2017-09-01, 20:45
Medlem
Rudges avatar
Har kikat igenom tråden och uppdaterat mig. Ser att Snurre80 är tillbaka.
Kan du berätta vart på Bråten du bodde, gamla eller nya? Har du några smeknamn eller annan info på AS?
Hade du brandvarnare?

Den sista sista frågan är givetvis ironisk, något som tydligen inte gick hem hos Pudelfrillan trots ert käbblande igår. Jag fattade den.... Försök utelämna sånt, det funkar inte här!

Vilken sorts frågor fick du av polis som nödvändigtvis ej hade med just din anmälan att göra? Minns du?
Citera
2017-09-01, 20:53
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Fast vet vi att polisen inte har tagit Snurres tips på allvar?
Exakt.
Citera
2017-09-01, 21:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tack Snurre
Då har vi ett samband med Ullberg och en viss Anders som misstänkt GM - och en pilot som skulle ev vara KM?
Nåt sånt.
PK hävdade ju längre tillbaka att det bara kunde vara 2 med bil - PU och ? (Anders)
Nån som håller med?

Min fetning: Snarare en viss Johan Fredriksson (eller Niklas Magnusson/Björk). PU har påstått att han inte vet vem Niklas Magnusson/Björk är - vilket är ännu märkligare än att han inte skulle veta vem BW är.
Citera
2017-09-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Snarare en viss Johan Fredriksson (eller Niklas Magnusson/Björk). PU har påstått att han inte vet vem Niklas Magnusson/Björk är - vilket är ännu märkligare än att han inte skulle veta vem BW är.

Okej - Tack Ugglan
Citera
2017-09-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Med all respekt Hardbeck, men vad är det du tror på? Denna sagolika historia som sedan skrattas bort med lite oseriöst trams. Varför har inte detta stekheta tips som lämnades till polisen tagits på allvar? Det finns ju inget som tyder på att det gjort det. Nej, ni måste se att sedan KM nämdes har det kommit åtminstone 3–4 romaninlägg av spektakulär art, men inget med ens en tillstymmelse till argument eller förtydliganden på samma sätt som det kommit runt KM. Jag vet att flera är skeptiska men betydligt mer konkreta saker har kommit där än om detta med brända kläder i badkar, olyckan och efterföljande nedgrävning i timmersdalakorset, eller raggare som haft ihjäl HA. KM har ju å andra sidan knutits till färden till förfest, till HAs närmaste krets, till stadt med stor sannolikhet. Vill också påminna om tre oberoende invigda källor. Freijas källa (A) är om jag tillåts spekulera nära familjen. Lockerudarns (B) har fått infon av en person som jobbar med fallet och min källa (B), numera också vederlagd med (A) är släkting i periferin till KM. Är inte detta mer kött än Sv*nssons eldande i badkaret? Jag håller med pudelfrillan, vi måste kunna dissa den här typen av inlägg sedan får ni andra göra som ni vill. Tror jag ska ta ett break härifrån med och låta er utreda detta senaste spår. Se bara till att efterfråga mer konkreta kopplingar till HA.

Har sagt flera gånger förrut att jag tror på KM som pilot - men som du märker är jag väldigt öppen för teorier. Jag var själv väldigt berörd av detta eftersom jag jobbat ihop på en arbetesplats där Helenas pappa Arne jobbade som rörmockare på BPA VVS. Aldrig sett en så tom blick.... Jag uppskattar erat jobbat som många av er lagt ner - men hur ska vi få nytt "blod" i tråden om vi dömer ut allt? Då kan vi ju inte ens avfärda en lögn. Jag har oxå förstått hur många som är oseriösa här/ även de som verkar skraja att sanningen ska komma fram. Kör på nu. Med en viss respekt till alla
Citera
2017-09-01, 21:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Får snart döpa om dig till Trolljägare istället Pudelfrillan. Vi har ju förrut pratat om varandras respekt - alla har olika igångsvärde.
Men det är lugnt- jag tål kritik. Vi kör på - men nu är vi nog där igen - Någon/ du själv vet mer än du delat med dig av offentligt här på tråden.

Nej i det här fallet är det faktiskt du som ska respektera mitt ställningstagande där jag har valt att döma ut Snurre80's historia. Är jag en "Trolljägare" bara för att jag inte vill diskutera mer med Snurre? jag har ju bara tagit ställning.
Vad ger dig rätten att döma mig och att klistra på epitet på mig är du någon slags domare?

