2017-08-26, 17:12
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Troligen är det här det bästa du kan åstakomma utan att lysa upp med lampa och de standardinställningar man har på kameran
http://media.digitalcameraworld.com/wp-content/uploads/sites/123/2012/11/Silhouette_photography_tips_photo_ideas_NIK12.zone _2.dsc7524.jpg

Solen rakt in i kameran - Bländare f/1,4 - Slutartid 1/400 - ISO100
https://cdn1.cdnme.se/54514/8-3/brollop_motljus_56f062c62a6b2242c7112e72.jpg
Citera
2017-08-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Solen rakt in i kameran - Bländare f/1,4 - Slutartid 1/400 - ISO100
https://cdn1.cdnme.se/54514/8-3/brollop_motljus_56f062c62a6b2242c7112e72.jpg
Bilden är kraftigt överexponerad i och med att den struntar i solljuset och mäter ljus i mitten
Citera
2017-08-26, 17:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bilden är kraftigt överexponerad i och med att den struntar i solljuset och mäter ljus i mitten

En gång till då - blir din rygg helt svart om du står med ansiktet mot solen?

Känner du till att ljus reflekteras på ytor?
Citera
2017-08-26, 21:41
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
tack för att du visar att jag har rätt, där kan du se hur mörka "gubbarna" är på delarna som inte får ljus, man ser inget. om bilderna varit korrekta från månen så hade exempelvis astrounaterna varit mörkare på delar som inte hade ljus på sig, precis som stenar och annat som inte får ljus eller så mörka som delarna på månlandaren var som inte fick ljus

Mmmm, synd för dig då att jag inte använt mer än en ljuskälla och heller inte ställt in för att rendera med radiosity som tillåter att ljuset studsar tillbaka och träffar figurerna från andra hållet så som sker i verkligheten. Månens regolit är en utmärkt reflektor som fungerar ungefär som de professionella fotografer använder i studios (softbox/reflexskärm) för att skapa soft ljus. Om du vill fortsätta på din huvudlösa väg så får du bevisa att reflektioner omöjligen kan uppstå på Månen! Upp med bevisen!
Citera
2017-08-26, 21:44
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Du har säkert en kamera liggandes där hemma, försök få en bild där du har med solen på bilden. Det här vet varenda person som fotograferat om. Får du med solen på fotot så sabbar du bilden om du inte preparerat för det
Har du aldrig fotat?

Du "kan" ju foto och borde därmed äga en kamera kan man tycka!

Om du inte totalt vill tappa ansiktet så föreslår jag att du går ut i morgon och knäpper några bilder som bevisar att du inte enbart dragit ditt senaste idiotargument direkt från din röv!

Seså! Ställ väckaren och kliv upp tidigt och fota!! Ska vi säga så?
Citera
2017-08-28, 23:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Nej motivet är alldeles utmärkt exponerat.
Citera
2017-09-01, 21:07
Medlem
Så, efter att ha varit bortrest strax över en vecka och nu läst ikapp tråden kring vad som hänt sist:
KlokOchSnygg: Du har faktiskt bevisat ett par saker den senaste tiden (vilket jag inte trodde du kunde).
Du har bevisat att du inte kan datorer. Du har bevisat att du inte kan fysik. Du har bevisat att du inte kan datorer. Och nu har du även bevisat att du inte kan foto.

Dina inlägg stärker enbart att månlandningen har ägt rum, och jag funderar faktiskt lite om detta även är ditt syfte? Du fick välja en av alla bilder som finns från första månlandningen, valde en och blev överbevisad att den var äkta. Du trodde enbart att perfekta bilder från resorna finns, men blev överbevisad även där.

Har du äntligen accepterat att månlandningarna (i plural, då du tidigare trott att enbart en ägt rum) nu inträffat?
Citera
2017-09-02, 02:14
Medlem
Kan fortfarande inte förstå att folk tror på månlandningarna.

Det är stor humor. De skulle vara döda innan de kom till månen. Allt är bluff, gör man lite research hittar man massor med märkliga avvikelser som inte kan förklaras. En eller två kan man kanske låta slippa igenom men nu handlar det inte om en eller två ..

En sak som man skulle kunna ta upp är inträdet in i jordens atmosfär utan skydd..de skulle blivit kokta levande.
Citera
2017-09-02, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE

Det är stor humor. De skulle vara döda innan de kom till månen. Allt är bluff, gör man lite research hittar man massor med märkliga avvikelser som inte kan förklaras. En eller två kan man kanske låta slippa igenom men nu handlar det inte om en eller två ..

En sak som man skulle kunna ta upp är inträdet in i jordens atmosfär utan skydd..de skulle blivit kokta levande.

Men fan, där har vi det ju! Det ultimata beviset! Reser man ut i rymden blir man kokt om man återvänder! Precis som Fuglesang blev! Nej vänta... Fast, han är nog också med i konspirationen från 1969...
Citera
2017-09-02, 03:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE

De kanske hade skydd? Hur vet du de hade inga skydd? <Rekommendera du läser tråden, det visar det är fullt möjligt.
Citera
2017-09-02, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Mmmm, synd för dig då att jag inte använt mer än en ljuskälla och heller inte ställt in för att rendera med radiosity som tillåter att ljuset studsar tillbaka och träffar figurerna från andra hållet så som sker i verkligheten. Månens regolit är en utmärkt reflektor som fungerar ungefär som de professionella fotografer använder i studios (softbox/reflexskärm) för att skapa soft ljus. Om du vill fortsätta på din huvudlösa väg så får du bevisa att reflektioner omöjligen kan uppstå på Månen! Upp med bevisen!

Ja du, sök på youtube efter Marcus Allen, där har du iaf en kille som har använd en hasselblad, jag utmanar dig att motbevisa hans argument!
Citera
2017-09-02, 03:53
Medlem
Kanske dumt att hoppa in i tråden utan att ha läst tidigare inlägg, men tar risken.

Jag själv är helt övertygad om att det är sant, och inte bara en gång. Det var ju några stycken resor !

Med detta sagt...

Det är ändå så att jag misstänker att en del material möjligen kan vara fabricerat.

Hasselbladkamerorna var otroligt klumpiga (och tunga) - Hur var det möjligt att ta så fina foton med tjocka rymddräkter och klumpiga handskar, samt att de omöjligen kunde fokusera på en bild eller ställa in skärpan. För fotona är verkligen IMPONERANDE bra. Jag själv tar inte så fina foton ens idag....utan handskar !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in