2017-08-29, 11:53
Medlem
ErPupones avatar
Ju mer filmer man ser desto töntigare blir det. Först narren som leker pajas förbi östra, norpar banderollen för att släppa den en sekund senare när någon är på väg efter. Sedan till stormarna som slutar och löper tillbaka för att 10-15 pers i flexibert-västar står emellan. Allting toppas med att finniga pojkar med kepsen bakofram och pyjamaströjan på skanderar "solnatattare" så saliven sprutar. Derbyn på friends...
Citera
2017-08-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Alla kom inte in, eller var det så att Eskilstuna bara var typ 500 på plats?
Jag tycker också att 7k låter väldigt kryddat. Även om arenan kändes i stort sett helt grönvit så var nog det åtminstone något tusentals hemmasupportrar där.

5-6000 är min uppfattning av Bajare på plats. Publiksiffran 7500 känns rätt opålitlig dock då man redovisade samma precisa siffra mot dif.
Citera
2017-08-29, 15:59
Medlem
Vem behöver ett bra a-lag när juniorerna fixar Europa åt en?

Bajen u-19 - Ajax i Uefa Youth League (ynglingarnas version av CL) spelar dubbelmöte i september/oktober. Vi lär bli överkörda så det sjunger om det men kul resa till Amsterdam!
Citera
2017-08-29, 16:50
Medlem
Nu blev jag förvirrad, när MFF gick in i CL så fick u19 spela gruppspel mot samma klubbar som a-laget i något som kallades UEFA Youth League. Har man ändrat upplägg på turneringen sedan 15-16 eller är det här något parallellt för respektive lands u19-mästare?
Citera
2017-08-29, 18:50
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Nu blev jag förvirrad, när MFF gick in i CL så fick u19 spela gruppspel mot samma klubbar som a-laget i något som kallades UEFA Youth League. Har man ändrat upplägg på turneringen sedan 15-16 eller är det här något parallellt för respektive lands u19-mästare?
Det är 64 lag med i UEFA Youth League.
Citat:
The UEFA Youth League involves the Under-19 teams of the 32 UEFA Champions League entrants, joined by the youth domestic champions of 32 nations.

UEFA Champions League path
The 32 clubs entering via the UEFA Champions League will compete in groups with the identical make-up and fixture list as for the senior competition. The eight group winners will progress straight to the round of 16 while the eight runners-up will go into the play-offs.

Domestic Champions path
The 32 teams will compete in two knockout rounds of home-and-away ties to produce eight survivors, who will progress to the play-offs.
Citera
2017-08-29, 19:09
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Och för att ytterligare förtydliga är det från Sverige U17-vinnarna som deltar och inte U19-vinnarna.

/feldgrau
Citera
2017-08-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Aha, tack för svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och för att ytterligare förtydliga är det från Sverige U17-vinnarna som deltar och inte U19-vinnarna.

/feldgrau
Så är det förstås. Jag var ju på plats när MFF vann u19-sm i höstas kom jag på nu.
Citera
2017-08-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ju mer filmer man ser desto töntigare blir det. Först narren som leker pajas förbi östra, norpar banderollen för att släppa den en sekund senare när någon är på väg efter. Sedan till stormarna som slutar och löper tillbaka för att 10-15 pers i flexibert-västar står emellan. Allting toppas med att finniga pojkar med kepsen bakofram och pyjamaströjan på skanderar "solnatattare" så saliven sprutar. Derbyn på friends...

Håller med om att både han som ryckte banderollen och stormarna var riktigt pinsamma. Men grabbarna med kepsen bakofram som du så fint beskriver det har all rätt att skrika solnatattare till fjantarna som löper. Solnatattare är det riktiga ordet för dem.

Eller måste man kunna slåss för att tycka att stormarna är solnatattare?
Senast redigerad av Adde1234 2017-08-29 kl. 23:44.
Citera
2017-08-30, 05:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Håller med om att både han som ryckte banderollen och stormarna var riktigt pinsamma. Men grabbarna med kepsen bakofram som du så fint beskriver det har all rätt att skrika solnatattare till fjantarna som löper. Solnatattare är det riktiga ordet för dem.

Eller måste man kunna slåss för att tycka att stormarna är solnatattare?
Vad de har "rätt" att skrika skiter jag fullständigt i.
Citera
2017-08-30, 17:18
Medlem
elpirros avatar
Video från i söndags

https://m.youtube.com/watch?v=v4ByFH52F24
Citera
2017-08-30, 18:01
Medlem
feldgraus avatar
Fint att det blivit beslutat att bojkotta AFC borta. Fattar dock fortfarande inte hur det kommit sig att inte ett enda Stockholmslag gjorde det. Å andra sidan har det alltid varit främst IFK och MFF (och lite Elfsborg) som kämpat för 51 %-regeln och föreningsdemokrati.

(Ja, jag vet att det gjorts andra former av "insatser" från AIKDIFHIF men det är bara bojkott som får något större medialt genomslag.)

/feldgrau
Citera
2017-08-30, 19:30
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fint att det blivit beslutat att bojkotta AFC borta. Fattar dock fortfarande inte hur det kommit sig att inte ett enda Stockholmslag gjorde det. Å andra sidan har det alltid varit främst IFK och MFF (och lite Elfsborg) som kämpat för 51 %-regeln och föreningsdemokrati.

(Ja, jag vet att det gjorts andra former av "insatser" från AIKDIFHIF men det är bara bojkott som får något större medialt genomslag.)

/feldgrau
"Lätt" att bojkotta när ni måste åka långt. Hade aldrig skett ifall det hade varit AFC Halmstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in