Citat:
Ursprungligen postat av
mb20guy
Med all respekt till er som känner mannen i pilotglasögon eller hans familj. Och till han själv som jag antar läser detta. Han må vara en snäll människa som tar hand om sin familj och barn och har han inget med försvinnandet att göra är det ju extremt tråkigt och beklagligt att han hamnat i denna situation.
Dock kvarstår det faktum att oavsett om han har nåt med saken att göra så har han undanhållit viktig information om det sista som setts av en människa som sedan försvunnit och troligtvis bragts om livet. Personligen tycker jag detta är ett väldigt klandervärt beteende och ett brott i sig, inte minst mot anhöriga som går runt och tänker på detta varje dag sedan 25 år tillbaka. Det är inte rätt helt enkelt! Det är hög tid att du berättar allt om din promenad med Helena efter stängningsdags. Har du inget med det att göra så har du heller inget att oroa dig för och det kommer antagligen vara en otrolig befrielse att få lägga detta åt sidan. Gör det rätta det kommer du aldrig ångra tror jag.
Om den mannen som hängde efter Helena inne på stadshotellet samt gick med henne över bron ("mannen i pilotglasögon") inte har något med hennes försvinnande att göra är det ju bara att förklara som det är för polisen, typ att "jag gick med henne till fängelset, sedan vände jag och gick tillbaka". Och för all del, han har kanske dragit just den valsen (även om jag tror att han har blånekat till hela grejen), men polisen kallar det officiellt för att han inte har gjort några medgivanden.
Nä, "mannen i pilotglasögon" är på något sätt delaktig i det som hände, allt annat är otänkbart. Vem du nu än är så läser du tråden "maniskt". Du mår garanterat jättedåligt. Det bästa är faktiskt att du "ger upp" och berättar. Du kommer aldrig att bli lagförd (även om polisen har delgivit dig misstanke om mord), men du får ur dig 25 års helvete. Kom igen!
Om "mannen i pilotglasögon" mår så dåligt som jag tror att han gör, är ju det absolut bästa att anhålla honom de där tillåtna 72 timmarna och försöka att få honom att ge upp. Ta hjälp av en kvalificerad psykolog också. Plocka samtidigt in han närmaste vid tiden för den 14 juni 1992. Det kommer ett genombrott, jag lovar.