2017-09-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Önskar att allt kommer visa sig vara ett skruvat prank, och att Kim är i livet, men det ser väldigt mörkt ut, för att inte säga svart som i ett sotararsle.

Torson är ju redan bekräftad som Kim Walls, så det är svartare än ett sotararsle.

Dansken blev kåt och kunde inte tygla sina djuriska instinkter som tog över inne hans revir. Sen när skadan redan var skedd så fanns det ingen annan utväg än att ha ihjäl flickebarnet. Han kunde inte acceptera att det skulle komma ut i media att han antastat en ung reporter.
Citera
2017-09-03, 00:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaså, är han dömd för det? Det är vad som ska bevisas i domstol, fram tills dess ska han betraktas som oskyldig.
Vet inte om det är riktigt så i det här fallet. Det fanns bara de två i det slutna rummet när brottet begicks, för styckningen är ett brott oavsett dödsorsaken. Han har erkänt att han var med vid tillfället då hon dog och att han släppt kroppen i sjön. Kroppen hittades styckad på ett sätt som innebär handgriplighet. Jag har svårt att hålla honom för helt oskyldig i nuläget.
Citera
2017-09-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Va??? KW / hennes kvarlevor var omöjligen kvar på ubåten när Madsen sänkte den.

Hade det skett en olycka borde han ha tillkallat hjälp - så den delen är ju riktig. Och försökt rädda henne. Inte stycka henne...

"Oj, jag körde på en cyklist med min bil! Vaddå ringa 112? Nejdå. Jag styckade cyklisten och gömde delarna istället! Mycket bättre lösning" - jag har svårt att tro att PM skulle resonera så.

Förmodligen var jag otydligt. Under den ubåtsresan dom gjorde tidigare den kvällen innan hon försvann. Han gick helt oförväntat ner i till botten, Det var vad jag menade.

LÄSTE du verkligen vad jag skrev?
Citera
2017-09-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...fast när en människa väl är död, så är kroppen ändå bara ett skal. Det spelar egentligen ingen roll om den styckas, begraves i havet, begraves i jorden, mumifieras, balsameras, kremeras, äts upp av krabbor, äts upp av fluglarver... Från det ögonblick då personen gav upp andan, så är h*n lika borta från oss ändå.

Vad som hände INNAN är det som kommer att ta upp våra tankar, känslar och mardrömmar...

OK, så at kroppen er styckat betyr ingenting for deg? Og du har bare gode vibber for PM etter å ha sett han på youtube?

Det er altså helt umulig for deg å tenke at han juger?

En psykopat har ingen følelser for mennesker, så de kan du ikke avsløre ved å se på videoer.
Citera
2017-09-03, 00:25
Medlem
Citat:
...fast när en människa väl är död, så är kroppen ändå bara ett skal. Det spelar egentligen ingen roll om den styckas, begraves i havet, begraves i jorden, mumifieras, balsameras, kremeras, äts upp av krabbor, äts upp av fluglarver... Från det ögonblick då personen gav upp andan, så är h*n lika borta från oss ändå.

Vad som hände INNAN är det som kommer att ta upp våra tankar, känslar och mardrömmar...

Det handlar inte om det. Det handlar om respekt. Det finns platser (exempelvis bergslevande folk) där döda styckas för s.k. bergsbegravning där delarna ges till fåglar. Men då utförs det hela av en "ackrediterad" förrättare och är en del av en etablerad ritual (som uppkommit till följd av att det varit det enda vettiga sättet att hantera döda kroppar då de inte går att gräva ned och man har brist på material som kan eldas med).

Att stycka någon som råkat ut för en olycka och dessutom beröva anhöriga möjligheten att ta farväl? Det borde fn i mig vara livstid för sådant beteende?

Har man redan mördat någon så kan jag i alla fall förstå att en del vridna människor går ett steg till. Men styckning efter olycka? Jösses...
Citera
2017-09-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förmodligen var jag otydligt. Under den ubåtsresan dom gjorde tidigare den kvällen innan hon försvann. Han gick helt oförväntat ner i till botten, Det var vad jag menade.

Ja, men det jag fetmarkerade sade emot det som i så fall var det du egentligen menade.
Citera
2017-09-03, 00:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi sitter inte som åklagare här. Jag vet vad som krävs juridiskt för att ro hem målet. Vi har inte en susning om vad polisen hittat. Madsen vet mer än vi. Polisen håller honom informerad via advokaten. Märkligt kan jag tycka. Men de verkar köra med öppna kort i Danmark.

