2017-09-02, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Dine vibber ovenfor Madsen gir jeg ikke fem øre for.

Mannen har drept og stycket henne opp og du forsvarer han.

Jaså, är han dömd för det? Det är vad som ska bevisas i domstol, fram tills dess ska han betraktas som oskyldig.
Citera
2017-09-02, 23:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi sitter inte som åklagare här. Jag vet vad som krävs juridiskt för att ro hem målet. Vi har inte en susning om vad polisen hittat. Madsen vet mer än vi. Polisen håller honom informerad via advokaten. Märkligt kan jag tycka. Men de verkar köra med öppna kort i Danmark.
Kanske kan få honom att tidigt ana att loppet är kört och erkänna?
Citera
2017-09-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Poäng där! Ingen dålig tanke.
Citera
2017-09-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Motiv har jag funderat på om det nu inte var en olycka och Madsen reagerade själviskt och orationellt.
Kan människan ens klara av att svara på en radda frågor?
Han som skrivit den personliga boken verkar ju tagit år på sig att ställa de känsliga frågorna.
Och dessutom blivit kompis med honom.
Och känsliga är nog de flesta frågor där Madsen inte fär prata fritt om vad han vill och diktera villkoren.
Börjar hon ställa krav på att han ska svara på de specifika frågorna och de rör Madsens ekonomi, kontroverser och den 2 månader gamla ägarförändringen där Madsen äger noll kanske det brunnit rejält i huvudet på honom?
Han framstår ju då som den manipulativa spelevink han är om han pratar om dittan och dattan som det vore hans, och han kanske precis blivit medveten om det när i princip allt skitet sig, inklusive raketracet med vonBengtson. En bostadslös, fattig tomte med få vänner kvar.

En så rutinerad journalist tror jag inte gör det. Ställer sådana frågor. Hon hade mest säkert gjort en ordentlig research innan hon bad att få göra en intervju och nämner medveten att det kanske skall publiceras i en tidning hon vet att "ärkefiende Bengtsson gjort", en mycket ansedd tidning.

Jag tror hon var intresserad av hans person och gjorde det mesta av intervjun under verkstadsbesöket. Förmodligen insåg han inte hur hon jobbade. Att intervjun därmed var i huvudsak var avklarad.

Jag tror att det var OK för henne att göra en tur i ubåten i tornet, bara av nyfikenhet. Ubåtsläge fanns nog inte på kartan. Däremot att kika hur det såg ut därnere.

Madsen hatar att förlora (kränkt i kubik) av att förlora även raketracet mot Bengtsson var nog fylld till brädden av hat/hämnd. Trodde prestigeförlusten skulle mildras av en bra artikel i tidningen, varpå han sänkte Nautilus i ubåtsläge. Helt oförväntat. När hon inspekterade ubåtens inre rum under däck.

Sista stycket är definitivt ren spekulation. Men det oväntade gjorde att det inträffade en olycka. Det tror jag faktiskt.

Han borde tillkallat hjälp Omedelbart.
Senast redigerad av Remark 2017-09-03 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaså, är han dömd för det? Det är vad som ska bevisas i domstol, fram tills dess ska han betraktas som oskyldig.

Jeg betrakter han ikke som uskyldig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Försöker du säga att du själv önskar det är mord?

Tror nog de flesta som funderat lite önskar att det är en olycka.

Det är däremot en stor skillnad på vad man önskar och vad man tror. Du ser skillnaden va?

