2017-08-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det är som så ofta du som läser in mer i ett inlägg än som står där.

Ingenstans har jag påstått att Yusuf Rezai är asylsökande och vad gäller hans hustru vet vi inte om han lämnade henne efter sig eller om han gift sig med henne under tiden här och hoppas på "kärleksinvandring".

Däremot är det inte långsökt att tro att han har ett intresse av ett generöst regelverk för kraven skärps och många med uppehållstillstånd förväntas försörja sina anhöriga - detta kan komma att medföra att en del anhöriga kommer hit som asylsökande istället.
Asylsökande får inte uppehållstillstånd på anknytning utan vidare. Det gäller samma försörjningkrav oavsett om man ansöker från Afghanistan eller kommer hit som asylsökande och hävdar anknytning. För syrier funkar det som du syftar på, men inte för afghaner eftersom det inte räcker att vara medborgare i Afghanistan för att få asyl.
Citera
2017-08-30, 19:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Viril? Jag råkar veta att dom klent utrustade. Det är därför de behöver våldta i grupp.
Att de kommer från olika platser är naturligtvis för att de ska vara säkra på att de ringar in mej.
Jag glömde att hela demonistrationen handlar om dig

Men, jag fattar ändå inte riktigt grejen; från två håll och sedan Medborgarplatsen. Undra sa flundra om det blir någon motdemonistration...?
Citera
2017-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Citat från artikeln;

Och så nyheten därunder...

Visst är det fantastiskt att hazarerna och deras supporterklubb sköter sig så bra att polisen kan ägna sig åt cyklister som cyklar mot rödljus Vi får väl vara glada att dom VILL flytta till Norra Bantorget - nästa stund lär dom KRÄVA att få poliseskort för demonstration på slottsbacken resten av året ...
Citera
2017-08-30, 19:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag glömde att hela demonistrationen handlar om dig

Men, jag fattar ändå inte riktigt grejen; från två håll och sedan Medborgarplatsen. Undra sa flundra om det blir någon motdemonistration...?

Det är ju mina kängor dom vill åt.
Nej, jag tror inte det blir nån motdemonistration.
Det borde jag ha hört nånstans. Jag ligger ju alltid med örat mot marken.
Men jag önskar förstås att det blev lite action.
Citera
2017-08-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbafin3000
Finns det något på youtube när Dror Feiler spelar,han ska ju ha spela pippilångstump åt barnen med sin saxofon.

LaScala länkade till en video där Dror stör under ett av SD:s valmöten 2014 - han fälldes för tre fall av detta. Om du vill se Dror spela för afghanerna så gör han det här, efter 51:00:
https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/vb.1861086500803690/1977593812486291/?type=3&theater

"Pålen" är vid ca 39:00 i det klippet.
Citera
2017-08-30, 20:19
Bannlyst
Jag har nu säkra källor på att tillståndet för sittstrejken tyvärr inte kommer förnyas.
Citera
2017-08-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag har nu säkra källor på att tillståndet för sittstrejken tyvärr inte kommer förnyas.
..Aftonbladet?
Citera
2017-08-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
..Aftonbladet?

Nej, en av de engagerade hjältinnorna som jag är bekant med
Citera
2017-08-30, 20:28
Medlem
Citat:
..Tårtkvinnan?
Citera
2017-08-30, 20:31
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:

Goda nyheter!
Citera
2017-08-30, 20:41
Medlem
Citat:
Hallelulja! Prisad vare Herren! seså, stick iväg med er och ta med er allt skräp ni slängt omkring er, ni "vuxna" alltså, "baarna" hoppas jag verkligen att polisen nu sätter i förvar tills de ska lämna detta land.
Nu är leken slut. (men det lär väl inte bli så i verkligheten..)
Citera
2017-08-30, 20:41
Medlem
Citat:
Har du sagt A får du säga B. Berätta nu vem som sa det och vad ni ska ta till för vapen? Du måste ju veta ett par dagar i förväg var du ska servera lunchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in