2017-09-02, 21:13
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, även om det visar sig finnas starka kopplingar mellan "17-åringen" och strejken tycker jag inte att Khavari kan hållas ansvarig.

Däremot bör polismyndigheten hållas till svars för att de låter potentiellt psykiskt sköra minderåriga vistas ute nattetid i miljöer som innehåller såväl fysiska påfrestningar som (sannolikt) en exponering för droger och våld. Har "17-åringen" sovit bland sina landsmän på Medborgarplatsen och detta bidragit till att en eventuell psykiatrisk åkomma förvärrats är det naturligtvis ännu ett exempel på att svensk undfallenhet orsakar stor skada.

Detta bör media fråga om istället för att okritiskt rapportera att afghanerna får göra som de vill kl 22.00 för det är ändå inte så allvarligt att de bryter mot demonstrationsförbudet.

Sedan kan ord trigga - men som jag tidigare skrivit så agerar Khavari rationellt. Hon ser till sina landsmäns bästa. Fokus bör ligga på dem som har det yttersta ansvaret för att den här situationen uppkommit, såväl i stort som vad gäller den här specifika strejken.

I det hamnar Khavari långt ned på listan.

Polisen ha koll på psykisk sköra minderåriga?!?
Hur i helvetet skulle det vara möjligt ens?
Skulle BUP öppna Psyk mfl informera polisen om alla sköra 17åringar de har i sina journaler?
Skall polisen sedan ha koll på var alla dessa befinner sig 24/7?
Citera
2017-09-02, 21:14
Medlem
Sperssons avatar
.
Någon som vet om afghanerna har utlyst någon ny presskonferens??
Citera
2017-09-02, 21:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Polisen ha koll på psykisk sköra minderåriga?!?
Hur i helvetet skulle det vara möjligt ens?
Skulle BUP öppna Psyk mfl informera polisen om alla sköra 17åringar de har i sina journaler?
Skall polisen sedan ha koll på var alla dessa befinner sig 24/7?
Nej, men om en demonstration äger rum där man vet att det befinner sig minderåriga (eller åtminstone sådana som uppger att de är minderåriga) kanske det är extra viktigt att se till att demonstrationstillståndet efterlevs?

Tycker du inte att det är rimligt?
Citera
2017-09-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
LO kan väl inte vara sniken? LO måste väl öppna upp lokalerna så barnen kan ladda mobilerna, duscha och använda toan? Det är väl LO som äger Norra Latin nu? Det är ju framtidens lågavlönade arbetskraft och röda röstare vi talar om.

http://www.stoccc.se/lokaler/norra-latin/

Det är Socialdemokraterna, alltså partiet, som äger Norra Latin, och använder den främst som konferenslokal.

LO äger den s k LO-borgen, den med två torn, som ligger strax bredvid.

En del organisationer med anknytning till arbetarrörelsen, t ex ABF, har lokaler i dessa hus. Om jag inte minns fel var det ett ABF-kansli som låg i LO-borgen som ockuperades av några kurder för ganska många år sedan.

Jag tycker det är utmärkt att hazarerna flyttar dit.
Citera
2017-09-02, 21:21
Medlem
krisus avatar
Citat:
Nej, men om en demonstration äger rum där man vet att det befinner sig minderåriga (eller åtminstone sådana som uppger att de är minderåriga) kanske det är extra viktigt att se till att demonstrationstillståndet efterlevs?

Tycker du inte att det är rimligt?

Absolut!
Jag tycker även att polisen skulle ta tillfället i akt och kontrollera om alla befinner sig i Sverige lagligt.
De sitter ju där så... kan man hämta folk från ett kristet läger för utvisning så borde det ju inte vara så svårt att plocka dem från medis.

Men nu var det ju du som sade att polisen skall ha koll på sköra 17 åringar.
Hur skall de kunna det? De måste ju först veta att personen är en skör 17 åring med psykiska problem.
hur har du koll på någon du inte vet vem är?
och polisen har knappats identitet på samtliga som demonstrerar.
Citera
2017-09-02, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Att det finns de som är villiga att sitta i fängelse i Sverige för att slippa bli dödade i Afghanistan borde säga dig en hel del men som vanligt så kan ni pojkrumsrasister inte tänka nyanserat

Om det var en av hazarpojkarna som högg ner polisen så ska han så klart tjäna av sitt straff men sedan börjar rehabiliteringen

Att de är redo att mörda poliser på öppen gata, bakifrån säger en del om deras mentalitet. De är avskum och måste skickas hem.
Citera
2017-09-02, 21:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Absolut!
Jag tycker även att polisen skulle ta tillfället i akt och kontrollera om alla befinner sig i Sverige lagligt.
De sitter ju där så... kan man hämta folk från ett kristet läger för utvisning så borde det ju inte vara så svårt att plocka dem från medis.

Men nu var det ju du som sade att polisen skall ha koll på sköra 17 åringar.
Hur skall de kunna det? De måste ju först veta att personen är en skör 17 åring med psykiska problem.
hur har du koll på någon du inte vet vem är?
och polisen har knappats identitet på samtliga som demonstrerar.
Jag skrev potentiellt psykiskt sköra.

Som sagt, vi har en grupp som säger sig organisera minderåriga och vi vet sedan tidigare att det här är en grupp med rätt utbredd psykiatrisk problematik. Det i sig borde vara nog för polisen att se till att demonstrationstillståndet efterlevs.
Citera
2017-09-02, 21:29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Nejdå, så modest är hon inte.

