Britain withdraws last of troops training Syrian rebels as world powers distance themselves from opposition
Citat:
Britain has quietly halted its training of Syrian rebels, reflecting growing acknowledgment among key opposition backers that President Bashar al-Assad has victory in his sights.
Troops were sent last year to join US-led programmes in Turkey and Jordan, which aimed to train 5,000 vetted moderate opposition fighters a year for three years in the use of small arms, infantry tactics and satellite communication.
The Ministry of Defence confirmed to the Telegraph that in late June the last 20 soldiers returned home from the programme, which is ongoing.
The training was part of the Pentagon’s $500m (£390m) train-and-equip programme and was established in 2015 with the aim of pushing back Islamic State of Iraq and the Levant (Isil) in the east of the country and hold on to the territory to prevent its return.
"Britain withdraws last of troops training Syrian rebels as world powers distance themselves from opposition."
----------
At last, Britain has decided that to support Saudi Arabia and Qatar in destroying Syria was not such a good idea after all. I am sure the Syrians are going to be grateful to Britain for what they are left to deal with.
"Rebels in Syria" is a PC euphemism for Al Qaida. The same people who are responsible for the London bombing and other terror in the UK. Are the Saudi money the main factor of the UK foreign policy?
----------
and to think we have never tried diplomacy, so may lives lost, and because assad aligned wirh russia, we wont engage
Offensiven mot IS i Syrien rycker fram med full kraft.
Inom några timmar har terrorsekten drivits ut ur provinsen Deir Ezzor, som man till stora delar kontrollerat sedan 2014, enligt guvernören Mohammad Ibrahim Samra.
ISIS har skickat en jävla massa VBIED för att försöka stoppa SAA+plus andra förstärkningar till linjerna. Sedan är ju Deir ezzor delat två halvor så det är ju belägringen till flygbasen som måste brytas också.
Regimen får gärna offra sina soldater för att tvätta bort IS från Syrien när de själva är orsaken till att IS kunde sprida sig i landet. När IS är borta blir det inte länge kvar tills Assad försvinner ur bilden. När det händer kan du börja skåla med mig.
Räckte det med en avsugning av CIA eller hur blev du så verklighetsfrånvänd?
IS är en produkt helt och hållet av ditt älskade krigsgalna imperium. Assad och Ryssland har visat återigen att ditt älskande imperium är döende.
Jag kan inte annat än lyfta på huvan åt Assad. Han har verkligen visat sig stå upp för sitt land på ett enastående sätt under det här kriget.
Snart ett år sedan US Airforce bombade SAA i över fyra timmar medan ISIS kunde dra fram sina marktrupper i Deir Ezzor, kanske den enskilda händelse som fick flest att vakna upp och se hur skadat de här kriget verkligen är.
Men de är inte klackarna i tacket hos varken hos den Islamiska Staten eller den Judiska Staten just nu och Mastermind bakom det här, terroristen Netanyahu, är inte glad över dera Yinon Plan fått sådana här hinder på vägen
Tack för ditt erkännande. Motstående uppfattningar i en diskussion kan ibland beläggas i sansade utbyten av argument.
Varsågod, jag har ingenting mot att debattera även med de mest inbitna sionisterna, så länge de görs utan fulspel
(Därmed inte sagt att du är inbiten sionist eller nått
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nu tror jag inte vi blir överens men jag vill gärna kommentera lite om signalord.
Överens o överens, så länge en person kan diskutera normala så har den personen min respekt. Simple as that
"Signalord" förstår jag ändå inte vad du menar med måste jag säga. Du reagerar på ordet "Sionism" om jag förstår saken rätt?
Citat:
Först så är jag inte politisk och har inte röstat sedan 1976, jo, jag är lite äldre.
Ok men detta är viktigt, kriget i Syrien är inte någon Höger - Vänster fråga, eller nån politisk åsikt.
Det är snarare en fråga om sanning vs. lögn. Propaganda vs Verklighet etc.
