2017-09-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Ett par frågor....

Hej och tack så jättemycket för ett långt och innehållsrikt inlägg. Hur bra som helst. Blir dessutom så mycket bättre när du delar med dig av dig själv så. Hoppas allt har gått bra för dig.

Tycker den där And*rs låter väldigt intressant. Heter han St*nman? *=e. Att jag frågar är för att vi hade en annan St*nman här förut. Kan ju ha blivit fel person med samma efternamn som då nämndes.
Senast redigerad av cleolin 2017-09-01 kl. 19:12.
Citera
2017-09-01, 19:28
Medlem
Tack Snurre
Då har vi ett samband med Ullberg och en viss Anders som misstänkt GM - och en pilot som skulle ev vara KM?
Nåt sånt.
PK hävdade ju längre tillbaka att det bara kunde vara 2 med bil - PU och ? (Anders)
Nån som håller med?
Citera
2017-09-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nu uttrycker du dig märkligt, sen att du väljer att kalla det för att "du har ett djup" när du återberättar en historia som om den är sann är fruktansvärd, men du verkar snarare gnugga händerna, bifoga en leende smiley och se det här som en slags seger i förskott!?

Efter att nyss ha berättat om att du delade bostad med en bekant som förefaller ha mördat Helena med tanke på att han har behållit hennes smutsiga kläder vilka han enligt dig eldar upp i ditt badkar! Och i nästa inlägg till mig väljer du att inleda med orden: "You have got a date gullet" vilket inte direkt stärker din trovärdighet utan snarare är ett rent makabert uttalande i sammanhanget. Charmig? nej inte det heller.

Nu känns det här redan för oseriöst för min smak, jag hade faktiskt större förhoppningar men det här blev ju en lätt match och game over för dig!

Dessutom lite märkligt snurre att polisen inte verkar tagit detta på allvar alls? Pilot är ju i fokus från 98 och dessförinnan ingen AS. Varför då tror du? Kunde han alltså vara kumpan då? Född samma år som KM? Minns ingen med det namnet.
Citera
2017-09-01, 19:34
Medlem
Citat:
Nu uttrycker du dig märkligt, sen att du väljer att kalla det för att "du har ett djup" när du återberättar en historia som om den är sann är fruktansvärd, men du verkar snarare gnugga händerna, bifoga en leende smiley och se det här som en slags seger i förskott!?

Efter att nyss ha berättat om att du delade bostad med en bekant som förefaller ha mördat Helena med tanke på att han har behållit hennes smutsiga kläder vilka han enligt dig eldar upp i ditt badkar! Och i nästa inlägg till mig väljer du att inleda med orden: "You have got a date gullet" vilket inte direkt stärker din trovärdighet utan snarare är ett rent makabert uttalande i sammanhanget. Charmig? nej inte det heller.

Nu känns det här redan för oseriöst för min smak, jag hade faktiskt större förhoppningar men det här blev ju en lätt match och game over för dig!

Pudelfrillan - du kan ju inte efter några minuter bara döma ut någon - som verkligen försöker - han är ju inte den ende med smileys härinne.
Lugn och fin - så vi får dra lite i trådarna - hur man uttrycker sig i text är ju inget man ska dömas efter. Eller?
Citera
2017-09-01, 19:47
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Ett par frågor....

Jag började skriva här efter långt läsande. Jag ville veta om någon kände till Ander* Svens*on. Helt seriöst! Jag har ej sett hans namn i tråden men har väntat på det, väl medveten om att ni kan kalla honom något annat.

Jag har suttit i förhör fyra gånger. Många förhördes. Jag var ej ute den kvällen men jag lämnade uppgifter till snuten som de fann intressanta.
Jag förhördes tätt efter varannat men jag inga datum att ge dig. Jag flyttade i slutet av oktober 92 och förhören ägde rum innan det.

Efter att ha blivit förhörd så fick jag förklarat för mig att det var en pågående utredning och att de skulle uppskatta om jag ej berättade vilka vittnesuopgifter jag gett dem.
Inte trodde man då att det skulle ta sådan här tid.

