2017-08-28, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag ber ödmjukast om ursäkt, jag syftade på Tinuviel (eller vad hen heter)

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mitt argument utgick dock från en helt annan uträkning än den som Provokatör sedermera redovisat - mot den har jag inte mycket att invända.

Dessutom hade den föga att göra med vad jag skrev i mitt inlägg, vilket vad vad sommarpappan bevarade. tillgänglig statistik säger att Brasilien som land är mer än dubbelt så farligt som Afghanistan som land om man jämför dödligt våld i Brasilien kontra antal döda i krig eller attacker i Afghanistan.
Citera
2017-08-28, 13:42
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
En undran, varför kollar inte polisen med narkotikahundar dom som sitter på trappan?!?...eller är det kanske också rasism?
Shit glömde det...Sverige kanske ska börja med knarkkatter då istället eller något...suck. Känns som alla sätt är något övergrepp för dom människorna. Men att många stockholmare tycker att det är övergrepp att förstöra medis, verkar dom inte förstå...(ger upp snart)
Citera
2017-08-28, 14:07
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Ja ha då vet jag hur det fungerar numera...får man inte som man vill då ska alla andra straffas...
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article25792802.ab

Nu vet vad jag som Svensk har att förvänta mig av framtiden...(mår illa på riktigt)
Citera
2017-08-28, 14:24
Medlem
Vid lunchtid var det bara ett knappt fyrtiotal sötnosar kvar i trappan upp till Medborgarhuset. Och inga poliser som längre vaktar dom små, hur ska nu detta gå!
Citera
2017-08-28, 14:53
Medlem
[QUOTE Vem/vilka står egentligen bakom eller stödjer 'Ung i Sverige' - som nu håller presskonferens, går ut med pressmeddelanden, uppmanar till sittstrejk (snart i "hela världen"), presenterar sin styrelse .... ? Är det Afghanistan som vill ha stöd från Sverige och andra EU-länder men slippa ta emot sina återvändare enligt avtal - eller andra intressen? QUOTE]
Merit Wager: "När en afghansk flicka från Iran sitter på marken på Medborgarplatsen i Stockholm och pratar direkt med Afghanistans flyktingminister och – över huvudet på Sveriges regering – ”förhandlar” genom att säga åt denne att han ska riva upp återtagandeavtalet mellan Sverige*och Afghanistan, då måste man väl – om någonsin – både anse och inse att det har gått för långt. Jag menar till och med svenska politiker och Sveriges regering måste väl se vad som pågår?"
http://meritwager.nu/allmant/icke-medborgare-och-personer-som-vistas-olagligt-i-landet-har-tillatits-uppta-en-stor-del-av-den-off entlliga-rummet-och-bryta-mot-demonstrationstillstandets-regler/
Senast redigerad av Roedstrumpa 2017-08-28 kl. 14:55.
Citera
2017-08-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Vid lunchtid var det bara ett knappt fyrtiotal sötnosar kvar i trappan upp till Medborgarhuset. Och inga poliser som längre vaktar dom små, hur ska nu detta gå!

Vänta bara, de kokar ihop något ska du se, en ny föreställning. De ger inte upp så lätt
Citera
2017-08-28, 16:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
[QUOTE Vem/vilka står egentligen bakom eller stödjer 'Ung i Sverige' - som nu håller presskonferens, går ut med pressmeddelanden, uppmanar till sittstrejk (snart i "hela världen"), presenterar sin styrelse .... ? Är det Afghanistan som vill ha stöd från Sverige och andra EU-länder men slippa ta emot sina återvändare enligt avtal - eller andra intressen? QUOTE]
Merit Wager: "När en afghansk flicka från Iran sitter på marken på Medborgarplatsen i Stockholm och pratar direkt med Afghanistans flyktingminister och – över huvudet på Sveriges regering – ”förhandlar” genom att säga åt denne att han ska riva upp återtagandeavtalet mellan Sverige*och Afghanistan, då måste man väl – om någonsin – både anse och inse att det har gått för långt. Jag menar till och med svenska politiker och Sveriges regering måste väl se vad som pågår?"
http://meritwager.nu/allmant/icke-medborgare-och-personer-som-vistas-olagligt-i-landet-har-tillatits-uppta-en-stor-del-av-den-off entlliga-rummet-och-bryta-mot-demonstrationstillstandets-regler/

