2017-08-27, 09:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det vore optimalt att göra kontroller både i kyrkor och moskeer! Då lär man få tag på mycket skit! Tyvärr är ju moskeer fredade pg alla PK i det här landet.

Ja, det är ett enormt problem, då dom som skulle behöva ut ur landet nästan uteslutande är muslimer. Skulle vi bara har kristna asylanter så skulle vi inte alls ha lika stora problem.

Citat:
Du din jävla landsförrädare begriper väl inte detta och bara ylar ditt mantra om SD trots att det är du som känner dig kränkt för att några illegala blir rättvist behandlade.

Du läste inte ens vad jag skrev antar jag?
Citera
2017-08-27, 09:38
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom nyttjade kyrkans aktiviteter som lockbete.

Jag känner att jag måste lägga mej i här. Om Polisen på något sätt förmått kyrkan att anordna detta så är det ett lockbete.

Nu har man utnyttjat situationen. Helt annan sak.
Citera
2017-08-27, 09:40
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
De kristna har alltid förstått det. När ska den korkade övriga befolkningen börja förstå att Svenska Kyrkan inte är kristen utan socialdemokratisk och humanistisk?

Å ja samfundsmänniksor har varit väldigt duktiga på att gömma flyktingar på den tiden de var ett litet fenomen som de kunde använda för att visa sig vara goda samariter. Det handlar i båda fallen om godhetsknarkande utan att hjärnan är med.
Citera
2017-08-27, 09:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Låter inte slumpmässigt när polisen kommer med ett tiotal bilar och ca 30 poliser.
Låter mera som om dom faktiskt visste vad letade efter och dom hittade en hel flock som saknar uppehållstillstånd.
Att få det till slumpmässig kontroll låter mera som en snyftande efterhandskonstruktion.
Att få det till att kyrkan är extra utsatt är inte sant.

Det är en slumpmässig kontroll om det inte var precis dessa personer dom letade efter.

Citat:
Polisen gör inte razzior för nöjes skull. Så vad skulle då vara syftet med att tex som du skriver göra drogtester mot SD. SD är väl knappast kända som drogliberaler och tveksamt om dom skulle hitta något.
Din jämförelse haltar betänkligt

Poängen är problematiken det utgör.

Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Din källa: "Religionsfrihetslag (1951:680) "

Ditt påstående: "Församlingens rätt att kunna samlas är grundlagsskyddad"

Inte mycket rätt där.

Oops, var visst inte grundlag. Fortfarande lagskyddad.

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det finns inga frizoner för brottslingar när ska du först det? Polisen har inte bett kyrkan om att anordna en fälla för efterlysta, det gjorde kyrkan själv.

Det jag säger är inte att det ska vara en frizon, utan att man inte ska förfölja kyrkan på det här sättet.
Citera
2017-08-27, 09:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Det är en slumpmässig kontroll om det inte var precis dessa personer dom letade efter.

Poängen är problematiken det utgör.

Oops, var visst inte grundlag. Fortfarande lagskyddad.

Det jag säger är inte att det ska vara en frizon, utan att man inte ska förfölja kyrkan på det här sättet.

Kyrkan förföljs inte, de inhyser oönskade och vet om att de gör det. Då ska de inte spela kränkta av att de oönskade hämtas. I anden är de medbrottslingar.
Citera
2017-08-27, 09:48
Medlem
Citat:
Oops, var visst inte grundlag. Fortfarande lagskyddad..
Polisen bröt inte heller mot den lagen, om du eller "kyrkan" tror så: Gör en JO anmälan

JO anmälan kommer snabbt hamna i papperskorgen.
Citera
2017-08-27, 09:51
Medlem
Perstamps avatar
Haha, äntligen! På tiden att någon ingriper mot Svenska kyrkans skenhelighet där man för svenskarnas skattepengar öser pengar över s k flyktingar och zigenartiggare.
Citera
2017-08-27, 09:52
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:

Det är inte slumpmässigt om dom vet att det finns (alternativt har starka indikationer) personer som är här olagligt. Då är det polisens uppgift att kolla upp det.
Att kyrkan förföljs är direkt skrattretande med tanke på vad som försegår i tex Alsike kloster och hur mycket kyrkan hjälpt personer som befunnit sig i Sverige olagligt.
Citera
2017-08-27, 09:55
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Dom nyttjade kyrkans aktiviteter som lockbete.

