2017-08-26, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Med teatern vill de visa vad de riskerar att utvisas till.

Att få lingonsylt på sina kläder? Eller vad tänkte du att de riskerar i hemlandet?
Citera
2017-08-26, 20:37
Medlem
tegeltaks avatar
Har vi inte "delat med oss" tillräckligt snart?

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/Gdy54/alla-borde-leta-efter-sin-skam
Citera
2017-08-26, 20:46
Medlem
LaScalas avatar
Varför lät dom inte bomberna detonera? Hela högen hade flugit i luften. En spektakulär diministrion.
Dom har ju hotat med självmord om de inte får stanna.
Ett par har begått självmord
Jag känner mej lurad på konfekten.
Citera
2017-08-26, 20:49
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Med teatern vill de visa vad de riskerar att utvisas till.

Till ett land som är tryggare än Mexico? En tråd för dig.

(FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.
Citera
2017-08-26, 21:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
"Ta ansvar" är det här årets floskel nummer ett. Jag kräks i mun varje gång jag hör det. Och jag hör det hela tiden eftersom jag är intresserad av politik. Det finns ingen offentlig lögn skapad av ledande politiker avseende alla afghanernas rätt att stanna i Sverige. Tvärtom har regeringen och migrationsverket varit ganska tydliga med att alla inte får stanna, att det krävs ett individuellt skyddsbehov för att få asyl. Det är just missnöjet över detta besked som är anledningen till sittstrejken. Sittstrejken i sig är inte olagligt. De sittande afghanerna kommer inte få asyl oavsett hur länge de sitter. Vad är då poängen med att hata dem, att demonstrera mot dem, att håna dem på Twitter osv. Det är rena rama motsatsen till att vara modig. Därför gillar jag bättre dem som står på afghanernas sida även om jag inte delar deras uppfattning om att alla måste få asyl. De är ändå modiga och agerar utifrån människokärlek. Till skillnad mot flashbackspöbeln, Hanif Bali, Katerina Janouch etc.

Det är också modigt att stå upp för Sverige och svenskarna. Modigt att stå för att man inte vill ha stor invandring. Risken att bli kallad för rasist, nazist, fascist osv.är stor. Att man är hatisk, obildad mm. Risken finns att man blir uthängd på bild från Medborgarplatsen, "anmäld" till arbetsgivare osv. Det krävs mod att stå upp för Sverige och för minskad invandring!
Citera
2017-08-26, 21:52
Moderator
Tinuviels avatar
Jimmie Åkesson uttalade sig om demonstrationen "någon slags demonstration eller sittstrejk eller vad de nu kallar det" i sitt sommartal. 10 min och 40 sek in i sändningen:
https://www.youtube.com/watch?v=0gWLvCxzhks
Citera
2017-08-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Har vi inte "delat med oss" tillräckligt snart?

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/Gdy54/alla-borde-leta-efter-sin-skam

Citat:
Jag går förbi dem varje dag men tittar inte riktigt däråt, tvärtom, slog det mig i morse. Jag kan inte se dem i ögonen, inte ens på deras kläder. Min feta skam.
Jag och alla – alla – andra svenskar lever privilegierade liv jämfört med afghanerna på Medborgarplatsen som demonstrerar för att inte utvisas till ett av världens farligaste länder.

Vi lever ett privilegierade liv, visst fan vi jobbar och betalar skatt och har familj att ta hand om, inte skickar jag mina ungar ute i världen för att andra ska försörja dem.

Jag skäms inte men Virtanen och afghanerna som är illegala och bryter mot lagarna borde göra det
Citera
2017-08-26, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jimmie Åkesson uttalade sig om demonstrationen "någon slags demonstration eller sittstrejk eller vad de nu kallar det" i sitt sommartal. 10 min och 40 sek in i sändningen:
https://www.youtube.com/watch?v=0gWLvCxzhks

Föga förvånande att nazisten Åkesson inte har en aning om vad som sker, han kan ju inget! Det är bevisat att han är den politiker som ofta säger "jag vet inte" i debatter och det är inte konstigt att han inte riktigt har koll på vad det är som sker på Medis
Citera
2017-08-26, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Föga förvånande att nazisten Åkesson inte har en aning om vad som sker, han kan ju inget! Det är bevisat att han är den politiker som ofta säger "jag vet inte" i debatter och det är inte konstigt att han inte riktigt har koll på vad det är som sker på Medis

Vi har en statsminister som är svetsare. Fundera lite kring det innan du ger dig på mer utbildade politiker. Det som sker på Medis är en ockupation, men det verkar ingen annan politiker förstå.
Citera
2017-08-26, 23:32
Moderator
Carlboms avatar
I tråden diskuterar vi inte SD:s politik, valresultat eller annat ovidkommande.

