2017-08-30, 16:47
Medlem
frank-costellos avatar
Här är några nya tweets från Trump idag för lite drygt en timme sedan:
Efter att ha läst den falska rapporteringen, och även noterat en uppretad sinnesstämning i visa utdöende magasin så får det mig att undra, varför? Allt jag vill göra är att Amerika ska bli bäst igen. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/902885560552960000

Är snart på väg till Missouri för att hålla ett tal. Talet kommer att handla om skattesänkningar och skattereformer, något som verkligen behövs. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/902889225061896196

Här är originaltexten:
After reading the false reporting and even ferocious anger in some dying magazines, it makes me wonder, WHY? All I want to do is #MAGA!

Will be leaving for Missouri soon for a speech on tax cuts and tax reform - so badly needed!
2017-08-30, 17:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Under förra årets översvämningar i Louisiana togs det ju bilder på honom när han delade ut förnödenheter.

Det sorgliga är väl att vi nu vet att han inte passade på med något så simpelt som att se ut som att han aktivt hjälper de utsatta (jag har inte aktivt letat efter "titta jag kan också gräva" bilder men det bör ha dykt upp...Ooh well ett extremt missat tillfälle av honom i mitt tycke
2017-08-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det sorgliga är väl att vi nu vet att han inte passade på med något så simpelt som att se ut som att han aktivt hjälper de utsatta (jag har inte aktivt letat efter "titta jag kan också gräva" bilder men det bör ha dykt upp...Ooh well ett extremt missat tillfälle av honom i mitt tycke

Att prata om hur stor publiken var som kom för att titta på honom säger väl hur stor narcissist clownen är.

Sen gör ju media orkanen större än vad den egentligen är, i New Orleans så brast ju dammen och det var bara fattiga kvar i staden.

Trump såg väl att det inte var så farligt och stack hem, ska till och med hålla rally idag.
2017-08-30, 19:22
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Vad bra att du skrev "ooh well" - då kom jag ihåg en låt som heter "Oh well" från tidigt 70-tal. Kollade på Youtube - det var ju Fleetwood Mac som gjorde den! Det hade jag glömt. Men det här är ju off topic.
On topic: hur gick det med "vänsterns" förstörelse av staden som en del trumpister här skrev om? De trodde att när Trump kommer till Houston kommer "vänstern" att starta upplopp.
2017-08-30, 19:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Att prata om hur stor publiken var som kom för att titta på honom säger väl hur stor narcissist clownen är.

Sen gör ju media orkanen större än vad den egentligen är, i New Orleans så brast ju dammen och det var bara fattiga kvar i staden.

Trump såg väl att det inte var så farligt och stack hem, ska till och med hålla rally idag.

Jo men det är fortfarande ett missat PR tillfälle, han hade kunnat nytja nyhetsmedia och försökt framställa det som att han fysiskt hjälpte folk, att det inte är lika illa som i NO vet nog alla om men folk är rädda för att det ska bli ett nytt NO då den egentliga skadan var att det tog så lång tid att få staden att återhämta sig då man rent av verkade skita i den staden (översvämningen var trots allt 2005 och staden var fortfarande förstörd till en viss nivå när Obama vart invald)
2017-08-30, 20:02
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Snart slut på dumheterna för navelskådaren Mueller...

GOP lawmaker proposes amendment to stop Mueller investigation after 180 days

http://thehill.com/homenews/house/348343-gop-lawmaker-proposes-amendment-that-would-stop-funding-for-special-counsel
2017-08-30, 21:01
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Snart slut på dumheterna för navelskådaren Mueller...

GOP lawmaker proposes amendment to stop Mueller investigation after 180 days

http://thehill.com/homenews/house/348343-gop-lawmaker-proposes-amendment-that-would-stop-funding-for-special-counsel

Det är rörande att ni Trumpnissar alltid är så tvärsäkert förtröstansfulla.
Högst tveksamt om det blir något av detta:

The provision is not guaranteed a vote on the House floor; the House Rules Committee has wide leeway to discard amendments it considers out of order.
2017-08-30, 21:41
Medlem
Rasande-Roses avatar
Nu kör Fake News egen Trollfabrik Politico en egen story om Melania Trumps skoval inför katastrofens Texas. Först var det lite sexistisk uppvigling ang. att hon steg in i helikoptern i högklackat. När hon sedan bytte till sneakers på flyget så dög det inte heller. De var nämligen för nya. Skulle hon ha köpt ett par gamla stulna sneakers från en hemlös i LA?

Säga vad man vill, men journalisterna verkar verkligen göra sitt yttersta för att förverka all sin trovärdighet i täckningen av Trump.
2017-08-30, 21:49
Medlem
Citat:
Jo men det är fortfarande ett missat PR tillfälle, han hade kunnat nytja nyhetsmedia och försökt framställa det som att han fysiskt hjälpte folk,

Menar du allvar? Alltså att han själv skulle kavla upp ärmarna och hugga i?
2017-08-30, 21:54
Medlem
Citat:
Jo men det är fortfarande ett missat PR tillfälle, han hade kunnat nytja nyhetsmedia och försökt framställa det som att han fysiskt hjälpte folk, att det inte är lika illa som i NO vet nog alla om men folk är rädda för att det ska bli ett nytt NO då den egentliga skadan var att det tog så lång tid att få staden att återhämta sig då man rent av verkade skita i den staden (översvämningen var trots allt 2005 och staden var fortfarande förstörd till en viss nivå när Obama vart invald)

1. Jag tror inte att MSM skulle ha bitit på det.

2. Vatten är ett problem inom stadsplanering. Först sjunker vattennivåerna. Då byggs det på den nya marken. Sedan stiger vattnet och då får man flytta. Det är vattnets hårda lag.
2.1. Så det handlar nog om att byggt på olämplig mark redan från början eller att torrläggningsfunktionerna av någon anledning inte kommit funktion (det kan vara ekonomiska, legala eller rent fysikaliska skäl).

3. Vattenskador på byggnader kan ta mycket lång tid att hantera. Bara att torka ur en byggnad som är byggd i vattenresistent material kan ta flera veckor till flera månader, eller som förr i tiden, innan fläktar och elmotorer gör jobbet - det var vanligt att föreskrifterna beskrev att ett nybyggt ickevattenskadat bostadshus skulle torka i 6 månader innan folk fick flytta in (då var det självdrag och lufttorkning så att säga). Många hus kan ha fått sina grunder skadade eller vara byggda i icke vattenresistenta material.
2017-08-30, 23:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
The Associated Press‏Verified account @AP 9h9 hours ago

BREAKING: US economic growth upgraded to 3 percent rate in April-June quarter, strongest pace in more than 2 years.

'Muslim Ban' effekt!

Det räckte alltså med ett tiotal avregleringar, 'Muslim Ban', någorlunda åtstramad invandringspolitik, kraftiga tag mot kriminella samt att spöa lite Kina och GOP.

Och vad händer om GOP röstar igenom skattesänkningarna
2017-08-31, 05:51
Medlem
Kafka_Gods avatar
Robert Mueller tar det säkra före det osäkra och samkör sin utredning som berör Paul Manafort med New York Attorney General Eric Schneiderman. Det begränsar Trumps möjligheter att kunna benåda honom vilket kan leda till en mer samarbetsvillig Manaford.

Citat:
One of the people familiar with progress on the case said both Mueller’s and Schneiderman’s teams have collected evidence on financial crimes, including potential money laundering.

http://www.politico.com/story/2017/08/30/manafort-mueller-probe-attorney-general-242191

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in