uppenbara lögner? Du var ju själv med och diskuterade detta då det var aktuellt.. både datum och klockslag gick vi igenom.

Ojojoj, här blev det drag. Men jag är inte sämre än att jag kan be om ursäkt för mitt misstag. (Hur många andra gör det?) Jag rörde ihop datumen. Jag menade givetvis att KM hade nämnts precis innan PW ändrade sitt förhållningssätt. Men i grunden förändrar det inte så mycket för själva droppandet av KM i PM, då jag ändå anser att det borde ha gjorts långt tidigare. Var det slumpen som gjorde att KM PM:ades ut precis i "skarven"?

Men återigen: Jag ber om ursäkt för misstaget att blanda ihop datumen! Undrar bara om någon kommer att ge mig cred för det ...
Citera
2017-09-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det diskuterades ju ganska flitigt vilka namn som hade kommit in mellan det att PW skrev att "pilot" inte hade nämnts i tråden och tills dess hon skrev att hon inte längre tänkte kommentera det, så det borde man ju kunna hålla reda på.

Det med att pilot inte har nämts tidigare. Det tror inte jag på.
Vad tror ni skulle hända om de hade sagt att namnet har nämts tidigare?
Jo. Det hade blivit mer kaos än det redan är.

Visst, det kan vara KM som är pilot. Men som sagt, jag tror på det när det blir offentligt i media.
Citera
2017-09-04, 20:33
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ojojoj, här blev det drag. Men jag är inte sämre än att jag kan be om ursäkt för mitt misstag. (Hur många andra gör det?) Jag rörde ihop datumen. Jag menade givetvis att KM hade nämnts precis innan PW ändrade sitt förhållningssätt. Men i grunden förändrar det inte så mycket för själva droppandet av KM i PM, då jag ändå anser att det borde ha gjorts långt tidigare. Var det slumpen som gjorde att KM PM:ades ut precis i "skarven"?

Men återigen: Jag ber om ursäkt för misstaget att blanda ihop datumen! Undrar bara om någon kommer att ge mig cred för det ...

Återigen så menar du alltså att anhållandet i sig inte var avslöjande i "pilots" omgivning....utan det är nån form av konspiration som ligger till grund?
I mina öron låter det mest som om du inte har mycket till övers för de människor som förmedlade det de fått reda på till tråden. Lite synd....om man nu vill att folk med insyn ska börja tala här.
Citera
2017-09-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Precis! Det här har vi ju pratat om i tråden om och om och om igen!! Här är man anonym och jag skulle aldrig berätta vem min källa är!!
Det kommer att bekräftas att KM är pilot i tidningarna och på sociala medier för eller senare!

Fortsätt att privatspana håll god stämning annars tror jag att det är lätt att inte ta tråden på allvar, detta är min åsikt.

Måste för övrigt säga att senaste veckan har jag börjat få dålig magkänsla över hur vissa kan ha så mycket information om människor som de inte känner.
Visserligen för att jag har dåligt minne och flyttade ifrån Mariestad för väldigt länge sedan!

KM är pilot detta vet jag!!
MEN och det är ett stort MEN !!! Är han ensam förövare? Det undrar jag?
Har nog trott att han var ensam men nu börjar jag tveka...
Jag har försökt att få fram vilka som var hans närmaste killkompisar denna tid förgäves!! Är det någon här inne som Kan hjälpa till med detta!?

Jag har som sagt en stensäker källa vad gäller kamratskapen mellan MR och KM. Så även om MR inte är pilot käre twiggy så vill jag gärna se svaret av MR varför han dragit sig från sanningen när det gäller detta. MR, kan du kommentera detta?
Citera
2017-09-04, 20:37
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det med att pilot inte har nämts tidigare. Det tror inte jag på.
Vad tror ni skulle hända om de hade sagt att namnet har nämts tidigare?
Jo. Det hade blivit mer kaos än det redan är.

Visst, det kan vara KM som är pilot. Men som sagt, jag tror på det när det blir offentligt i media.