Merit Wager borde få svar på sina blogginlägg från representanter för vår regering. Eller har de redan lämnat över makten över Sverige till hucklefanskapet?
Det är skrämmande läsning även om jag vet att det är precis så det är.
Senast redigerad av LaScala 2017-08-28 kl. 16:14.
Citera
2017-08-28, 16:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vänta bara, de kokar ihop något ska du se, en ny föreställning. De ger inte upp så lätt

De kanske kommer med en riktig överraskning. Stefan Löfven dyker upp som gubben ur lådan. Han gillar ju att stå på trappan på Medis och skrika "Mitt Europa bygger inga murar".
Nu kanske vi får höra: "Mitt Sverige ger amnesti till alla. I mitt Sverige är ett nej inte ett nej"
Citera
2017-08-28, 16:12
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag förstår varför kvinnor och en del män ömmar för migranterna. När en batikhäxa tvingar en stackars migrant till sex har han inte mycket att sätta emot och tror att det är normalt och acceptabelt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i-afghanistan-haller-poliser-unga-pojkar-som-sexslavar-ses-som-loneforman
Citera
2017-08-28, 16:59
Medlem
[quote=LaScala|61630947]
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa

Merit Wager borde få svar på sina blogginlägg från representanter för vår regering. Eller har de redan lämnat över makten över Sverige till hucklefanskapet?
Det är skrämmande läsning även om jag vet att det är precis så det är.

Regeringana de senaste 15 åren har tydligt strävat efter att platta ut skillnaderna i rättoigheter och status mellan svenska medborgare och "andra" - PUTare, TUTare, nu även papperslösa och illegalt vistande. Och en stor del av "medieeliten" är med på det tåget. I DN:s ögon är det halvfascism att vilja göra någon tydlig skillnad påå svenska medborgare och asylsökande.

De tycker att Khavani är ascool, helt enkelt. Precis som de älskar Silvana Imam och Zara Larsson-
Citera
2017-08-28, 17:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Jag förstår varför kvinnor och en del män ömmar för migranterna. När en batikhäxa tvingar en stackars migrant till sex har han inte mycket att sätta emot och tror att det är normalt och acceptabelt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/i-afghanistan-haller-poliser-unga-pojkar-som-sexslavar-ses-som-loneforman

Det är naturligtvis fruktansvärt att barn hålls som sexslavar åt bl.a polisen i Afghanistan. Det är vi nog alla överens om skulle jag tro. Självklart ska inte heller våra"batikhäxor" utnyttja någon sexuellt eller på annat sätt.
Citera
2017-08-28, 17:50
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är naturligtvis fruktansvärt att barn hålls som sexslavar åt bl.a polisen i Afghanistan. Det är vi nog alla överens om skulle jag tro. Självklart ska inte heller våra"batikhäxor" utnyttja någon sexuellt eller på annat sätt.

Det håller jag givetvis med om Tittar man på fördelningen är det sällan barnen (pojkar) och flickor som behöver skydd som kommer hit. I vissa fall där familjen saknar söner kläs dottern ut som en pojke (bacha posh) främst för att få rättigheter som flickor helt saknas. Finns några fall nu där batikhäxor åkt fast för att ha uttnyttjat migranter sexuellt. Ser man till tråden här där öppna hebefiler ömmar för hazarer ser man att batikhäxor och personer i Afghanistan som utnyttjar pojkar sexuellt inte är så olika.

Notera att talibanerna fördrev bort fenomenet bacha bazi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in