2017-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otlo006
Jag förstod det efter ett tag. Fick slutföra "ordern" till något sämre odds. Känns som att det gäller att vara snabb på Betfair om det inte är ett särskilt populärt odds. Antar att man bör lägga oddsen på betfair innan man gör det på unibet exempelvis, stämmer det?

Lägg ALDRIG spelet på betfair före du har lagt det hos bookien. Sidorna har så mycket lustigheter för sig. Dom kan sänka oddsen väldigt kraftigt mitt i allt, eller helt enkelt limitera dig. Ta alltid upp ditt spel på både BF och bookien. Kolla marknadsdjup på BF lägg spelet hos bookie och sedan på BF
Citera
2017-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Lägg ALDRIG spelet på betfair före du har lagt det hos bookien. Sidorna har så mycket lustigheter för sig. Dom kan sänka oddsen väldigt kraftigt mitt i allt, eller helt enkelt limitera dig. Ta alltid upp ditt spel på både BF och bookien. Kolla marknadsdjup på BF lägg spelet hos bookie och sedan på BF

Den läxan lärde jag mig idag när unibet helt plötsligt sänkte.

Funderar på att sänka min tolerans pga att det är så svårt att hinna boka de poster som är på 98% och uppåt på oddsmonkey. Vad kör ni med för tolerans?
Citera
2017-08-18, 16:28
Medlem
Citat:
Den läxan lärde jag mig idag när unibet helt plötsligt sänkte.

Funderar på att sänka min tolerans pga att det är så svårt att hinna boka de poster som är på 98% och uppåt på oddsmonkey. Vad kör ni med för tolerans?

Beror på vilken sida det är. Unibet lirar jag aldrig under 100% closeness. Men tex comeon eller annan med SBtech odds får man ofta nöja sig med 96-97%
Citera
2017-08-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Beror på vilken sida det är. Unibet lirar jag aldrig under 100% closeness. Men tex comeon eller annan med SBtech odds får man ofta nöja sig med 96-97%

Har du några tips på vilka sidor man ska köra?
Citera
2017-08-20, 14:29
Medlem
Citat:
Har du några tips på vilka sidor man ska köra?
http://www.spelbloggare.se/oddsbonusar/

Dom flesta på den sidan. Men läs villkoren. Vissa har rent kriminella omsättningskrav ( tex titanbet) Dom klart bästa är ju typ Unibet, 365, coolbet. Men som sagt. Dom flesta på den sidan är spelbara
Citera
2017-08-29, 09:35
Medlem
Total nybörjare här

Satte in 250 på bwin för 250 i bonus.

Jag har spelat på Bulgarien vs Sverige (odds 1,8 - 1,88), vinst Sverige. Jag kunde ej satsa alla 500(enligt guiden är det 500 som gäller i detta fallet) på det spelet då bwin påstod att min spellimit är 475 på det spelet?
Jag satsade dock dessa 475:- då det inte verkade gå att komma runt detta. Jag hoppas inte detta resulterar att jag går back? Hur kan man lösa detta ?

Jag har oxå en fråga om det har någon betydelse angående i vilken ordning man lägger sina bet. I detta fallet bekräftade jag mitt bokning(satsade emot utfallet) på smarkets(oddsbörs) innan jag hade bekräftat den på bwin.Var lite för snabb och upptäckte att i guiden jag följde gjorde de i motsatt ordning.

Min sista fråga gäller i det fallet man förlorar på bwin. Hur får man då ut någon bonus? Man måste ju omsätta pengarna x antal gånger för att dessa 250:- ska frigöras? Om man förlorar är ju kontot på bwin tomt?

Ledsen för rörigt inlägg, inte mycket sömn här... ;-)
Citera
2017-08-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Total nybörjare här

Jag har spelat på Bulgarien vs Sverige (odds 1,8 - 1,88), vinst Sverige. Jag kunde ej satsa alla 500(enligt guiden är det 500 som gäller i detta fallet) på det spelet då bwin påstod att min spellimit är 475 på det spelet?
Jag satsade dock dessa 475:- då det inte verkade gå att komma runt detta. Jag hoppas inte detta resulterar att jag går back? Hur kan man lösa detta ?

Jag har oxå en fråga om det har någon betydelse angående i vilken ordning man lägger sina bet. I detta fallet bekräftade jag mitt bokning(satsade emot utfallet) på smarkets(oddsbörs) innan jag hade bekräftat den på bwin.Var lite för snabb och upptäckte att i guiden jag följde gjorde de i motsatt ordning.

