2017-08-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Petrells el? Men låter inte som det genererar firmabilar direkt.

Fullt möjligt. K*rin är vän med An*a L*rsson (Johanss*n som ogift) på FB. Känt ansikte i butiken under många år.

Samma efternamn som ogifta. Kanske släkt, rent av syskon?!

OBS! Ren spekulation
Citera
2017-08-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jo det har sagts i något program på tv, antingen efterlyst, veckans brott eller liknande. Vill minnas att det var Ulrika som sa i en intervju att Pernilla kom med plånboken dagen efter ungerfär samtidigt som föräldrarna kom hem från landet

I en artikel 13/7, "Helena försvann efter Pernillas fest".
Berättar PW hur Ulrika ringde på söndag morgon och berättade att H inte kommit hem. Ulrika åkte efter samtalet hem till PW för att hämta Helenas plånbok.
Senare samma dag, åkte PW till Ulrika för att ansluta sej till de övriga vännerna för att söka i närområdet.
Citera
2017-08-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Berättar PW hur Ulrika ringde på söndag morgon och berättade att H inte kommit hem. Ulrika åkte efter samtalet hem till PW för att hämta Helenas plånbok.
Senare samma dag, åkte PW till Ulrika för att ansluta sej till de övriga vännerna för att söka i närområdet.

Tack, så var det
Citera
2017-08-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Fullt möjligt. K*rin är vän med An*a L*rsson (Johanss*n som ogift) på FB. Känt ansikte i butiken under många år.

Samma efternamn som ogifta. Kanske släkt, rent av syskon?!

OBS! Ren spekulation

Ok. Får kolla detta. Kanske någon bil funnits i anslutning till butiken, i så fall nästgårds till stadt.
Citera
2017-08-27, 13:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Tack. Bra.
Citera
2017-08-27, 14:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Det skrivs knappt något om Helena. Eller om Ulrika.

1992 har de flyttat tillbaka till föräldrahemmet, de är då 22 och 23 år gamla. Dagen innan Helena försvinner är Ulrika med Helena under eftermiddag och kväll, och talar med Helena ca kl 01:30 enligt egen uppgift. Ulrika är den som på morgonen finner Helena saknad och sedan anmäler henne försvunnen.

I närtid och nutid snyftar sig Ulrika igenom intervjuer och anser att polisen ska lägga mer resurser på att lösa fallet. Samtidigt fanns lösningen i deras närhet 1992.

Jag tolkar inte Ulrikas förhållningssätt som rimligt 20-25 år senare och ser henne stå där hon står pga skuld. Därför undrar jag om Ulrika har berättat allt eller har hon undvarat information pga relation och emotionell bindning till någon?

25 år senare fortsätter Sveriges skattebetalare att betala miljoner för den här utredningen. Bör vi göra mer som Ulrika anser vi är skyldiga Helena?
Citera
2017-08-27, 14:12
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

1992 har de flyttat tillbaka till föräldrahemmet, de är då 22 och 23 år gamla. Dagen innan Helena försvinner är Ulrika med Helena under eftermiddag och kväll, och talar med Helena ca kl 01:30 enligt egen uppgift. Ulrika är den som på morgonen finner Helena saknad och sedan anmäler henne försvunnen.

I närtid och nutid snyftar sig Ulrika igenom intervjuer och anser att polisen ska lägga mer resurser på att lösa fallet. Samtidigt fanns lösningen i deras närhet 1992.

Jag tolkar inte Ulrikas förhållningssätt som rimligt 20-25 år senare och ser henne stå där hon står pga skuld. Därför undrar jag om Ulrika har berättat allt eller har hon undvarat information pga relation och emotionell bindning till någon?

25 år senare fortsätter Sveriges skattebetalare att betala miljoner för den här utredningen. Bör vi göra mer som Ulrika anser vi är skyldiga Helena?

