Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Idi Amin lever inte längre. Och det finns ingen chans att hans barn skulle ha fått tag i Kims huvud, om inte Madsen samarbetat. Och DET kan vi väl aldrig tro?
Ja, men tänk så här, att Zaida Catalan såg nästan likadan ut,, bägge rödhåriga, fast Zaida var lite längre om jag inte minns fel, Och Zaidas huvud har inte heller återfunnits, Så det kan finnas ett samband där ja, Och Uganda ligger inte så långt ifrån Kongo heller, så Idi Amins son håller kanske på att fylla upp en egen frys istället ?
Och att Idi Amins son hade en egen ubåt och mötte upp i Kögebukten ? Inte minst så var ju säkert NK också intresserade och att Lill-Kim mötte också upp i sin nya ubåt, typ...
Men i Afrika så torkar de hellre huvudena istället, vad jag hört...
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Om Wall arrangerat sitt eget försvinnande, så har hon naturligtvis själv skrubbat rent sina borstar ordentligt och sedan lagt dit det främmande håret och tandköttsavskrapet.
Ja och så hon bytt ut sina föräldrar och syskon också för jag antar att Polisen kan ha matchat DNA-et emot dem också ?
Snillrikt så det förslår - Nä det är verkligen inte konstigt att spekulationerna spinner iväg - Hur jävla knasig är inte den här historien ? - Den har väl nästan allt tycker man, NordKorea, ubåtar, rymdraketer, etc, etc... Tänk om denna historien inte hade upptäckts tex att det varit någon annan kvinna utan några anhöriga alls. Och att nästa styckmord skett i Rymden när Raket-Madsen åkte iväg med en intet ont anande miljöpartist ifrån Skanör ?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheKeymaker
Jag ser inte något konstigt alls i att en världsvan journalist med skinn på näsan tycker att det utifrån ovanstående är helt OK att ta en tur i ubåten.
Mycket möjligt, jag menar hon kan mycket väl ha varit väl insatt i PMs grupp, och folket kring Refshaleön, Och kan ju ha gjort turer tidigare med ubåten, det vet vi inte. Inga av de närmaste i PMs grupp har ju uttalat sig till media om PMs förehavanden
Hur realistiska är PMs uppfinningar ? - Folk i hans närhet måste ju varit luttrade ( = härdade ) vid det här laget av mängder av knasigheter och måste ju insett att det kan knappast ha någon större affärspotential. Dvs att de borde räknat med att aldrig få igen sina pengar... Det är en hobbyverksamhet liksom många andra, tex fågelskådning (*) ger inte heller direkt några möjligheter till att dra in pengar.
Men jag tror att Köpenhamn skulle kunna göra en turistgrej av detta märkliga mord,men det lär ju dröja innan det blir av...
Frågan är vad man kommer att göra med ubåten ? Den kommer väl bara att duga som utställningsobjekt, aldrig som operativ ubåt, tycker det verkar vara för mycket halvdana lösningar i den, Den är mera av ett slags konstprojekt
Bättre att Köpenhamn köper in en turistubåt ifrån tex finska Wärtsilä,
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
För att jag tror att han är oskyldig till mord. Jag har aldrig träffat honom, men jag har sett en massa program med honom nu, och jag brukar ha bra människokännedom.
Äh, det är nys, man kan missta sig på folk som verkar vara riktiga hedersknyfflar, och så har de skumrask i bagaget.
En omogen människa skulle kanske dumpat kroppen i händelse av olycka, men PM var så pass mogen att i händelse av olycka han borde gjort nödvändiga åtgärder ändå. Hade KW fastnat med håret i maskineriet så hade PM varit tvungen att skära sönder remmarna, och haft nya remmar i beredskap, Ett maskinhaveri är ju mindre troligt eftersom ubåten tog sig troligen för egen maskin hela seglatsen, Det är omöjligt att paddla en så pass stor båt för hand.
Vid sänkningen av ubåten så har han ju säkert öppnat både barlasttankarnas bottenventiler och luftventiler upptill, Dessutom bör han ha även öppnat bottenventilen in till kabinen. Det är vad jag förstår många handgrepp som måste göras och förmodligen var det genomtänkt gjort. Hon låg ju tex inte på sidan när hon lyftes, så det förefaller som att sänkningen var genomtänkt. Hade sänkningen skett genom ett hastigt felgrepp så borde hon ju legat på sidan, typ...
Men det enda sättet att få vetskap om detta är att sänka ubåten igen, och testa olika sätt att genomföra sänkningen. Jag anser att PM likväl kan åtalas för Sjöfartssabotage, trots att det är hans eget fartyg, eftersom att PM sänker sitt fartyg på en plats där det kan utgöra en stor risk för annan sjöfart. Alla fartyg som passerar där kan ju inte heller hålla reda på alla nya vrak, och hinder..
(*) Har för mig att jag ska ha läst om att PM var intresserad av fågelskådning i ungdomen, men jag kan ha fel