Citat:
Ursprungligen postat av
diebratdie
Total nybörjare här
Satte in 250 på bwin för 250 i bonus.
Jag har spelat på Bulgarien vs Sverige (odds 1,8 - 1,88), vinst Sverige. Jag kunde ej satsa alla 500(enligt guiden är det 500 som gäller i detta fallet) på det spelet då bwin påstod att min spellimit är 475 på det spelet?
Jag satsade dock dessa 475:- då det inte verkade gå att komma runt detta. Jag hoppas inte detta resulterar att jag går back? Hur kan man lösa detta ?
Jag har oxå en fråga om det har någon betydelse angående i vilken ordning man lägger sina bet. I detta fallet bekräftade jag mitt bokning(satsade emot utfallet) på smarkets(oddsbörs) innan jag hade bekräftat den på bwin.Var lite för snabb och upptäckte att i guiden jag följde gjorde de i motsatt ordning.
Min sista fråga gäller i det fallet man förlorar på bwin. Hur får man då ut någon bonus? Man måste ju omsätta pengarna x antal gånger för att dessa 250:- ska frigöras? Om man förlorar är ju kontot på bwin tomt?
Ledsen för rörigt inlägg, inte mycket sömn här... ;-)
Hur mycket du lägger per spel har ingen betydelse så länge du bokar för rätt summa. Fördelen med att lägga allt på ett spel är ju förstås att om du vinner på bokningen har du fört över alla dina pengar till börsen och är klar med den bonusen.
Limiteringar går inte att komma runt, nej. Jag tycker det känns märkligt med en så låg limit redan från början, men å andra sidan har jag ingen erfarenhet av detta bolag.
Jag lägger alltid spelet hos bolaget först, de kan plötsligt sänka oddset. Visst kan oddsen ändra på börsen också, men är det stora marknader är det osannolikt med dramatiska förändringar snabbt.
Du satte in 250 och fick 250 i bonus. Om vi för enkelhetens skull säger att du fick in alla 500 på det du spelade på ska du boka 483,87 så blir din liability 425,81. Då har vi två möjligheter:
1. Sverige vinner, då vinner du på bolaget, vinsten är 400. Du förlorar 425,81 på börsen, 400-425,81 = -25,81. Nu tänker du kanske "va, kommer jag förlora pengar", svaret är nej, för du har ju fått en bonus på 250 vilket du ska addera och därmed är du just nu 224,19 på plus.
2. Sverige vinner inte, då vinner du på börsen, vinsten är summan du bokade minus Smarkets kommission på två procent, det vill säga 0,98*483,87 = 474,19. Tar vi bort de 500 du förlorade hos bolaget landar vi på -25,81 igen, och igen ska vi inte glömma bonusen som innebär att du ligger 224,19 på plus även med detta resultat.
Sitter spelet på Bwin har du 900 där som du måste fortsätta omsätta, men vinner du på Smarkets är kontot hos Bwin tomt, vilket är det önskade eftersom du inte behöver omsätta mer. Som du ser i mina beräkningar har du tjänat 224,19 och är klar med bonusen om bokningen sitter.
Fråga på bara, det är bättre att fråga än att göra om samma misstag som andra redan gjort!