Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Jag är fullt medveten om att polisen i detta är bakbunden - men faktum är att representanter för myndigheten satt sig ned med afghanerna och förklarat för dem att det inte är så allvarligt att de bryter mot demonstrationstillståndet. Att det utfärdas en ordningsbot som de i praktiken inte behöver bry sig om.
Jag tycker att det är oansvarigt.
I det håller jag inte poliser i gemen ansvariga, jag vet hur många av dem ser på saker och ting. Men det hade inte varit omöjligt att desarmera fråga rent politiskt. Man borde på ett tidigt stadium från polisens sida gjort klar att demonstrationstillståndet måste efterlevas då det motsatta potentiellt utsätter potentiellt minderåriga, potentiellt psykiskt sköra för potentiell fara.
OM åtgärden ändå kritiserades från politiskt håll borde den försvaras med det klassiska "det handlar om barn!" ty det vapnet är tveäggat.
Edit:
Såg din edit.

I Malmö demonstrerade EU-migranterna framför stadshuset ett tag, de krävde en jädrans massa saker. De sov även där vilket de inte fick. Så Malmöpolisen kom faktiskt och körde bort dem flera gånger. Varje gång resulterade detta i dvs upprörda artiklar och polishat.
De gjorde sitt jobb och fick massa skit.
Jag tror mycket idag handlar om att fotfolket har gett upp.
De tar inte längre ansvar och i en del fall gör de inte ens sitt jobb.
Jag har svårt att lasta dem för det faktiskt.
Det är en jävla soppa allt ihopa.
och Edit igen. Jag svarar halvt jag är medveten men jag är ganska trött och det har varit en lång vecka.
Ditt " handlar om barn" som svar hade varit en fantastisk smäll i huvudet på dem.
Men tyvärr så...