2017-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Svårt att inte tänka på vilka två suspekta LGWP har i tankarna. Tänk om det är PR och hans lillebror ändå?

Inte nog med att Leif tror på två st gärningsmän. Han tror sig också veta VILKA dom är. Något som gör det hela än intressantare. Även om han då och då har fel (Lisa Holm m.fl.) så sitter han garanterat inne med information som vi saknar. Att bara blunda och gissa, det tror jag inte han gör.
Citera
2017-08-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Amen!

Se tillbaka i tråden och bilda en egen uppfattning utifrån det om det finns tveksamheter!

Eftersom jag är så enkelspårig så får jag väl påminna er försiktigt igen.

1. PR är inte pilot iaf. Enligt PW och radioserien är han avskriven från fallet.
2. Det är INTE prinzessan som ligger bakom de hetaste källorna vad gäller KM som pilot.

Men åter igen, kör på! (därmed menat att PR såklart kan vara inblandad på något sätt, även om just jag inte tror det).
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-28 kl. 17:10.
Citera
2017-08-28, 17:27
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok jag utgår från att du menar att samboparet HADE en gemensam röd bil.

Kan din källa möjligen erinra sig NÄR KB hade den här röda bilen, var det före -92 eller kan det ha varit senare, typ -97/98?

Detta måste redas ut eftersom KB enligt uppgift hade en VIT Nissan Micra 1988/89 som hon fortfarande kan ha haft kvar 1992.

Min källa känner bara till att paret har haft EN gemensam bil under deras tid som par. Från att dom flyttade ihop -91 till att dom gick isär -01. Dom ska ha haft en röd Volvo i början av deras sammanboende.
.
Citera
2017-08-28, 17:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Om en av grabbarna var granne till H är det väl inte helt otänkbart att hon valde att åka med dom, om dom skulle till samma gata som hon bodde på.

Så kan det givetvis vara, inget är omöjligt.

Jag har hört att den ena killen som bodde mitt emot HA ska ha varit lite halvskum, religiös, kunde alla vägar och stigar, vet dock inte hur mycket sanning som ligger i dessa uppgifter. Lite märkligt är det kanske också att det bara är han och polaren som har sett den vita bilen köra fram och tillbaka på cykelbanan, det öppnar ju för spekulationer.
Citera
2017-08-28, 17:38
Medlem
Det sägs i tråden att BB anmälde sin bil stulen i nära anslutning till HA försvinnande. Det kan såklart vara lögn, rykte, villospår men om det stämmer att bilen blev stulen, kan kanske KM ha tagit den? Så mycket information har delats under alla år och det är inte lätt att sålla bland vad man ska tro på och inte. KM är i nuläget den som är utpekad som pilot och misstänkt av polisen på sannolika skäl för mord. GW har två andra GM. PK pekade ut PU i tråden som sägs ha bett om alibi för kvällen. EA och PR har suttit anhållna men blivit avskrivna. Flera har tydligen ljugit i förhör sägs det i efterlyst. Nästan alla hade visst vita bilar i Mariestad -92 och flera av dem körde på cykelvägar... vittnesuppgifter slarvas bort, en ring slarvas bort, åklagaren backar för att en misstänkt "hotar" att sluta sig om hans namn blir offentlig, BB blir nästan påkörd den natten osv osv. Det tar aldrig slut med konstigheterna. Man kan inte låta bli att undra om det är något "större" som måste döljas. Undrar om man kan lita på polisen i detta fallet? Tyvärr känner jag mig tveksam till det. Har polisen försökt mörka eller är de så värdelösa? Bara det att de först när radio skaraborg väljer att göra en serie om HA, då först bestämmer de att plocka in pilot och skicka skon på undersökning. Varför i hela friden vänta till 2017 med detta när de kunde gjort det 1998? Man blir förbannad. Rörigt inlägg men skrev ner mina tankar.. 🤔
Citera
2017-08-28, 17:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Svårt att inte tänka på vilka två suspekta LGWP har i tankarna. Tänk om det är PR och hans lillebror ändå?

Eller killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen? vet man vad dom gjorde innan dom satt där med uppvevade rutor, hade dom varit på Stadt eller plockade dom upp HA efter vägen eftersom en av killarna bodde mitt emot HA's föräldrahem?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-28 kl. 17:47.
Citera
2017-08-28, 17:55
Medlem
Citat:
Så kan det givetvis vara, inget är omöjligt.

