2017-08-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Jag känner som sagt inte KM personligen. Enligt min källa ska inte KM ha förändrats på några sätt efter HAs försvinnande. "Han har varit precis likadan som han alltid har varit". Som någon skrev "nallebjörn", bra arbetskamrat, nära sin familj, har en hel del vänner, älskar sin sambo och sin son.

Kan du inte fråga din " bekant " hur familjen känner nu när de vet att han har varit anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord?
Jag kan tänka mig att de måste vara jättechockade!!
Citera
2017-08-28, 22:41
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Kan du inte fråga din " bekant " hur familjen känner nu när de vet att han har varit anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord?
Jag kan tänka mig att de måste vara jättechockade!!

Jag skrev ett inlägg om detta tidigare.
Citera
2017-08-28, 22:42
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi behöver ha fram namnet på "rökaren".
Frågade skribenten av PM till mig men jag inte fått något svar. Det tyder väl på att denne ej är seriös. Tror inte jag får svar.

Det som ligger i mitt bakhuvud är ett rykte med Helena som mittpunkt och jag minns inget namn, utöver Helenas.

Hoppas att andra som fanns runt och omkring detta minns bättre? Kanske Freija21?

Tråden har många läsare som ej skriver i tråden, kanske kan ni tänka er att komma in och svara, om ni vet....
Senast redigerad av Rudge 2017-08-28 kl. 22:48.
Citera
2017-08-28, 23:29
Medlem
Har nu fått bekräftat från arbetskamrat till KM att han inte alls mår bra. Sämre och sämre för var dag. Han mår rent utsagt skit.

Så vad har du nu att säja Klas?
Är du redo att öppna ditt hjärta?
Vad var det som hände denna juni natt?
Eller det kanske inte hände någonting alls?
Någonting måste du kunna tillföra!
Om nu inte för din egen skull, men för din sambo och din son
Citera
2017-08-28, 23:31
Medlem
mb20guys avatar
Med all respekt till er som känner mannen i pilotglasögon eller hans familj. Och till han själv som jag antar läser detta. Han må vara en snäll människa som tar hand om sin familj och barn och har han inget med försvinnandet att göra är det ju extremt tråkigt och beklagligt att han hamnat i denna situation.

Dock kvarstår det faktum att oavsett om han har nåt med saken att göra så har han undanhållit viktig information om det sista som setts av en människa som sedan försvunnit och troligtvis bragts om livet. Personligen tycker jag detta är ett väldigt klandervärt beteende och ett brott i sig, inte minst mot anhöriga som går runt och tänker på detta varje dag sedan 25 år tillbaka. Det är inte rätt helt enkelt! Det är hög tid att du berättar allt om din promenad med Helena efter stängningsdags. Har du inget med det att göra så har du heller inget att oroa dig för och det kommer antagligen vara en otrolig befrielse att få lägga detta åt sidan. Gör det rätta det kommer du aldrig ångra tror jag.
Citera
2017-08-28, 23:37
Medlem
Enligt radioserien tog H,U och några till taxi till statt. U blev avsläppt hemma.

Helena ringde enligt uppgift i media två ggr från statt.
Första gången tidigare under kvällen, hem till PW för att kolla om plånboken var där. (eller från en telekiosk utanför?)
Andra gången till U ca halv två. (Undrar lite varför hon gjorde sej besväret att ringa U bara för att tala om hur kul hon hade ...)Hon skulle strax komma hem och prata över en kopp te.
U hann somna. Kanske var viktigt att ringa ändå?
Söndag morgon ringde U PW för att sedan åka och hämta plånboken.

Vänner anslöt sej för att stötta och leta i när området.
U visste med säkerhet vilken väg H troligtvis gått. Så vänner sökte vid genvägen utan att finna något.

Har spåret på KM kallnat för de som ihärdigt påstod sej veta att han är pilot?
Upplever att det spekuleras med nytillkommen försiktighet från postare som tidigare uttryckt sej mer djärvt i utpekandet. Är något förändrat?
Är det med hänsyn till hans familj?
Han kanske mår dåligt att överhuvudtaget har nämnts här?
Senast redigerad av exsist 2017-08-28 kl. 23:42.
Citera
2017-08-28, 23:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Med all respekt till er som känner mannen i pilotglasögon eller hans familj. Och till han själv som jag antar läser detta. Han må vara en snäll människa som tar hand om sin familj och barn och har han inget med försvinnandet att göra är det ju extremt tråkigt och beklagligt att han hamnat i denna situation.

Dock kvarstår det faktum att oavsett om han har nåt med saken att göra så har han undanhållit viktig information om det sista som setts av en människa som sedan försvunnit och troligtvis bragts om livet. Personligen tycker jag detta är ett väldigt klandervärt beteende och ett brott i sig, inte minst mot anhöriga som går runt och tänker på detta varje dag sedan 25 år tillbaka. Det är inte rätt helt enkelt! Det är hög tid att du berättar allt om din promenad med Helena efter stängningsdags. Har du inget med det att göra så har du heller inget att oroa dig för och det kommer antagligen vara en otrolig befrielse att få lägga detta åt sidan. Gör det rätta det kommer du aldrig ångra tror jag.