Nej, det vet vi inte, men vi vet såpass att dom inte har en dödsorsak, mordvapen ser inte ut att finnas. Förmodligen har dom en teori men det ska ledas i bevis också.
Däremot kan dom ju ha teknisk bevisning var det skett, och svineriet med kroppen har förmodligen lämnat en del spår efter sig. Det sk motivet är också intressant om det nu finns ett dvs.

Citat:
Pressemeddelelse om retsmødet i ubådssagen i Københavns Byret tirsdag den 5. september 2017 kl. 14.00 i retssal 60
http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/pressemeddelelser/Pages/Pressemeddelelseomretsm%C3%B8detiub%C3%A5dssageniK %C3%B8benhavnsByrettirsdagden5september2017kl1400i retssal60.aspx

Världspressen följer och skriver om fallet. Det gäckar en hel värld, så det blir svårt att stänga locket och det är lika bra Köpenhamns domstol förbereder sig för anstormning.
Citera
2017-09-03, 00:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
En så rutinerad journalist tror jag inte gör det. Ställer sådana frågor. Hon hade mest säkert gjort en ordentlig research innan hon bad att få göra en intervju och nämner medveten att det kanske skall publiceras i en tidning hon vet att "ärkefiende Bengtsson gjort", en mycket ansedd tidning.

Jag tror hon var intresserad av hans person och gjorde det mesta av intervjun under verkstadsbesöket. Förmodligen insåg han inte hur hon jobbade. Att intervjun därmed var i huvudsak var avklarad.

Jag tror att det var OK för henne att göra en tur i ubåten i tornet, bara av nyfikenhet. Ubåtsläge fanns nog inte på kartan. Däremot att kika hur det såg ut därnere.

Madsen hatar att förlora (kränkt i kubik) av att förlora även raketracet mot Bengtsson var nog fylld till brädden av hat/hämnd. Trodde prestigeförlusten skulle mildras av en bra artikel i tidningen, varpå han sänkte Nautilus i ubåtsläge. Helt oförväntat. När hon inspekterade ubåtens inre rum under däck.

Sista stycket är definitivt ren spekulation. Men det oväntade gjorde att det inträffade en olycka. Det tror jag faktiskt.

Han borde tillkallat hjälp Omedelbart.
Ditt scenario stämmer ju inte så bra. Men att han hatar att förlora passar bra in på att han inte kan ta ett nej från en kvinna. Kränkt i kubik.
Citera
2017-09-03, 00:34
Medlem
Citat:

Läs vad du nyss skrev och tänk igenom vad som blev fel, sen kan du återkomma igen. Orkar inte ens förklara för dig vad som blev fel i din kommentar, det ska du vara förståndig nog att lista ut själv.

För övrigt så är nog bilden när Madsen sitter där nedblodad och karvar i den död kropp med kniv den bilden som ger mig mest mardrömmar för tillfället.
Senast redigerad av Kimma7 2017-09-03 kl. 00:38.
Citera
2017-09-03, 00:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vad menar du? Gjorde dom 2 skilda resor med ubåten under kvällen?
Citera
2017-09-03, 00:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Det betyder inte att Madsen har rätt att begå brott mot griftefriden och definitivt inte begrava henne till sjöss. Hennes anhöriga vill nog ha ett avslut och en värdig begravning. Det är liksom inte så att alla tänker som dig utan många vill nog bestämma över sin kvarleva även efter döden. Det handlar givetvis om respekt för en död människa bland annat.
Du kan också tala för dig själv och dina tankar och inte i vi-form för det stämmer inte riktigt.
Citera
2017-09-03, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ditt scenario stämmer ju inte så bra. Men att han hatar att förlora passar bra in på att han inte kan ta ett nej från en kvinna. Kränkt i kubik.

I hela Madsens liv, sedan 7 årsålder, har handlat om raketer. Han gör det fortfarande som vuxen, även om han utökat det till att innefatta även ubåtar.

Dom djupa känslor han känner för sina sk uppfinnningar har jag aldrig hört omsluter människor.

När hans åldriga far dog sålde han ut rubbet på loppis. Han tog visst med sig ett verktyg.

Hans kränkthet gäller uppfinningar, inte känslor för människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in