2017-08-31, 23:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
En sak som jag har undrat en del över är hur funkar det när man från polisens håll får reda på namnet på en misstänkt, är man fri att berätta det för vem som helst då?

Så fort något hamnar i förundersökningen är det normalt otillåtet att läcka information. En polis som läcker information ur en förundersökning bryter mot sekretesslagen.
Citera
2017-08-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Anonyma tips från nya användare i tråden. Vissa utvalda skribenter i tråden fick PM.

Skumt va?

Tror man ska tillämpa lite kritiskt tänkande i detta fallet. Jag hävdar dock inte att det faktiskt inte kan vara KM som är pilot, jag tycker bara det är lite varningsklocka på hur namnet kom tråden till känna

Ledsen att nyansera men nu är det ju inte bara anonyma tips i tråden...
Citera
2017-08-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så fort något hamnar i förundersökningen är det normalt otillåtet att läcka information. En polis som läcker information ur en förundersökning bryter mot sekretesslagen.
Tänkte väl det. Men till anhöriga till ett broottsoffer då? Och tack för svar.
Citera
2017-08-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du som har ett sånt hästminne att du kan komma ihåg vad någon hade på sig för 25 år sedan kan väl i stället ta och berätta lite mer om "ditt spår" istället, den här And*rs S*e****n som enlig dig ALLTID bar vita byxor och hade pilotglasögon! det låter ju sjukt hett det här om du frågar mig...
Nu är det ju visserligen jag som ställer frågor här men visst, jag har inget att dölja.

Intresset för Ande*s var inte så stort när det kom in och jag tänkte "fine, behovet av att berätta är täckt. Jag kan inte göra mer för dem!" Jag fick direkt en viss trollkänsla. Lika stark som den känsla av att du hånar mig nu. Fortsätt jaga KM du. Skit i att du kommer känna dig så jävla dum när sanningen uppdagas att du får byta anonym identitet OCH frisyr!
Skrattar bäst som skrattar sist säger jag bara!

Jag minns vad Ander* hade på sig eftersom han bodde hos mig under den tiden. Han var så gott som alltid vitklädd. Jag vet bara en enda tröja som var svart MEN bandet på den var ganska ute så den kunde han inte ta. (Alpha ville Hahahaha!)

Jag minns mycket och ju mer jag läser i tråden minns jag ska du veta så fråga på bara.
Men vänta på din tur.
Jag vill ha svar på mina frågor först, annars blir det så rörigt.
Citera
2017-08-31, 23:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tänkte väl det. Men till anhöriga till ett broottsoffer då? Och tack för svar.

Nu är vi utanför vad jag vet. Det borde inte vara någon skillnad, kan jag tycka. Men, sannolikt är det så att det "tummas lite i det tysta" till dem som står närmast. Du undrar om familjen vet namnet? Jag kan tycka att det är konstigt att Pernilla och Mats vet namnet. Har de fått namnet bekräftat från polisen? Jag har varit inne på det tidigare. Har de fått namnet på "pilot" på laglig väg?
Citera
2017-08-31, 23:12
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Hej och välkommen!
Konstig färdväg, hur då? Hur tänker du att de har åkt i så fall?
Har du och dina vänner och bekanta haft några teorier om en gärningsman? Hur har ryktena gått?
Vad säger du om KM?
Tack.
Jag tänker som så att om man erbjuder någon skjuts hem så brukar man skjutsa ända hem till dörren, det är visserligen en väldig omväg att ta sej till hennes hus om man åker Marieholmsvägen bort till sjukhuset och ner till villaområdet, om man inte åker in på Ekuddenvägen och genar på cykelvägen vid Bäcken, vet inte om det var en vanlig färdväg nattetid för dom som bodde där, det kan ju också vara så att Helena själv önskade att bli skjutsad den vägen och t.o.m ville göra sträckan ändå kortare genom att stanna vid stigen som leder till lekplatsen?
Men detta scenarie går ju inte heller ihop med vittnet som sett en tjej på bron med liknande byxor som Helena och en medföljande pilotglasögonförsedd man.
Det är inte lätt att få klarhet i detta.
Om just KM som nu verkar vara likhetstecken med pilotmannen kan jag inte säga något alls, har aldrig samtalat med honom personligen.
Citera
2017-08-31, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Varför gick han överhuvudtaget med på att bli intervjuvad?
Han har hållit sej kall så länge, varför helt plötsligt göra ett sådant idiot val?
Tror inte på det att han skulle ställt upp pga att han är vän till PW.
Heller inte att han hoppades att framstå på ett annat sätt.
I det här läget i utredningen är efter anhållandet att då välja att ställa upp....varför?

Konspirationsteorierna i tråden är snart på månlandnings-nivå, den största lögnen är kanske att "pilot" aldrig har intervjuats, sug på den.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-31 kl. 23:40.
Citera
2017-08-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är vi utanför vad jag vet. Det borde inte vara någon skillnad, kan jag tycka. Men, sannolikt är det så att det "tummas lite i det tysta" till dem som står närmast. Du undrar om familjen vet namnet? Jag kan tycka att det är konstigt att Pernilla och Mats vet namnet. Har de fått namnet bekräftat från polisen? Jag har varit inne på det tidigare. Har de fått namnet på "pilot" på laglig väg?
Familjen vet läste jag i någon tidningsartikel.
Citera
2017-08-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Tack.
Jag tänker som så att om man erbjuder någon skjuts hem så brukar man skjutsa ända hem till dörren, det är visserligen en väldig omväg att ta sej till hennes hus om man åker Marieholmsvägen bort till sjukhuset och ner till villaområdet, om man inte åker in på Ekuddenvägen och genar på cykelvägen vid Bäcken, vet inte om det var en vanlig färdväg nattetid för dom som bodde där, det kan ju också vara så att Helena själv önskade att bli skjutsad den vägen och t.o.m ville göra sträckan ändå kortare genom att stanna vid stigen som leder till lekplatsen?
Men detta scenarie går ju inte heller ihop med vittnet som sett en tjej på bron med liknande byxor som Helena och en medföljande pilotglasögonförsedd man.
Det är inte lätt att få klarhet i detta.
Om just KM som nu verkar vara likhetstecken med pilotmannen kan jag inte säga något alls, har aldrig samtalat med honom personligen.
Ok. Tack för svar. Har du hört något från andra om KM då?
Citera
2017-08-31, 23:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Familjen vet läste jag i någon tidningsartikel.

Kollade snabbt nu: Sekretesslagen gäller stenhårt. Polisen får inte läcka uppgifter till någon, inte ens till anhöriga. Så frågan är återigen varifrån Pernilla och Mats har fått namnet på "pilot".
Citera
2017-08-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Konspirations teorierna i tråden är snart på månlandnings-nivå, den största lögnen är kanske att "pilot" aldrig har intervjuats, sug på den.
Exsist har ju rätt! Vad är ditt problem. Är du på alla här och hackar? Varför?
Citera
2017-08-31, 23:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Exsist har ju rätt! Vad är ditt problem. Är du på alla här och hackar? Varför?

Inte heller jag förstår vad det var för fel på frågorna från exsist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in