Jag ska ärligt medge att jag är tvivelaktig till något Ande*s uppgett till mig då han visade sig vara en riktig skojare.

Jag flyttade till Mariestad i slutet av 91. Jag kom dit direkt från behandling för missbruksproblem. Jag skulle börja på ny kula. Jag kände ingen i staden men hade fått tips om att där fanns gott om jobb när det var dags att börja knega efter den voltan. Jag hade inget att förlora. Jag fick tag i en lägenhet på Bråtenvägen.

Ander* var på samma behandlingshem och gick i samma tankebanor men hade inte kommit lika långt med bostad och så. Jag erbjöd min soffa. Jag vet ju hur svårt det kan vara och så fick det bli.

Ander* fick vakt jobb på inringning. Han berättade inte mycket och jag frågade inte. Jag tyckte det lät riskfyllt att jobba så nära alkohol med vår bakgrund men jag var ju inte hans morsa.

Det tog inte lång tid innan han började springa runt och "deala" med folk. Det namn jag minns är Knullbe*g och jag tror det är eran PU, att det var honom han kallade så.

Jag försökte att få Ander* att flytta men det var inte så lätt. Det slutade med att jag i oktober 92 bytte lås på lägenheten, lämnade nyklarna hos HSB efter att jag tömt lägenheten. Jag gav mig av och har aldrig vänt tillbaka eller hört från *nders. Tankarna har gnagt ibland genom åren men jag har inte pratat med någon utöver polisen. Jag vill inte bli insyltad. Jag vill få mordet löst men inte själv hamna i skiten. Har haft nog med skit i .mitt liv. Feg, nej. Jag ringde ju själv polisen.

Jag är nu nyfiken på varför han inte nämnts här eller om han nämnts under annat namn. Han hittade på så mycket dumt och kallade sig både det ena och det andra.

Han ställde inte många frågor till mig. Jag ställde inte många frågor till honom. I tog varandra som vi var.
Men det är mysko hela alltet.

Det som fick mig att ringa polisen var att de eftersökt en vit bil.
Ander* hade en liten Toyota.
Han var inte hemma den natten men han kom hem under söndagen lite snabbt. Han duschade och gav sig av igen.

Jag är inte nyfiken men fick syn på hans kläder som lagts i tvätten och jag svär, man ska ej ha vita kläder helt enkelt.
De luktade olja och var så jävla skitiga!
Ander* var väldigt stressad och lyssnade knappt på tilltal. Det var obehagligt.

När jag läste om försvinnandet i tidningen så rös jag. Jag tänkte väl inte så mycket på en koppling mellan Ande*s och försvinnandet föränń när Ander* på torsdagen kom hem helt knäpp. Han svamlade en massa och frågade efter kläderna. Han hittade dem inte.
Han hade glömt vart han ställt dem. Jag visade.

Han tog kläderna, slängde dem i badkaret och tände eld på dem. Jag trodde inte mina ögon. Jävla idiot.
Jag satte på duschen och släckte branden som uppstått.
Ander* stod bara där och skrattade.
När jag var klar bad jag honom att dra åt helvete.
Han samlade ihop den brända, våta klädhögen och bar den i famnen. Det bara rann vatten om honom.
Jag fattade inte då när han frågade om jag hade tittat på kläderna, vad han menade men efter en stund reflekterade jag över det. Han hade sagt att jag inte skulle tro att någon skulle tro på en sådan som mig om jag berättade att han hade "hennes kläder". Jag kopplade inte det föränn jag läste om det i tidningen igen. Jag visste ju ingenting om denna grabben när jag tänkte efter, ändå sov han på min soffa.

Jag ringde polisen när jag hörde om bilen och jag berättade allt för dem, flera gånger. Jag visste ju inte om han var inblandad men ville försäkra mig om att jag inte skulle bli det med honom isåfall.

Han kom och gick under en tid. Jag ville inte hamna i trubbel. Jag gav mig av.

Han var troligtvis i min ålder, jag är född 1966. Om någon känner till honom eller vilket namn han använder nu så säg gärna till.
Vill inte hamna i det omtalade PMträsket med teorier och skit så öppna kort tack.

