Citat:
Ursprungligen postat av
Pangon90
Nej, du ser inte riktigt eftersom du väljer att inte titta. För att du ljuger för dig själv?
"I Botkyrka brinner bilar nästan var tredje dag". Tack för lägenhetstipset, låter jättetrevligt verkligen. Att det dessutom tar ca 1,5h timme in till kontoret i city gör det hela ännu bättre. Det är nästan lika länge som det tar att åka till Örebro. Speciellt kul är det nog på vintern när kollektivtrafiken har sin prime time!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/bilbrander-var-tredje-dag-i-botkyrka?
Du tipsade precis om en av Stockholms mest kriminella områden och säger att du "inte ser vad jag menar" när jag säger att jag bara kan köpa något i ett kriminellt och farligt område

Nu verkar det tvärtom vara just jag som har tittat.
Tullinge är inget kriminellt område. Det är i allt väsentligt ett villaområde.
Det finns några flerfamiljshus och detta var en BR i ett sådant.
Din verklighetsuppfattning är i paritet med att hävda att Äppelviken är ett kriminellt område därför att du sett om problem i Husby.
Och som bortamatchen har påtalat så är restiden till Odenplan från lägenheten 42 minuter. Obegripligt vad du gjort för fel för att få ut 1:15. Din kompetens att knappa in två adresser och få ut en restid verkar inte vara den bästa.
Numera finns en pendeltågsstation vid Odenplan, så att bo efter den pendeltåglinjen är perfekt så länge du har kvar det jobbet. (Lite anmärkningsvärt att du som säger dig jobba vid Odenplan inte har förstått att det finns en pendeltågsstation där).
Pendeltågstiden är 27 min utan byte. Så det är perfekt för att läsa tidning eller vad man nu vill göra.
I de 42 min ingår 13 min promenad. Tar du cykel till stationen kan du antagligen komma ned i 35 min.
Och 35 min kommer man snabbt upp i i Stockholm. Även folk som bor centralt åker på en hel del restid om de måste ta buss och kanske byta buss.
Folk som bara ser problem (och hittar på problem) bör nog inte bo i Stockholm. Bättre då att folk som i stället ser möjligheter bor där.
EDIT------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Haha, ja lite humor bjuds det åtminstone på här. Klart han hittar ett ruckel i ett livsfarligt område med närmare 5000 i avgift. Någon annan panel får avgöra huruvida råtthålen i väggen i innerstan är övervärderade, men den där är det definitivt. Får vi en krasch går den gratis.
Du har ju hävdat att du har bra koll på Stockholm tidigare. Men här verkar du inte ha den minsta lilla koll.
Hur blev detta livsfarligt?
Och varför är detta ett ruckel?
Kan du åta dig att bygga finare BR och sälja till lägre pris då?