2017-09-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Vilken otrolig bedrift av soldaterna i Deir Ez-zor, hållt ut, omringade i fyra år.

Hatten av.

Många smyg-indirekt-isis-anhängare som är butthurt nu.

Någon som vet hur många soldater som var belägrade i Deir Ez-Zor?
Citera
2017-09-04, 04:00
Medlem
arbetets avatar
Nu ger Storbritannien upp också:

Britain withdraws last of troops training Syrian rebels as world powers distance themselves from opposition

Citat:
Britain has quietly halted its training of Syrian rebels, reflecting growing acknowledgment among key opposition backers that President Bashar al-Assad has victory in his sights.

Troops were sent last year to join US-led programmes in Turkey and Jordan, which aimed to train 5,000 vetted moderate opposition fighters a year for three years in the use of small arms, infantry tactics and satellite communication.

The Ministry of Defence confirmed to the Telegraph that in late June the last 20 soldiers returned home from the programme, which is ongoing.

The training was part of the Pentagon’s $500m (£390m) train-and-equip programme and was established in 2015 with the aim of pushing back Islamic State of Iraq and the Levant (Isil) in the east of the country and hold on to the territory to prevent its return.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/09/02/british-troops-halt-training-syrian-rebels-world-powers-distance/?WT.mc_id=tmg_share_tw

Kommentarerna till artikeln är inte nådiga:

Citat:
"Britain withdraws last of troops training Syrian rebels as world powers distance themselves from opposition."
----------
At last, Britain has decided that to support Saudi Arabia and Qatar in destroying Syria was not such a good idea after all. I am sure the Syrians are going to be grateful to Britain for what they are left to deal with.

"Rebels in Syria" is a PC euphemism for Al Qaida. The same people who are responsible for the London bombing and other terror in the UK. Are the Saudi money the main factor of the UK foreign policy?
----------
and to think we have never tried diplomacy, so may lives lost, and because assad aligned wirh russia, we wont engage

pitiful really pitiful

Mer på Reddit:

https://www.reddit.com/r/ukpolitics/comments/6xvepn/britain_withdraws_last_of_troops_training_syrian/?st=j75j9d8d&sh=2698ced1
Senast redigerad av arbetet 2017-09-04 kl. 04:15.
Citera
2017-09-04, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockespindel
Omringat av terrorister sedan slutet av 2013, belägrat av IS sedan sommaren 2014.

I så fall längre än belägringen av Leningrad, även om den inte kan jämföras i alla aspekter av en belägring.
Senast redigerad av Utredaren 2017-09-04 kl. 06:05.
Citera
2017-09-04, 06:17
Medlem
arbetets avatar
Video från firande människor:

Kevork Almassian‏
@KevorkAlmassian

Citat:
Also from #DerEzzor, East #Syria: ''with our soul, and blood, we sacrifice ourselves for Bashar #Assad '' and "F*** your sister oh #ISIS"

https://twitter.com/KevorkAlmassian/status/904496427497377792
Citera
2017-09-04, 10:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Någon som vet hur många soldater som var belägrade i Deir Ez-Zor?

Lite svårt att veta, man har ju hela tiden flugit in förstärkningar med helikoptrar.
Citera
2017-09-04, 10:48
Medlem
arbetets avatar
Bara några timmar kvar:

IS ”timmar” från att förlora viktigt område

Citat:
Offensiven mot IS i Syrien rycker fram med full kraft.

Inom några timmar har terrorsekten drivits ut ur provinsen Deir Ezzor, som man till stora delar kontrollerat sedan 2014, enligt guvernören Mohammad Ibrahim Samra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d3rQj/is-timmar-fran-att-forlora-viktigt-omrade
Citera
2017-09-04, 14:23
Medlem
Norrlands.gulds avatar
ISIS har skickat en jävla massa VBIED för att försöka stoppa SAA+plus andra förstärkningar till linjerna. Sedan är ju Deir ezzor delat två halvor så det är ju belägringen till flygbasen som måste brytas också.
Citera
2017-09-04, 18:56
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Regimen får gärna offra sina soldater för att tvätta bort IS från Syrien när de själva är orsaken till att IS kunde sprida sig i landet. När IS är borta blir det inte länge kvar tills Assad försvinner ur bilden. När det händer kan du börja skåla med mig.
Räckte det med en avsugning av CIA eller hur blev du så verklighetsfrånvänd?

IS är en produkt helt och hållet av ditt älskade krigsgalna imperium. Assad och Ryssland har visat återigen att ditt älskande imperium är döende.
Citera
2017-09-04, 20:19
Medlem
Jihadisternas "hopp.O.drömmar" förblev endast drömmar och inget annat.