Jag vet inte mycket. Någon som känner igen? Han jobbade som vakt. Hade vit toyta. Drygt 1,80, småfet. Mellanblond och ärrig i ansiktet.

Värre än så var det inte pudelfrillan. Heller inte mer då jag har fler frågor än svar jag med men jag hoppas att någon kan hjälpa mig!

När jag stänger av så betyder det inte att jag är ett troll bara att jag inte har tillgång till nätet mer än på wifiställen.

Jaha,ja. Ja, det var ju i alla fall långt skrivet. Här verkar finns en del att fundera över tycker jag, om det nu stämmer. Någon annan här som hört talas om AS? Jag har det inte i alla fall men det där med att PU kallades Knullberg stämmer ju. Knepigt.
Citera
2017-09-01, 20:17
Medlem
BlurryFace69s avatar
Om denna A*ders Svensson var vakt då så borde ju flera känna till honom..?

Dessutom är inte just det namnet
bland det vanligaste på män
födda 60-70 talet?
Bra val om det är trolleri???
Om inte , borde nog han varit hög aktuell för polisens radar tycker jag!!

Men man ska aldrig stänga några dörrar..

Var bor han idag Snurre80?
Citera
2017-09-01, 20:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hur tror du en polis gör när den får in tips - den måste belägga trovärdighet eller inte i ALLA fall - med ditt utlåtande hamnar ju detta i papperskorgen direkt. Du får gärna döma ut detta - kanske jag gör oxå i sluändan - men jag tror på detta än så länge.

Ja men jag har redan bedömt trovärdigheten.

Gör så du, en liten detalj bara, passa på att fundera över namnet A*ders Sven*son. Kanske ett av Sveriges VANLIGASTE namn, och omöjligt att kolla upp för det finns HUR många som helst med det namnet.
Hade Snurre sagt att han hade en mysko inneboende som hette "Ruben Gnejsrot" så hade det varit mer intressant för den gubben hade man ju kunnat kolla upp, men i det här fallet är namnet valt med stor omsorg. Lycka till!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-01 kl. 20:35.
Citera
2017-09-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hur tror du en polis gör när den får in tips - den måste belägga trovärdighet eller inte i ALLA fall - med ditt utlåtande hamnar ju detta i papperskorgen direkt. Du får gärna döma ut detta - kanske jag gör oxå i slutändan - men jag tror på detta än så länge.

Med all respekt Hardbeck, men vad är det du tror på? Denna sagolika historia som sedan skrattas bort med lite oseriöst trams. Varför har inte detta stekheta tips som lämnades till polisen tagits på allvar? Det finns ju inget som tyder på att det gjort det. Nej, ni måste se att sedan KM nämdes har det kommit åtminstone 3–4 romaninlägg av spektakulär art, men inget med ens en tillstymmelse till argument eller förtydliganden på samma sätt som det kommit runt KM. Jag vet att flera är skeptiska men betydligt mer konkreta saker har kommit där än om detta med brända kläder i badkar, olyckan och efterföljande nedgrävning i timmersdalakorset, eller raggare som haft ihjäl HA. KM har ju å andra sidan knutits till färden till förfest, till HAs närmaste krets, till stadt med stor sannolikhet. Vill också påminna om tre oberoende invigda källor. Freijas källa (A) är om jag tillåts spekulera nära familjen. Lockerudarns (B) har fått infon av en person som jobbar med fallet och min källa (B), numera också vederlagd med (A) är släkting i periferin till KM. Är inte detta mer kött än Sv*nssons eldande i badkaret? Jag håller med pudelfrillan, vi måste kunna dissa den här typen av inlägg sedan får ni andra göra som ni vill. Tror jag ska ta ett break härifrån med och låta er utreda detta senaste spår. Se bara till att efterfråga mer konkreta kopplingar till HA.
Citera
2017-09-01, 20:31
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Sen vet inte jag vad hon hade för alkoholvanor.
Menar att, om man är lite på lyran, så vet man kanske inte om klockan är 02.30 eller 03.30.
Eller kollar på en klocka man inte har ställt in sommartid på.
Då kanske de bara var och körde på cykelvägen en gång. Vid 03.30
Har hon sagt att hon var berusad eller är det ett antagande att alla är på lyset en lördag?
Citera
2017-09-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och samtidigt kan ju inte PW och kompani lura mannen in i en fälla, i vilken man i exakt rätt tid låter fällan slå igen och "passivt" avslöjar mannen (vilket då skulle vara KM). Och det finns ju inte på kartan att radiofolket kan trixa fram en situation, i vilken man röjer information i förundersökningssekretessen. Såvida inte polisen har godkänt att radiofolket fick läcka passande information, men det går i så fall helt stick i stäv med vad som alltid brukar gälla i en förundersökning.