Jag tror på det. Hade pilot nämnts tidigare så hade det varit bättre att säga att man inte kommenterade detta. Dessutom har vi minst fyra personer som fått bekräftat att KM är pilot och för mig känns dessa trovärdiga. Men visst helt säker kan man ju inte vara.
Citera
2017-09-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Precis! Det här har vi ju pratat om i tråden om och om och om igen!! Här är man anonym och jag skulle aldrig berätta vem min källa är!!
Det kommer att bekräftas att KM är pilot i tidningarna och på sociala medier för eller senare!

Fortsätt att privatspana håll god stämning annars tror jag att det är lätt att inte ta tråden på allvar, detta är min åsikt.

Måste för övrigt säga att senaste veckan har jag börjat få dålig magkänsla över hur vissa kan ha så mycket information om människor som de inte känner.
Visserligen för att jag har dåligt minne och flyttade ifrån Mariestad för väldigt länge sedan!

KM är pilot detta vet jag!!
MEN och det är ett stort MEN !!! Är han ensam förövare? Det undrar jag?
Har nog trott att han var ensam men nu börjar jag tveka...
Jag har försökt att få fram vilka som var hans närmaste killkompisar denna tid förgäves!! Är det någon här inne som Kan hjälpa till med detta!?

Hur kan du vara så säker på detta?
Så länge inte polisen kommer vidare i bevisningsläget och att han häktas så lär dettta aldrig hända eller?
Citera
2017-09-04, 20:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Återigen så menar du alltså att anhållandet i sig inte var avslöjande i "pilots" omgivning....utan det är nån form av konspiration som ligger till grund?
I mina öron låter det mest som om du inte har mycket till övers för de människor som förmedlade det de fått reda på till tråden. Lite synd....om man nu vill att folk med insyn ska börja tala här.

Du är först i raden att inte ge mig cred för att jag tog på mig ett misstag!

Det jag menade med det som du fetmarkerade var att dessa personer som PM:ade bland andra mig hade vetat detta sedan länge. Den ene som PM:ade påstod sig ha vetat detta redan runt år 2000 ... Och dessutom från "insidan" ... Ändå tog det till runt den 19 juli 2017 att kläcka ur sig detta. Jag fick intrycket att även den andra tipsaren hade kolla på väldigt mycket långt tidigare. Och nu när jag vill få mer information från denna får jag inget svar - och då PM:ade jag för typ två veckor sedan. Man börjar faktiskt undra i sådana här situationer.
Citera
2017-09-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag har som sagt en stensäker källa vad gäller kamratskapen mellan MR och KM. Så även om MR inte är pilot käre twiggy så vill jag gärna se svaret av MR varför han dragit sig från sanningen när det gäller detta. MR, kan du kommentera detta?

Bra jobbat Lubbe - det låter mycket trovärdigt även i mina öron. Det är ju en sån här koppling som saknats för att "pussla" vidare - blir ju en helt annan press på tänkta förrövare.
Citera
2017-09-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Jag tror på det. Hade pilot nämnts tidigare så hade det varit bättre att säga att man inte kommenterade detta. Dessutom har vi minst fyra personer som fått bekräftat att KM är pilot och för mig känns dessa trovärdiga. Men visst helt säker kan man ju inte vara.

Jo det är sant. Jag kan ha fel, det har jag haft förut 😉
Nåt mysko är det ju, att han tiger. Inte ett ljud.
Mer än att beklaga sig för arbetskamraterna.
Är det så att det är någon annan med i bilden, så han inte vågar säja nåt.
Citera
2017-09-04, 20:45
Medlem
Citat:

Tycker inte det är särskilt märkligt att km kommer upp i tråden den 20 juli.. det är stort pådrag i tråden och alla vill veta vem pilot är. Det kommer ett antal förslag i tråden och i PM. Jag skickar mail efter att några nämnts.. PW håller fast vid att pilot inte nämnts i tråden. Den 20 juli nämns km i tråden, då skickar jag ett nytt mail till PW. Tidigt på morgonen den 21 juli kommer svaret - du får inte något svar på din fråga. (Detta är upp till var och en att tolka) cred till dig som erkände ditt misstag. Sen undrar jag en annan sak. Du skrev i ett inlägg " Jag har fått bekräftat att mannen var på stadshotellet den kvällen och att han klängde en hel del på Helena" är det fortfarande bekräftat eller är det dementerat?
Citera
2017-09-04, 20:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja det är klart du gör, vad skulle du annars göra? du är ju så illa tvungen i det här läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in