Hon ska bli Sveriges första manliga statsminister som varit kvinna .

Är nästan säker på att hon har berättat att hon sagt på SFI att hon skulle "bli en Löfven".
Hon hävdade att hon hade sagt det "av misstag".
Var nog typ en såndär freudiansk felsägning.

Hon påminner om den där skränande kurdiska flickan Bano som med en gräslig hes skrikröst talade om för media att hon ville bli en ny Gro Harlem Brundtland.
Hon sköts nåra timmar senare av Anders Behring Breivik.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13399279.ab
Citera
2017-09-02, 21:34
Medlem
krisus avatar
Citat:
Jag skrev potentiellt psykiskt sköra.

Som sagt, vi har en grupp som säger sig organisera minderåriga och vi vet sedan tidigare att det här är en grupp med rätt utbredd psykiatrisk problematik. Det i sig borde vara nog för polisen att se till att demonstrationstillståndet efterlevs.

inte för att vara den men du borde nog skrivit potentiell 17åring med.

OM polisen hade gjort det du säger så hade det blivit ett jävla liv.
Polisen avväger, skall vi göra vårt jobb och få massa skit, eller skall vi låta dem hållas.
Om polisen hade gjort sitt jobb lovar jag dig att vissa politiker + Danne hade fördömt dem.

Polisen sitter mellan en sten och en hård plats, vad de än gör kommer de få skit.
För dem var det förmodligen bättre att deras kollega blev knivhuggen... mindre problem.
Sjukt nog.

Edit: Och ja.. jag missuppfattade dig lite
Sorry Tinurvel snurvel.
Citera
2017-09-02, 21:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
inte för att vara den men du borde nog skrivit potentiell 17åring med.

OM polisen hade gjort det du säger så hade det blivit ett jävla liv.
Polisen avväger, skall vi göra vårt jobb och få massa skit, eller skall vi låta dem hållas.
Om polisen hade gjort sitt jobb lovar jag dig att vissa politiker + Danne hade fördömt dem.

Polisen sitter mellan en sten och en hård plats, vad de än gör kommer de få skit.
För dem var det förmodligen bättre att deras kollega blev knivhuggen... mindre problem.
Sjukt nog.
Jag är fullt medveten om att polisen i detta är bakbunden - men faktum är att representanter för myndigheten satt sig ned med afghanerna och förklarat för dem att det inte är så allvarligt att de bryter mot demonstrationstillståndet. Att det utfärdas en ordningsbot som de i praktiken inte behöver bry sig om.

Jag tycker att det är oansvarigt.

I det håller jag inte poliser i gemen ansvariga, jag vet hur många av dem ser på saker och ting. Men det hade inte varit omöjligt att desarmera fråga rent politiskt. Man borde på ett tidigt stadium från polisens sida gjort klar att demonstrationstillståndet måste efterlevas då det motsatta potentiellt utsätter potentiellt minderåriga, potentiellt psykiskt sköra för potentiell fara.

OM åtgärden ändå kritiserades från politiskt håll borde den försvaras med det klassiska "det handlar om barn!" ty det vapnet är tveäggat.

Edit:
Såg din edit.
Citera
2017-09-02, 21:50
Medlem
krisus avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om att polisen i detta är bakbunden - men faktum är att representanter för myndigheten satt sig ned med afghanerna och förklarat för dem att det inte är så allvarligt att de bryter mot demonstrationstillståndet. Att det utfärdas en ordningsbot som de i praktiken inte behöver bry sig om.

Jag tycker att det är oansvarigt.

I det håller jag inte poliser i gemen ansvariga, jag vet hur många av dem ser på saker och ting. Men det hade inte varit omöjligt att desarmera fråga rent politiskt. Man borde på ett tidigt stadium från polisens sida gjort klar att demonstrationstillståndet måste efterlevas då det motsatta potentiellt utsätter potentiellt minderåriga, potentiellt psykiskt sköra för potentiell fara.

OM åtgärden ändå kritiserades från politiskt håll borde den försvaras med det klassiska "det handlar om barn!" ty det vapnet är tveäggat.

Edit:

Såg din edit.

I Malmö demonstrerade EU-migranterna framför stadshuset ett tag, de krävde en jädrans massa saker. De sov även där vilket de inte fick. Så Malmöpolisen kom faktiskt och körde bort dem flera gånger. Varje gång resulterade detta i dvs upprörda artiklar och polishat.
De gjorde sitt jobb och fick massa skit.

Jag tror mycket idag handlar om att fotfolket har gett upp.
De tar inte längre ansvar och i en del fall gör de inte ens sitt jobb.
Jag har svårt att lasta dem för det faktiskt.
Det är en jävla soppa allt ihopa.

och Edit igen. Jag svarar halvt jag är medveten men jag är ganska trött och det har varit en lång vecka.

Ditt " handlar om barn" som svar hade varit en fantastisk smäll i huvudet på dem.
Men tyvärr så...
Citera
2017-09-02, 21:57
Medlem
Gizurs avatar
Afghanerna har en ny möjlig karriär, som proffsdemonstranter. "Höj pensionerna", "stöd BB-ockupationen", "höj lss-stödet". Kanske kan man få in en banderoll med "sänk skatterna" där med? Nej, det blir nog omöjligt.

Kanske kan S vika sig nu och se framtida röstboskap i afghanerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in