Har samma undringar som du ang. UA Har svårt att få ihop pusselbitarna helt enkelt.
Citera
2017-08-27, 14:13
Medlem
VelePetters avatar
Citat:

Har också haft funderingar på varför två tjejer, 22,23 år gammla flyttar hem till föräldrarna. Vad har fått dem att flytta hem igen ?
Vart har dom bott innan och vad har dom jobbat/sysslat med ?
Tidigare relationer ?
Citera
2017-08-27, 14:29
Medlem
Citat:

Inte konstigt att hon känner skuld. Hade jag med gjort. Hon pratar med Helena halv 2, en timma senare ca illskriker hon runt husknuten och Ulrika hör ingenting. Jag hade aldrig förlåtit mig själv för att jag inte blev uppe... Det polisen ska göra är att lägga full kraft här och nu när de anser sig ha en misstänkt, istället för att slött låta en person vända lite papper i ytterligare 25 år.
Citera
2017-08-27, 14:31
Medlem
Citat:

Jag tror att Ulrika bär på en fruktansvärd ångest över det som hände. Hon, mer än någon annan i den innersta kretsen, frågar nog sig själv regelbundet om det finns något hon hade kunnat gjort annorlunda och i så fall vad. Att VI är skyldiga Helena är nog bara nåt hon säger i ren frustration.
Citera
2017-08-27, 15:00
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
När ett brott som detta begås letar och finner man ofta gm/gk i offrets närmaste.
Här söks många svar just där MEN det är som om ingen vågar ta sig allt för nära, DET är fult och respektlöst.

Jag har för länge sedan i denna tråd ansett att det vore på sin plats att ta reda på vem offret var.
Vem var Helena egentligen?

I tråden framkommer en bild av en felfri god ung vacker kvinna....
Jag motsäger mig inte det MEN kanske fanns det andra sidor med, som med oss andra dödliga....

Jag har försökt att fråga om de närmsta. Inte orättvist eller respektlöst alls.

Uttalanden som att "Ulrika kände ansvar för sin 22åriga syster" och att "barnvakta" henne.
Tycker det talar för att den nära vänskapen mellan de två systrarna även hade andra inslag.
När barnvaktade du en frisk 22åring senast......

Drogerna som hittades i Helenas hem måste vara gömd av någon buse utifrån, om man ska tro tråden.
Det har inget med Helena att göra, de låg inte i hennes rum...

Där det finns droger finns ofta de som använder eller säljer droger, tror jag. Men i detta fall, glöm det!

Ulrika tog inte bara ett, enligt mig, stort ansvar för sin ett år yngre myndiga syster.
Hon och Gabriella tog även fullt ansvar för föräldrarna, av någon anledning.

Föräldrana, som enligt mig är de som bär huvudansvar och ska skydda sina vuxna barn av gammal vana, de låter döttrarna bära det ansvaret. Själva gömmer de sig undan allt.
Hur lång tid tog det innan de pratade i pressen, för att hjälpa utredningen eller hålla den vid liv?

Hur kommer sig det. Ja, de mådde givetvis dåligt, precis som deras döttrar, men de är ändå Helenas föräldrar.

Vad är de rädda för? Det värsta har redan hänt, nu gäller det att få klarhet i exakt vad det är som hänt!

Vid tidigare frågeställningar om detta så har jag fått ett stark motstånd, till och med från dem som ser GW som ett mirakel.. Det eller tystnad.

Vill man komma gm/gk nära så är Helena som person en nödvändighet!

Om man ska ta det från början så startar allt med Helena. Någon skadar henne medvetet eller omedveten om vad utgången ska bli.

Vem gm/gk är spelar betydande roll såklart MEN om Helena ska leda oss dit så behöver vi veta mer om henne, hennes liv.

Just denna dagen slutade ju inte i en skönhetstävling där man ska rädda världen, utan med slutet av att inte ens kunna försöka....

Svaren kring vem Helena var kan finnas mycket lättare om folk slutar se det som något fult.

Helena är död, någon dödade henne, varför?

En god bild av offret KAN bidra till vinklar av vem gm/gk kan vara.
Jag postade detta inlägg tidigare. Som jag skrev i inlägget så möts sånt med ovilja eller tystnad, och det gjorde det också den gången, men då jag ser att andra är på samma linje så repostar jag det..... (Citerar)
Citera
2017-08-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Jag postade detta inlägg tidigare. Som jag skrev i inlägget så möts sånt med ovilja eller tystnad, och det gjorde det också den gången, men då jag ser att andra är på samma linje så repostar jag det..... (Citerar)

Håller med om drogerna. Naturligtvis är det trams att dom skulle tillhöra någon utanför familjen. OM nu den uppgiften verkligen stämmer. Här kan man tyvärr inte vara säker på nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in