Jag har hört att den ena killen som bodde mitt emot HA ska ha varit lite halvskum, religiös, kunde alla vägar och stigar, vet dock inte hur mycket sanning som ligger i dessa uppgifter. Lite märkligt är det kanske också att det bara är han och polaren som har sett den vita bilen köra fram och tillbaka på cykelbanan, det öppnar ju för spekulationer.

När du skrev det där tänkte jag på Mordet på Ida Johansson från Upplands Väsby. Också en skum kille som var udda. Om det stämmer det du hört kan det ju vara nån som var besatt av henne. Ja vem vet.
Grabbarna i bilen har jag tänkt mycket på. Dom skulle lika gärna kunna vara inblandade.
Citera
2017-08-28, 18:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Min källa känner bara till att paret har haft EN gemensam bil under deras tid som par. Från att dom flyttade ihop -91 till att dom gick isär -01. Dom ska ha haft en röd Volvo i början av deras sammanboende.
.

Ok, men är din källa 100% säker på att KM och KB köpte den här röda Volvon redan när dom flyttade ihop sommaren -91 ELLER, kan det vara så att paret köpte den röda Volvon t.ex. under sensommaren/ hösten -92 eller tidigt -93? (det här är ju fortfarande "i början" av deras sammanboende).

Den vita Nissan Micran kan i sådant fall ha övertagits av någon av KM's systrar på Lockerudsvägen med tanke på att dom bägge förknippas med en vit Nissan Micra från 2 helt av varandra oberoende källor. Det känns naturligt att någon av KM's yngre systrar kan ha övertagit den lilla vita bilen.
Citera
2017-08-28, 18:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Angående killarna på Hällristningsvägen: Hur ingående kollades de upp? Undersökte polisen deras bil? Är deras kväll kartlagd in i minsta detalj? Såg någon granne dem som kan intyga att stod där på gatan sedan typ en halvtimma tidigare? Har de alibi för tiden efter typ 02:10? Jag litar inte på att polisen gjorde något rätt under de där första månaderna - eller kanske till och med under de första åren.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-28 kl. 18:11.
Citera
2017-08-28, 18:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok, men är din källa 100% säker på att KM och KB köpte den här röda Volvon redan när dom flyttade ihop sommaren -91 ELLER, kan det vara så att paret köpte den röda Volvon t.ex. under sensommaren/ hösten -92 eller tidigt -93? (det här är ju fortfarande "i början" av deras sammanboende).

Den vita Nissan Micran kan i sådant fall ha övertagits av någon av KM's systrar på Lockerudsvägen med tanke på att dom bägge förknippas med en vit Nissan Micra från 2 helt av varandra oberoende källor. Det känns naturligt att någon av KM's yngre systrar kan ha övertagit den lilla vita bilen.

Angående att någon av KM:s yngre systrar skulle ha kunnat överta den lilla vita bilen så ska vi också komma ihåg att de fick körkort 1993 - i ett "tidigt" skede av KM:s och KB:s förhållande.
Citera
2017-08-28, 18:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
När du skrev det där tänkte jag på Mordet på Ida Johansson från Upplands Väsby. Också en skum kille som var udda. Om det stämmer det du hört kan det ju vara nån som var besatt av henne. Ja vem vet.
Grabbarna i bilen har jag tänkt mycket på. Dom skulle lika gärna kunna vara inblandade.

Precis, det kan ju vara så att den här grannkillen som satt i bilen var lite udda och att han sen tidiga tonår hade spanat in Helena och var förälskad i henne, ja kanske t.o.m. besatt, vem vet? och NU hade hon flyttat tillbaka till föräldrahemmet och väckt denna unga mans lustar på nytt...

Det låter nästan osannolikt, men sånt här kan ju faktiskt hända.
Citera
2017-08-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Angående att någon av KM:s yngre systrar skulle ha kunnat överta den lilla vita bilen så ska vi också komma ihåg att de fick körkort 1993 - i ett "tidigt" skede av KM:s och KB:s förhållande.
Så han dumpar bilen som han forslat bort HA i på sina intet ont anande systrar? Inte omöjligt men är det troligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in