Men det var intressant att du tog upp ordet "misstag". Det ordet kan komma till användning framöver - fast kanske på ett högst oväntat sätt.

Det har läckt (strategiskt) i ett senare fall också, från exakt samma person/er till samma "radiofolk". (LJ-PW) Alltså inte första gången det händer. Oheliga allianser bör tolkas som de är - opålitliga.
Senast redigerad av nopomil 2017-09-01 kl. 20:34.
Citera
2017-09-01, 20:36
Medlem
Citat:
Det kan jag väl visst göra, jag bedömer själv vad JAG anser vara trovärdigt. Vad andra tror kan jag däremot inte råda över.

"Någon som verkligen försöker"?! - det där är dina ord, inte mina.

Är lugn och fin. Ja givet, det är väl bara och dra på i trådarna för dom som vill...

Du kanske kan svara på varför en nyreggad person med ett tips av den här kalibern känner att den måste posta ett inlägg med texten: "You have got a date gullet", direkt efter att han har postat "storyn". Skulle du ta den personen på allvar om du själv fick den kommentaren?

Jag är i alla fall 100% övertygad om att en seriös tipsare INTE skulle uttrycka sig som Snurre80 nyss gjorde. Riktigt klantigt gjort, han blev för ivrig där... det där var annars en jäkligt bra text att trolla med!
Jag tycker att du övertolkar faktiskt, gör det större än det är.

Jag är visserligen ganska lättlurad men vill ha mer info innan jag avfärdar något.

Heter han alltså Svensson? Vad jobbigt då.

Edit: Glöm min fråga om namnet i tidigare inlägg som jag inte kan redigera. Såg nu att Snurre skrev Svensson i sitt senaste inlägg. Kollade på inlägget där han först nämnde denna person där namnet inte framgick lika tydligt. Ursäkta klantigt läst.
Senast redigerad av cleolin 2017-09-01 kl. 20:54. Anledning: Vid närmare koll
Citera
2017-09-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Med all respekt Hardbeck, men vad är det du tror på? Denna sagolika historia som sedan skrattas bort med lite oseriöst trams. Varför har inte detta stekheta tips som lämnades till polisen tagits på allvar? Det finns ju inget som tyder på att det gjort det. Nej, ni måste se att sedan KM nämdes har det kommit åtminstone 3–4 romaninlägg av spektakulär art, men inget med ens en tillstymmelse till argument eller förtydliganden på samma sätt som det kommit runt KM. Jag vet att flera är skeptiska men betydligt mer konkreta saker har kommit där än om detta med brända kläder i badkar, olyckan och efterföljande nedgrävning i timmersdalakorset, eller raggare som haft ihjäl HA. KM har ju å andra sidan knutits till färden till förfest, till HAs närmaste krets, till stadt med stor sannolikhet. Vill också påminna om tre oberoende invigda källor. Freijas källa (A) är om jag tillåts spekulera nära familjen. Lockerudarns (B) har fått infon av en person som jobbar med fallet och min källa (B), numera också vederlagd med (A) är släkting i periferin till KM. Är inte detta mer kött än Sv*nssons eldande i badkaret? Jag håller med pudelfrillan, vi måste kunna dissa den här typen av inlägg sedan får ni andra göra som ni vill. Tror jag ska ta ett break härifrån med och låta er utreda detta senaste spår. Se bara till att efterfråga mer konkreta kopplingar till HA.
Fast vet vi att polisen inte har tagit Snurres tips på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in