Citat:
Sen uppskattar jag att du ser skillnad på judar och judar men samtidigt så hänger det ihop med sionismen.
Ja de är stor skillnad. I ockuperade Palestina behandlas icke sionistiska judar som Palestinier av den sionistiska ockupationsmakten och de sägs att de går 10 kristna sionister på varje judisk sionist.
De judar som inte är sionister har min största respek
Citat:
Att sionismen ändrar form och får annan betydelse under årens lopp bidrar inte till ökad klarhet om dess syften och mål.
Men av Wikipedias formulering “nationalistisk rörelse” och “judisk stat” som ju bildades 1948 kan vi ändå forma en uppfattning om vi tar hänsyn till dessa dåvarande mål.
ok typ en förklaring på vad sionism är.
Gud lovade de Utvalda folket Israel, i Genisis 18:15 21 kan du se vad det för land de blivit lovade. Palestina är bara början och detta är TVEKLÖST den STÖRSTA anledningen till kriget i Syrien.
Pipelines och olja i all ära, men hur sionisterna med dess allierade, "Friends of !israel" (NeoCons som PNAC etc. och deras storhetsvansinne och hat och iskalla inställning till goyims (500K döda irakiska barn var "värt det" tex)
Resten, härifrån ska jag besvara vid annat tillfälle då jag skriver via mobiltelefonen
[
B]Så över till dina tankar om sionism, Syrien och kriget där.[/b]
Kriget som pågår nu i Syrien har ett par år på nacken och avseende Israel kan vi gå tillbaka till 1967 då Israel erövrade Golanhöjderna i sexdagarkriget.
Den nationella tragiska konflikten utspelar sig mellan Syriens regeringsstyrkor och IS, al qaida och andra oppositionella grupper.
Den regionala konflikten kan ju sägas vara ett proxykrig mellan Iran å en sidan och främst Saudiarabien och Israel på den andra sidan.
På den geopolitiska nivån har vi den ryska federationen mot USA och dess allierade.
Men vad är då målet för en del kretsar i Washington? Denna artikel i Sputnik ger svaret.
USAs nuvarande sanktioner mot Syrien och personer i Putins krets, lägg märke till att det inte är sanktioner mot staten Ryssland som exempelvis mot Apartheidstaten Sydafrika utan personinriktade, har sin början i “The Magnitsky act” med direkt koppling till Bill Browder som står under åtal i Moskva samtidigt som Netanyahu besöker Putin i Sochi. Utökade sanktioner kopplas till Ukraina, Syrien och Krim bland andra.
Kriget i Syrien var en fortsättning av den sk “arabiska våren” avsedd att dra in Ryssland i ett nytt “ afghanistankrig” som skulle binda upp stora ryska truppstyrkor vilket skulle leda till försvagning av Rysslands försvar längs dess gräns från Norra ishavet till Svarta havet. Naturligtvis med särskilda insatser från båda håll i Ukraina, Georgien och de baltiska staterna. Sionismen som verkande orsak i denna militära utveckling känns inte som särskilt övertygande, den har relevans på den regionala utvecklingen.
Tanken var och är väl att underminera Putin och sätta in en ny “Boris Jeltsin” som låter oligarkerna härja fritt. Sionismen i detta sammanhang är mer en fernissa ungefär som IS målar begagnade Toyotatruckar vita för att de inte skall framstå som ett ragtagarmé i Syrien.
[/quote]
Men åsikt om Oded Yinons Plan från 1982 om jag minns rätt, och hur den nu genomförs så exakt att man häpnar och dess påverkan på Syrien och egentligen hela Mellanöstern under 2000-talet gör SIONISMEN TILL DEN TVEKLÖST STÖRSTA FAKTORN BAKOM KRIGET I SYRIEN
Vi kanske inte är överens på den punkten men kolla upp Oded Yinon Plan så kommer du förstå vad jag menar