2017-09-02, 09:59
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Jo det har nämnts lite men inte kommit så mycket längre. Tänker du på något särskilt?
Nej, tänker inte på något särskilt, det var bara en fundering.
Citera
2017-09-02, 10:12
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Allt det som du skriver är självklarheter.

Min fetning: Ja, det är därför som vi står där vi står. Att PW "helt plötsligt" svarar att "Du får inget svar på din fråga" kan ha tillkommit av vilken orsak som helst och behöver inte vara ett passivt agerande för att röja "pilots" identitet - eller ens ge oss en pytteliten fingervisning om den. Faktum är att om PW skulle ha agerat så bedrägligt - eller i vart fall i en sådan tvivelaktig gråzon - har hon i så fall röjt sekretessbelagd information i förundersökningen. Hur sannolikt är det?

Jag kanske har missat något i tråden, men har PW bekräftat att hon fått tillgång till sekretessbelagd information i förundersökningen?
Citera
2017-09-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Så kan det förstås vara men det är svårt att avgöra tycker jag. Mycket konstigt händer och det var inga svenssons det här. Tycker historien bl a är för utförligt berättad för att vara helt påhittad. Synd att bara avfärda direkt och möjligheten finns att den där And*rs skulle kunna vara inblandad.

Håller med oxå - det är absolut trovärdig historia från en man med brokig historia.
KM är fortfarande min pilot - kan han blivit hotad av tex PU? Kände PU och KM varandra på nåt sätt - PU berätta att han gymma på samma gym som HA - fanns KM där oxå?.
Citera
2017-09-02, 10:18
Medlem
Hoppmattans avatar
Är det någon som skulle vilja pm:a eller lägga upp lista på fullständiga namn ( * försedda då givetvis) till alla forkortningar här?
Det är några förkortningar som jag missat och jag orkar inte läsa hela tråden. Vore tusen tacksamt.
Citera
2017-09-02, 10:22
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja jag skrev om det i ett inlägg, en man och en kvinna. Som är ett par.

Ok, så det har varit tal om det också, Var hittar jag det inlägget?
Citera
2017-09-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tror inte R*stos K"S mord har med detta att göra det minsta.
Läser man fupen vilka som åkte dit o hur det gick till känns det inte aktuellt..

Tänkte mest att PK och han var vänner sedan barnsben. Och då är det ju nära till hands att PU också kände han väl.
Citera
2017-09-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Hej, vad bra. Då tänker jag fråga dig om du kommer ihåg om det var inträdesavgift på Stadt vid tidpunkten?
Ja det var inträde till Statt på den tiden, det var en tid när det var fritt innan 22, kanske var det det på den tiden, kommer inte ihåg.
Citera
2017-09-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Är det någon som skulle vilja pm:a eller lägga upp lista på fullständiga namn ( * försedda då givetvis) till alla forkortningar här?
Det är några förkortningar som jag missat och jag orkar inte läsa hela tråden. Vore tusen tacksamt.
Det vore kanske enklare du skriver vilka förkortningar du missat i stället för att någon annan ska göra jobbet att leta upp ALLA förkortningar åt dig.
Citera
2017-09-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag kanske har missat något i tråden, men har PW bekräftat att hon fått tillgång till sekretessbelagd information i förundersökningen?
Hon har sagt någonstans att de fick en del information från polisen. Eller titta på en del dokumentation sa hon nog mer.
Citera
2017-09-02, 10:59
Medlem
Hoppmattans avatar
Vill delge en liten händelse som utspelade sej i Mariestad sommaren -92.
Det var en kändisgolftävling i M-stad på sommaren, tror det var i Juli eller Augusti, det var bl.a landslagshockeyspelare och sångare och tv- kändisar som spelade ute på sandvikens golfbana och efteråt hade dom fest på statt.
Senare på kvällen var det insläpp för allmänheten och då gick jag tillsammans med några kompisar naturligtvis in dit.
En kul scen utspelades där vid ett runt ståbord mellan baren och garderoben, en herre som var asfull, viftade hejdlöst och sjöng så det ekade i salongen, det var självaste programledaren i "Hajk" glömmer det aldrig
Hursom helst, det kom även in en annan herre dit lite senare också, en som nämnts i tråden vid flertal tillfällen. PK
Kommer du ihåg den kändisfesten på statt PK?
Det kanke är fler här i tråden som var där?
Kanske helt ointressant för er att läsa om, men detta var när det begav sej sommaren då Helena försvann.
Citera
2017-09-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Håller med oxå - det är absolut trovärdig historia från en man med brokig historia.
KM är fortfarande min pilot - kan han blivit hotad av tex PU? Kände PU och KM varandra på nåt sätt - PU berätta att han gymma på samma gym som HA - fanns KM där oxå?.
Mycket pekar som sagt på att KM är den misstänkte mannen med pilotglasögon, Det har stått så mycket om honom nu och jag minns inte om det har stått om han nekar till något eller om det är så att han säger att han inte minns någonting alls och därför inte vet. Vet vi egentligen om han har nekat till att t ex ha gått med Helena över Marieholmsbron? Är osäker på detta och det är säkert en jättekorkad fråga av mig med kasst minne.

Om KM och PU kände varandra vet vi inte, och vi vet inte mycket överhuvudtaget om KM.
Citera
2017-09-02, 11:07
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Tänkte mest att PK och han var vänner sedan barnsben. Och då är det ju nära till hands att PU också kände han väl.

Ok, men kan inte minnas att varken PK
fanns med i fup'en på något vis eller nånting fanns som skulle kunna
ha med detta detta att göra.
Det var 3 andra killar som kom åkandes till R*sto.
Men man kan ju aldrig veta om nån ljuger nånstans.
Tror den som höll i kniven hette G**nf*rs.
Ej helt säker mitt minne är med mig...
Zigenare?

Tragiskt hur som helst.
Innan R*sto hamnade för snett var han
en trevlig kille.
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-09-02 kl. 11:16. Anledning: Red.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in