Kyrkan är församlingen. Församlingens rätt att kunna samlas är grundlagsskyddad. Det är det som är viktigt att värna om. Om någon råkar befinna sig i en kyrkobyggnad men att det inte pågår någon kyrklig aktivitet vid tillfället, så är det inget problem att gripa denne. Problemet är just när man riktar in sig på kyrkans samlingar. Det är då man hotar religionsfriheten.
Vem har hindrat någon att ha en religiös sammankomst?
Citera
2017-08-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kyrkan förföljs inte, de inhyser oönskade och vet om att de gör det. Då ska de inte spela kränkta av att de oönskade hämtas. I anden är de medbrottslingar.
Ända gången kyrkan talar om "kyrkofrid" det är när den anser sig ha rätt att gömma illegala migranter, absurt.
Inte ens kyrkan verkar veta vad den historiska kyrkofriheten avsåg: att det var ett större brott än vanligt att begå ett brott i kyrkan*.

Undrar varför kyrkan anmäler till polisen när någon stjäls från deras kyrka, har vi inte kykofrihet här i landet

* Edit: Snabb källa "Principen bakom edsöre är att kungen och andra stormän hade svurit en ed på att upprätthålla freden i riket, vilket i sin tur kan sammanfattas till tingsfrid, kyrkofrid, kvinnofrid och hemfrid – och brott mot detta betraktades som särskilt svåra och straffades med fredlöshet i hela landet samt förlust av egendom (19)."
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:814747/FULLTEXT01.pdf
Senast redigerad av alipo 2017-08-27 kl. 10:09.
Citera
2017-08-27, 10:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan tanke: det stör mig enormt att muslimska invandrarfamiljer, legala ELLER illegala, ska prioriteras på de här lägren, för jag råkar veta att det är konkurrens om platserna. Finns många fattiga svenska familjer och ensamma mammor, som skulle vilja åka på ett sådant läger några nätter, komma ut lite i naturen, få god lagad mat och organiserade aktiviteter för barnen medan mor kan vila sig lite. Men alla får inte plats.

Det finns dessutom en egenavgift även om det är starkt subventionerat, och något säger mig att de efterskänker avgiften när det är muslimer men inte när det är kristna som vill åka med... Undrar även hur de gör med de direkt religiösa inslagen. På stiftsgårdarna finns det alltid ett kapell, och på lägren ingår det alltid minst en gudstjänst per dag. Barnen får hjälpas åt att plocka blommor och klä altaret och sådant. Har de muslimska familjerna fått "slippa" detta..? För när VI var på familjeläger så var de tydliga med, att alla skulle vara med på gudstjänsten. Skulle man åka med alls så skulle man gå på den dagliga gudstjänsten, för Svenska kyrkan ville inte bara bli en aktivitetskyrka där man glömde bort huvudsyftet med kyrkan. Gissar att det är lagen om skit och pannkaka som vanligt... d.v.s. att muslimerna slipper gå i kapellet...

Bra påpekande detta. Värt att tänka på för oss andra.

Som jag påpekat tidigare i tråden: Vi har alltså en ärkebiskop vars främsta valspråk är "Allahu Akbar!".

Jag antar att det svarar på de frågor du funderar på i ditt inlägg.
Citera
2017-08-27, 10:08
Medlem
Mr.Swedens avatar
Finns bara två vägar att ordna detta framöver.
Gå ur kyrkan och på sikt göra den helt tandlös.
Eller aktivt ta tillbaka den från värdegrundsterroristerna.
Så här kan vi inte ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in