Önskar att allt kommer visa sig vara ett skruvat prank, och att Kim är i livet, men det ser väldigt mörkt ut, för att inte säga svart som i ett sotararsle.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-03 kl. 00:04.
Citera
2017-09-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tycker det är märkligt att det fungerar så i Danmark det var ju t.e.x pga det som Pm ändrade sig om att han satt av KW vid en restaurang när han fick klart för sig att dom hade övervakningskameror där. När dom sedan hittade torson då kom han fram med att han gett henne en sjöbegravning.
Mja, mjo, vet inte om man ska anta att detta är den kausala ordningen. För några dagar sedan så var det ju på tapeten att han berättade om "sjöbegravningen" efter en "olycka" redan på fredagen och blev därför häktad. Det är med sjöbegravning låter "typiskt" för honom och det uppgav han ju tidigt. Tänk också på att dagarna före att bålen dök upp så var polisen glasklar över att de sökte efter en död kropp, inte en levande Wall. Så klara med det att de gick ut i media. Edit: däremot, om man får tro media, har han fortfarande inte erkänt styckning. Så han verkar inte ändra sin story varje gång någon trycker fram bevis i näsan på honom.
Citera
2017-09-03, 00:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är garanterat ett av syftena med öppenheten. Samt att Danmark har straffrabatt om du erkänner eller tjallar på någon annan så den kan lagföras
Citera
2017-09-03, 00:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det finns ju uppenbart skyldiga personer som man inte juridiskt lyckats döma, som Alm till exempel.
De lär betraktas som skyldiga livet ut ändå.
Madsen är dömd i mina ögon och jag tror också han juridiskt blir dömd för mord. Han kommer dömas nekande är mitt tips.

Jag tror ju fortfarande på sexmord och de misstankarna har inte avtagit direkt.
Citera
2017-09-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen hatar att förlora (kränkt i kubik) av att förlora även raketracet mot Bengtsson var nog fylld till brädden av hat/hämnd. Trodde prestigeförlusten skulle mildras av en bra artikel i tidningen, varpå han sänkte Nautilus i ubåtsläge. Helt oförväntat. När hon inspekterade ubåtens inre rum under däck.

Sista stycket är definitivt ren spekulation. Men det oväntade gjorde att det inträffade en olycka. Det tror jag faktiskt.

Han borde tillkallat hjälp Omedelbart.

Va??? KW / hennes kvarlevor var omöjligen kvar på ubåten när Madsen sänkte den.

Hade det skett en olycka borde han ha tillkallat hjälp - så den delen är ju riktig. Och försökt rädda henne. Inte stycka henne...

"Oj, jag körde på en cyklist med min bil! Vaddå ringa 112? Nejdå. Jag styckade cyklisten och gömde delarna istället! Mycket bättre lösning" - jag har svårt att tro att PM skulle resonera så.
Citera
2017-09-03, 00:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ska man diskutera grader i helvetet hade i alla fall jag haft lättare att acceptera mord + styckning än olycka + styckning.

Mord innebär någon form av uppsåt. Då finns det en anledning till mordet som i alla fall går att ta till sig. En styckning i det fallet är sjuk i sak men kan ses som förlängning av mordet.

Men att stycka någon som råkat ut för en olycka??? Det har i alla fall jag svårt att ta in...

...fast när en människa väl är död, så är kroppen ändå bara ett skal. Det spelar egentligen ingen roll om den styckas, begraves i havet, begraves i jorden, mumifieras, balsameras, kremeras, äts upp av krabbor, äts upp av fluglarver... Från det ögonblick då personen gav upp andan, så är h*n lika borta från oss ändå.

Vad som hände INNAN är det som kommer att ta upp våra tankar, känslar och mardrömmar...
Citera
2017-09-03, 00:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för den artikeln..(ifrån den)

– Rättsgenetikers och rättsmedicinares arbete tar tid. I Danmark sitter en misstänkt för ett så grovt brott som mord vanligen häktad i fyra till tio månader innan åtal lämnas in.
På tisdag tänker Jacob Buch-Jepsen även begära att Peter Madsen får genomgå en stor sinnesundersökning. En sådan tar tre–fyra månader att genomföra.

Detta kommer att ta en h-vets massa tid innan rättegång !
(och här har jag varit naiv nog att tro, att rättegången kör igång inom max två månader till)

Men "låter" detta som Kim, som journalist ?

Njae.., säger "jag". Detta är inte den bilden jag har över henne. Schyssta reportage utav udda ämnen, och ingen "60 minutes" bakhålls-vinkel, speciellt i.o.m att hon for ensam ut med Peter på ubåten.
Det är väl tre till fyra veckor en stor sinnesundersökning tar, och inte månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in