MEN HEY, Assads dagar är räknade........Japp, sex år senare.

Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiva Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaashar!!!
Senast redigerad av Dozah 2017-09-04 kl. 20:24.
Citera
2017-09-04, 21:50
Medlem
2big4yous avatar
Efter ett möte mellan kurder,USA och Ryssland har SDF nu dragit igång offensiv från nord/nordväst mot Deir Ezzor.

http://www.fort-russ.com/2017/09/breaking-kurdish-led-forces-begin.html?m=1
Citera
2017-09-04, 22:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Jihadisternas "hopp.O.drömmar" förblev endast drömmar och inget annat.

MEN HEY, Assads dagar är räknade........Japp, sex år senare.

Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiva Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaashar!!!

Jag kan inte annat än lyfta på huvan åt Assad. Han har verkligen visat sig stå upp för sitt land på ett enastående sätt under det här kriget.
Snart ett år sedan US Airforce bombade SAA i över fyra timmar medan ISIS kunde dra fram sina marktrupper i Deir Ezzor, kanske den enskilda händelse som fick flest att vakna upp och se hur skadat de här kriget verkligen är.

Men de är inte klackarna i tacket hos varken hos den Islamiska Staten eller den Judiska Staten just nu och Mastermind bakom det här, terroristen Netanyahu, är inte glad över dera Yinon Plan fått sådana här hinder på vägen

consortiumnews -Alastair Crooke explains why Israeli PM Netanyahu is freaking out over his "regime change" failure in Syria

Måste länka till dagens
Syrian War Report september 4 🇸🇾
SYRIAN ARMY REACHES DEIR EZZOR CITY oxå → Länk till Southfront.org här

Viva BAAAAAAASHAR! SAA SALUTE!✌🏼
Citera
2017-09-04, 22:56
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Tack för ditt erkännande. Motstående uppfattningar i en diskussion kan ibland beläggas i sansade utbyten av argument.
Varsågod, jag har ingenting mot att debattera även med de mest inbitna sionisterna, så länge de görs utan fulspel
(Därmed inte sagt att du är inbiten sionist eller nått

Citat:
Nu tror jag inte vi blir överens men jag vill gärna kommentera lite om signalord.
Överens o överens, så länge en person kan diskutera normala så har den personen min respekt. Simple as that
"Signalord" förstår jag ändå inte vad du menar med måste jag säga. Du reagerar på ordet "Sionism" om jag förstår saken rätt?

Citat:
Först så är jag inte politisk och har inte röstat sedan 1976, jo, jag är lite äldre.
Ok men detta är viktigt, kriget i Syrien är inte någon Höger - Vänster fråga, eller nån politisk åsikt.
Det är snarare en fråga om sanning vs. lögn. Propaganda vs Verklighet etc.

Citat:
Sen uppskattar jag att du ser skillnad på judar och judar men samtidigt så hänger det ihop med sionismen.
Ja de är stor skillnad. I ockuperade Palestina behandlas icke sionistiska judar som Palestinier av den sionistiska ockupationsmakten och de sägs att de går 10 kristna sionister på varje judisk sionist.
De judar som inte är sionister har min största respek

Citat:
Att sionismen ändrar form och får annan betydelse under årens lopp bidrar inte till ökad klarhet om dess syften och mål.

Men av Wikipedias formulering “nationalistisk rörelse” och “judisk stat” som ju bildades 1948 kan vi ändå forma en uppfattning om vi tar hänsyn till dessa dåvarande mål.
ok typ en förklaring på vad sionism är.
Gud lovade de Utvalda folket Israel, i Genisis 18:15 21 kan du se vad det för land de blivit lovade. Palestina är bara början och detta är TVEKLÖST den STÖRSTA anledningen till kriget i Syrien.
Pipelines och olja i all ära, men hur sionisterna med dess allierade, "Friends of !israel" (NeoCons som PNAC etc. och deras storhetsvansinne och hat och iskalla inställning till goyims (500K döda irakiska barn var "värt det" tex)

YINON PLAN: här är en bra intrudktion till vad de är, 10 min lång
https://www.bitchute.com/video/RTZO81c1NlrP

Resten, härifrån ska jag besvara vid annat tillfälle då jag skriver via mobiltelefonen

[

Men åsikt om Oded Yinons Plan från 1982 om jag minns rätt, och hur den nu genomförs så exakt att man häpnar och dess påverkan på Syrien och egentligen hela Mellanöstern under 2000-talet gör SIONISMEN TILL DEN TVEKLÖST STÖRSTA FAKTORN BAKOM KRIGET I SYRIEN
Vi kanske inte är överens på den punkten men kolla upp Oded Yinon Plan så kommer du förstå vad jag menar

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in