Om du tror på den här tipslämnaren så respekterar jag det till 100%

Märk väl, jag har aldrig sagt till någon av er hur ni ska ställa er till Snurre80's historia, jag har ENDAST meddelat vart jag själv står men blir ändå inte respekterad för mitt val, säg hur går det ihop med snacket om "varandras respekt" min käre Hardbeck?

Du kan väl inte på fullt allvar påstå att JAG inte respekterar Snurre80? Jag respekterar Snurre MEN det betyder inte för den sakens skull att jag är TVUNGEN att köpa hans historia.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 22:06.
Citera
2017-09-01, 21:36
Medlem
Det vore intressant om PU skulle vilja komma in i tråden och berätta om han minns något om en AS. Finns AS, så kände de ju tydligen varandra.
Citera
2017-09-01, 21:41
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Det vore intressant om PU skulle vilja komma in i tråden och berätta om han minns något om en AS. Finns AS, så kände de ju tydligen varandra.

Håller med dig. Problemet är bara att Herr PU säger sig inte känna människor man frågar om vid den här tiden. Han förnekar allt kategoriskt tyvärr.
Citera
2017-09-01, 21:42
Medlem
Hoppmattans avatar
Har någon någonsin funderat i banor om att det faktiskt kan vara en kvinna eller kvinnor som ligger bakom Helenas försvinnande?
Citera
2017-09-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Håller med dig. Problemet är bara att Herr PU säger sig inte känna människor man frågar om vid den här tiden. Han förnekar allt kategoriskt tyvärr.

Vore otroligt intressant 😀- PK vet du hur det låg till mellan PU och en viss AS??
Citera
2017-09-01, 21:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Min idé om att PW och Mats skulle ha gjort någon slags överenskommelse med ”mannen med pilotglasögon” om att säga att han inte skulle ha nämnts på nätet som ett led i att garantera mannen 100 procent anonymitet, uppskattades visst inte av så många. Men jag tänker hänga kvar på detta tema men testa en annan variant. (Jag anser fortfarande att det är något med den här intervjun som inte stämmer.)

Jag tänker så här: Pernilla och Mats träffar ”mannen med pilotglasögon” på en rastplats, precis som det har sagts. (Jag kom osökt att tänka på detta när jag passerade Nybblebaren och Askevik idag.) De får inte spela in mannens röst, därför återger de det han säger. Om vi nu håller oss till att Pernilla och Mats följer journalistikens etiska regler och återger mannens ord utan ”trixande” kan följande vara fullt möjligt:

”Mannen med pilotglasögon” säger faktiskt att hans namn inte har nämnts på nätet och att han är livrädd för att hans namn ska komma ut. Om nu den här mannen inte skulle vara KM utan i stället är en man vars namn faktiskt har diskuterats ofta och ingående på nätet finns två möjligheter till varför han säger som han säger.
Den första möjligheten är att mannen tar en rövare och hoppas på att Pernilla och Mats inte har koll (trots att han alltså vet att hans namn har diskuterats flitigt). Den andra möjligheten är att mannen är så stressad att han säger som han säger utan att egentligen själv förstå vad han kläcker ur sig. Och eftersom Pernilla och Mats har som uppdrag att återge det som mannen säger, gör de det också – trots att de vet att det som mannen säger inte är sant, men de låter honom få prata. Här skulle Pernilla och Mats kunna välja att inte återge det som mannen säger, men då är vi tillbaka i det läget – som någon var inne på när jag ”sågades” senast – att vad hade det då blivit kvar att göra ett inslag av? Mannen fick prata av sig och Pernilla och Mats lyssnade och noterade. Pernilla och Mats har inga befogenheter att gå in i programmet och säga att mannen ljuger, utan det som mannen har berättat får gälla.
Citera
2017-09-01, 21:57
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80

Han hade sagt att jag inte skulle tro att någon skulle tro på en sådan som mig om jag berättade att han hade "hennes kläder". Jag kopplade inte det föränn jag läste om det i tidningen igen. Jag visste ju ingenting om denna grabben när jag tänkte efter, ändå sov han på min soffa.

Om du lämnat denna information till Polisen måste de hämtat in den här snubben per omgående. Du skriver också att han kom hem till dig ett par gånger till efter denna händelse. Blev du aldrig konfronterad att du hade angivit honom?
Det känns spontant inte som den här personen skulle reagera lugnt och stillsamt om du pekade ut honom för åtminstone delaktighet i mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in