Min sista fråga gäller i det fallet man förlorar på bwin. Hur får man då ut någon bonus? Man måste ju omsätta pengarna x antal gånger för att dessa 250:- ska frigöras? Om man förlorar är ju kontot på bwin tomt?

Men herregud, du går efter en guide som du ändå struntar i att följa, dessutom helt utan att ha förstått vad det är du gör?

Fråga 1: du matchar spelet så att avbränningen blir jämn på båda utfall.

Fråga 2: ja det har betydelse. Anledningen är ju precis det som just inträffat för dig.

Fråga 3: den får du i hemläxa att klura ut själv. Lyckas du inte bör du aldrig fundera på bonustrading mer någonsin.
Citera
2017-08-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Total nybörjare här

Hur mycket du lägger per spel har ingen betydelse så länge du bokar för rätt summa. Fördelen med att lägga allt på ett spel är ju förstås att om du vinner på bokningen har du fört över alla dina pengar till börsen och är klar med den bonusen.

Limiteringar går inte att komma runt, nej. Jag tycker det känns märkligt med en så låg limit redan från början, men å andra sidan har jag ingen erfarenhet av detta bolag.

Jag lägger alltid spelet hos bolaget först, de kan plötsligt sänka oddset. Visst kan oddsen ändra på börsen också, men är det stora marknader är det osannolikt med dramatiska förändringar snabbt.

Du satte in 250 och fick 250 i bonus. Om vi för enkelhetens skull säger att du fick in alla 500 på det du spelade på ska du boka 483,87 så blir din liability 425,81. Då har vi två möjligheter:

1. Sverige vinner, då vinner du på bolaget, vinsten är 400. Du förlorar 425,81 på börsen, 400-425,81 = -25,81. Nu tänker du kanske "va, kommer jag förlora pengar", svaret är nej, för du har ju fått en bonus på 250 vilket du ska addera och därmed är du just nu 224,19 på plus.

2. Sverige vinner inte, då vinner du på börsen, vinsten är summan du bokade minus Smarkets kommission på två procent, det vill säga 0,98*483,87 = 474,19. Tar vi bort de 500 du förlorade hos bolaget landar vi på -25,81 igen, och igen ska vi inte glömma bonusen som innebär att du ligger 224,19 på plus även med detta resultat.

Sitter spelet på Bwin har du 900 där som du måste fortsätta omsätta, men vinner du på Smarkets är kontot hos Bwin tomt, vilket är det önskade eftersom du inte behöver omsätta mer. Som du ser i mina beräkningar har du tjänat 224,19 och är klar med bonusen om bokningen sitter.

Fråga på bara, det är bättre att fråga än att göra om samma misstag som andra redan gjort!
Citera
2017-09-01, 12:08
Medlem
Nu kanske detta redan nämnts tidigare i tråden och ursäktar ifall det är så.

Har en fråga till er som tradeat på Betway, hur reliable är dem egentligen? De har några skumma rader på sin T&C som i princip säger att de kontrollerar att man "spelat rätt", dvs att man inte bettat för mycket pengar osv på enskilda resultat? Hur noggrant bör man följa detta egentligen? Känns ju sjukt oseriöst som företag att kunna nollställa vinster osv bara för att man som kund inte spelat "rätt" i deras mening.
Citera
2017-09-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amz00

Har en fråga till er som tradeat på Betway, hur reliable är dem egentligen? De har några skumma rader på sin T&C som i princip säger att de kontrollerar att man "spelat rätt", dvs att man inte bettat för mycket pengar osv på enskilda resultat? Hur noggrant bör man följa detta egentligen? Känns ju sjukt oseriöst som företag att kunna nollställa vinster osv bara för att man som kund inte spelat "rätt" i deras mening.

Det är väldigt osannolikt att något ska hända så länge du kör med rent mjöl i påsen.
Citera
2017-09-01, 17:15
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amz00

Var försiktig med Betway, ett skitbolag helt enkelt.
Citera
2017-09-01, 18:10
Medlem
ja blir ju lite fundersam har hört att andra fått problem med dem men tänkte om detta enbart va enskilda fall och ifall de blivit bättre med tiden. Har redan en aktiverad bonus där för att jag va för snabb med min insättning helt enkelt. Inte värt att försöka få ut den eller? Vore ju smidigast att bara betta hela skiten direkt men verkar ju helt sjukt om de kan frysa mitt konto för detta eller vilka metoder dem nu använder. Riktigt skitig regel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in