Om den mannen som hängde efter Helena inne på stadshotellet samt gick med henne över bron ("mannen i pilotglasögon") inte har något med hennes försvinnande att göra är det ju bara att förklara som det är för polisen, typ att "jag gick med henne till fängelset, sedan vände jag och gick tillbaka". Och för all del, han har kanske dragit just den valsen (även om jag tror att han har blånekat till hela grejen), men polisen kallar det officiellt för att han inte har gjort några medgivanden.

Nä, "mannen i pilotglasögon" är på något sätt delaktig i det som hände, allt annat är otänkbart. Vem du nu än är så läser du tråden "maniskt". Du mår garanterat jättedåligt. Det bästa är faktiskt att du "ger upp" och berättar. Du kommer aldrig att bli lagförd (även om polisen har delgivit dig misstanke om mord), men du får ur dig 25 års helvete. Kom igen!

Om "mannen i pilotglasögon" mår så dåligt som jag tror att han gör, är ju det absolut bästa att anhålla honom de där tillåtna 72 timmarna och försöka att få honom att ge upp. Ta hjälp av en kvalificerad psykolog också. Plocka samtidigt in han närmaste vid tiden för den 14 juni 1992. Det kommer ett genombrott, jag lovar.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-29 kl. 00:00.
Citera
2017-08-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt radioserien tog H,U och några till taxi till statt. U blev avsläppt hemma.

Helena ringde enligt uppgift i media två ggr från statt.
Första gången tidigare under kvällen, hem till PW för att kolla om plånboken var där. (eller från en telekiosk utanför?)
Andra gången till U ca halv två. (Undrar lite varför hon gjorde sej besväret att ringa U bara för att tala om hur kul hon hade ...)Hon skulle strax komma hem och prata över en kopp te.
U hann somna. Kanske var viktigt att ringa ändå?
Söndag morgon ringde U PW för att sedan åka och hämta plånboken.

Vänner anslöt sej för att stötta och leta i när området.
U visste med säkerhet vilken väg H troligtvis gått. Så vänner sökte vid genvägen utan att finna något.

Har spåret på KM kallnat för de som ihärdigt påstod sej veta att han är pilot?
Upplever att det spekuleras med nytillkommen försiktighet från postare som tidigare uttryckt sej mer djärvt i utpekandet. Är något förändrat?
Är det med hänsyn till hans familj?
Han kanske mår dåligt att överhuvudtaget har nämnts här?

Inte särskilt kallt, snarare motsatsen. Men vi vill såklart att alla ska få komma med sitt. Personligen tycker jag dock det drar iväg väldigt märkligt nu, från PR igen till ett vittne i bilen och vidare till en hashrökande pojkvän från ingenstans. Nja.
Citera
2017-08-29, 00:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Inte särskilt kallt, snarare motsatsen. Men vi vill såklart att alla ska få komma med sitt. Personligen tycker jag dock det drar iväg väldigt märkligt nu, från PR igen till ett vittne i bilen och vidare till en hashrökande pojkvän från ingenstans. Nja.

Men det är ju så här det är: Det pågår en "gruppaktivitet" via PM. Det är den ene nyregistrerade användaren efter den andre som "bearbetar" andra användare enbart via PM. Det är samma upplägg varje gång. Det är så genomskinligt så det är rent skrattretande.
Citera
2017-08-29, 00:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Vet inte hur man lägger upp länkar här. UA säger i Veckans Brott från 2014 att hon och HA har flyttat hem till föräldrarna igen.
Här är avsnittet. Systern Ulrika börjar prata ca 20 minuter in i programmet.
https://www.youtube.com/watch?v=TkHe3MU9vHg&t=1253s
Citera
2017-08-29, 00:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag skrev ett inlägg om detta tidigare.

Du VelePetter, existerar din "källa" verkligen? Många gånger tror jag att det är du själv som sitter på en hel del information, och sedan väljer du att prata lite sanning ibland och lite osanning ibland, selektivt utportionerat i tråden när du besvarar frågor - alltså, ömsom sanningar, ömsom lögner. Angående systrarnas bilinnehav (och KB:s också för den delen) tror jag att du tar tillfället i akt att sprida lögner lite som det passar. Du får ursäkta, men jag tror inte mycket på vad du hasplar ur dig.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-29 kl. 00:42.
Citera
2017-08-29, 00:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Systrarna har aldrig haft vita bilar.

Inte enligt din "så kallade källa" men nu finns det ju andra källor som förknippar systrarna med en vit Nissan Micra så här står ju i sådant fall ord mot ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in