Syrian War Report: August 28 🇸🇾
ISIS SUFFERS LARGE CASUALTIES IN CLASHES WITH ARMY IN SOUTHERN RAQQAH
https://southfront.org/syrian-war-report-august-28-2017/
Var främst den jag tänkte posta men ska försöka svara utredaren (bra nick!) oxå:
Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Urskillningslösa terrordåd är kontraproduktivt för Netanyahu intressen och Israels säkerhet. Det är din kommentar ett bevis på.
Först: kudos till dig som även om du inte håller med intr bara droppar en typiskt oneliner som är vanligast utan diskuterar normalt, vilket är så pass sällsynt att de vore en skam att inte nämna
Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Teheranattacken sammanföll Israels intressen med IS och man kan misstänka att Mossad bistod med logistik och ledningsresurser. I andra attacker är det svårt att se sådana gemensamma intressen.
Likadant i Filipinnerna (Marawi) →
https://www.flashback.org/sp61544247
Central Europa →
(FB) Terrorhot mot tågtrafiken i Ungern
Teheran Attacks onekligen oxå
Samt Syrien givetvis
Samt Sinai ett kapitel för sig
Anser absolut att sambandet med Israels fördel av Islamiska Staten är en enormt viktig faktor och de facto att deras enda attack mot ockuperat område följts av en URSÄKT av ISIS är väldigt talande
Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Jag hade önskat att du utelämnade sådana signalord som zionism och judar i din kommentar då de leder tanken från kausalitet orsakssamband till politik som jag vare sig är intresserad av eller ser som framkomlig väg väg att förklara händelseutvecklingen.
Måste bara säga att jag normalt är en väldigt lugnt person, läsa israelisk press är dock en trigger alert för mig, blir helt rasande av läsa sånt o höra sån propaganda som nämndes i inlägget.
Sionism är ett ord som måste nämnas dock, att förstå sionismen och dess del i Syrien kriget är viktigt.
Jag har funderat över skapa en "VARFÖR är det krig i Syrien" tråd i över ett år nu, dels för de går väldigt skiljde åsikter och är viktigt för diskussionen och jag hade själv listat sionismen som den absolut största faktorn.
Ord som judar är däremot fel att använda, random Schlomo har inget med det att göra, stora delar är inte ens medvetna om det.
Citat:
Syrien skall det enligt uppgift finnas cirka 25 000 IS-krigare, dvs ungefär en division eller fördelning enligt svensk militär terminologi. Den skall kläs, födas, utrustas och beväpnad. Sådant kostar pengar, mycket pengar.
Putin nämner detta orsakssamband i denna video
"Putin Tells Everyone Exactly Who Created ISIS" och benämner denna styrka som "legosoldater" som slåss för de som betalar mest. Glöm Talmud, zionism och Koranen, detta handlar om pengar och affärer.
Så hur finansieras IS krigföring och för den delen andra opposionella grupper i Syrien? Amerikanska skattemedel? Nej, det vore politiskt självmord oavsett partitillhörighet i USA. Putin säger försäljning av olja från erövrade oljekällor och det är halva sanningen. Affärer måste finansieras och leveranser kräver logistik.
Skriver via mobilen men IS finansieras av amerikanska skattemedel. Man har ju vart rätt öppen med detta. Kolla tex Tulsi Gabbards försök att kriminalisera finansiering eller vapen till terrorister.
13 st.. i kongressen höll med henne
http://www.activistpost.com/2017/06/us-govt-proves-love-isis-bill-stop-arming-terrorists-gets-13-supporters.html
Citat:
Var kommer pengarna ifrån, "för att betala den "första" oljeleveransen till IS som sedan skall säljas till högre pris för att återbetala lånet och generera överskott?
Det är mycket sällan det skymtar fram i MSM, men här är ett upplägg avseende finansiering som visar hur det kan ha gått till.
[URL"https://mobile.nytimes.com/2017/08/19/business/the-benefits-of-standing-by-the-president.html"]The Benefits of Standing by the President[/url]
ska läsa dina länkar
Oljan, som många inklusive mig själv trodde Iraqkrigget viktigaste faktor var, såhär i efterhand inte helt korrekt. Israel suger ut olja från ockuperade Golan Heights
http://thefreethoughtproject.com/syrian-rebels-isis-israel-oil/
ISIS har en RatLine med stulen olja till Turkiet osv
Citat:
Lägg märke till att Blackstones inte ägde "an entity controlled by Blackstone lent $376 million to Mr. Kushner’s company" utan förvaltade denna entitet som lånade ut pengarna, kanske utan att ägaren/ägarna ens visste om det.
Sådana medel kan användas om de betalas tillbaka när oljelaster från opposionella grupper eller IS sålts och alla tjänat på affären. Ja, ända tills ägaren/ägarna säger stopp i domstol, men det tar tid, dokument och juridiska ombud måste åka till olika rättsliga instanser där de finns, i London, Stockholm, St Petersburg, Berlin Bryssel mfl, för blockera detta.
Ett sådant medel, tillgång till finansiering, är ett kraftfullt argument i förhandlingar i MÖ och det är väl Jared Kushner som är sändebud i konflikten mellan Israel och palestinierna.
Ska kolla på det
Citat:
Helt plötsligt tog tydligen finansieringskällan slut för CIA/Pentagon som fick avbryta sitt program för beväpning och bemanning av styrkor i Syrien. IS kollapsar och HAMAS söker nya sponsorer.
Helt plötsligt var ju Donald Trump som sa att amerikanska skattemedel inte ska finansiera CIA träning, finansiell och vapen till terroristerna. Ett program som dock inte CIA ser ut att ha genomfört helt ännu.[/quote]
Citat:
Det som beskrivs som terrorattentat i Europa är enligt min mening riktade mord, inte terror, mot juridiska ombud i kampen om kontroll över dessa finansieringskällor för fortsatt krig och destabilisering i Syrien vilket ligger Netanyahus och Israels intressen.
Om du menar de här Terror Trucks händelserna, så är deras effekt, svar från Väst mer krig mot citat "ISIS" .. vilket ligger i Israels intresse
Igen: respekt för att även om du inte håller med mig gav ett sansat svar de imponerar på mig!