/Moderator
Citera
2017-08-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
"Ta ansvar" är det här årets floskel nummer ett. Jag kräks i mun varje gång jag hör det. Och jag hör det hela tiden eftersom jag är intresserad av politik. Det finns ingen offentlig lögn skapad av ledande politiker avseende alla afghanernas rätt att stanna i Sverige. Tvärtom har regeringen och migrationsverket varit ganska tydliga med att alla inte får stanna, att det krävs ett individuellt skyddsbehov för att få asyl. Det är just missnöjet över detta besked som är anledningen till sittstrejken. Sittstrejken i sig är inte olagligt. De sittande afghanerna kommer inte få asyl oavsett hur länge de sitter. Vad är då poängen med att hata dem, att demonstrera mot dem, att håna dem på Twitter osv. Det är rena rama motsatsen till att vara modig. Därför gillar jag bättre dem som står på afghanernas sida även om jag inte delar deras uppfattning om att alla måste få asyl. De är ändå modiga och agerar utifrån människokärlek. Till skillnad mot flashbackspöbeln, Hanif Bali, Katerina Janouch etc.

1) Man kan vara emot vissa personers handlingar eller åsikter utan att därför "hata dem" som personer (eller som grupp). Tror du att åklagare t ex alltid hatar de personer de åtalar och försöker få dömda?

Ordet "hat" är överanvänt i Sverige. Snska debattörer (inklusive många "blatte-debattörer") behöver bli bättre på att skilja på sak och person, och offentliga vs privata roller. Att flertalet av afghanerna ska ut har inte att göra med något (rasistiskt) hat mot afghaner som grupp. Alltså är det helt okay att kritisera hur det ser ut nu, och att kräva att MigV och polisen ska komma igång, samla ihop dem som ska ut och fysiskt utvisa dem.

2) Afghanerna agerar i första hand av materiellt egenintresse, inte av kärlek; de vill stanna kvar här och fortsätta snylta på svensk välfärd. Dessutom vet de (många av dem) att om de lyckas bli kvar här och får PUT, så kommer de att ha goda chanser att ta hit sina familjer eller påstådda familjer via anhöriginvandring. Sedan kan de alla leva på stor fot här, med låga krav. Faremeh Khavari är ingen afghansk Angela Davis, än mindre en Malalah.

3) Politikerna har fattat vissa principbeslut om att strama åt kontrollen över migrationen från MENA-länderna och Centralasien, men det fins aldeles för många kryphål ("särskilt ömmande skäl", luddiga regler för anhöriginvandring osv) och ingen vill ta i att faktiskt genomdriva de regler som finns eftersom media skulle beskriva det som övergrepp. Man borde agerat mycket tydligare och snabbare.

4) Att afghanerna och UNg i Sverige haft tillstånd för sin demonstration på Meis innebär inte att de har rtt at demonstrera var som helst och när som helst - tåg genom Stockholm, demonstrationer ute i Märsta osv. Inte heller något tillstånd att t ex använda megafoner, bjuda in artister eller stanna kvar över natten. Men polisen vill inte ta i detta, förmodligen pga tryck från stadshuset, där den röd-grön-rosa regimen stödjer de papperslösa och ger dem fördelar hit och dit.

I praktiken har afghanernas demonstration särbehandlats - en "vanlig" grupp som vill demonstrera på ett stort torg får inte smörpass överallt på det här viset. Det är det många som har insett, och Hanif Bali är en av dem.

5) Skolstrejken är den punkt där politikerna (dvs regeringen) definitivt borde sätta ner foten och markera att här är det stopp. Det är INTE okej att de papperslösa stör lektionerna genom att sätta sig på golvet, försöka driva agitation i klassrummet osv. Rektorerna behöver tydliga direktiv som pekar ut riktningen, många rektorer och lärare vill inte behöva ta den striden själva i media utan kommer kanske att vika undan. Men hittills har vi inte sett någon enda politiker på regeringsnivå som yttrat sig tydligt, särskilt inte Gustav Fridolin. Det är uselt.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-27 kl. 00:17.
Citera
2017-08-27, 00:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är det ett hot det här? Ska vi behöva se självmordsbombare på Medis?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21034170_10212169883215509_5582991109882529662_n.j pg?oh=cb6194551b20cb039b7011c63e2586fd&oe=5A140809

Nu jävlar får det vara nog!
synd att inte insatsstyrkan tog idioten på allvar och pepprade lite på han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in