2017-08-23, 22:59
Medlem
När jag varit på Gothia Towers hotell i Göteborg o ska till deras frukostbuffé som ligger i matsalen, våning över Svenska Mässan, då står det en matsalsvakt vid kassan vid matsalsingången och hälsar alla välkomna o så. Ibland frågar han vilket rumsnummer man har och ibland inte. Är deras frukost för allmänheten? Blir man avvisad om man kommer och inte är hotellgäst, eller får man betala frukostpris då? Vissa kan ju smita in ju när han inte frågar vilket rum man bor.
Citera
2017-08-23, 23:25
Medlem
Klart att det inte är för allmänheten din dumma fan.
Citera
2017-08-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorrynClerke
Det är väl inte så klart, finns ett otroligt stort antal hotellfrukostar/bruncher som är öppna för allmänheten.
Citera
2017-08-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Det är väl inte så klart, finns ett otroligt stort antal hotellfrukostar/bruncher som är öppna för allmänheten.
Man kan säkert äta där även om man inte bor där men då för en kostnad.
Citera
2017-08-24, 01:03
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorrynClerke

Så dum är inte TS.
Snarare du själv.

Det är inte alls ovanligt att man kan komma utifrån på många hotell
Mao.inte vara hotellgäst och betala för att äta frukost buffet.

http://gothiatowers.com/hotell/frukost/

"För övernattande gäster ingår alltid frukost.
För dig som inte är hotellgäst erbjuder vi vår frukostbuffe på Estrad & Imagine i mån av plats. På restaurang Estrad kostar frukosten 130:- och på Imagine 175:-. Välkommen!"
Citera
2017-08-24, 06:45
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
När jag varit på Gothia Towers hotell i Göteborg o ska till deras frukostbuffé som ligger i matsalen, våning över Svenska Mässan, då står det en matsalsvakt vid kassan vid matsalsingången och hälsar alla välkomna o så. Ibland frågar han vilket rumsnummer man har och ibland inte. Är deras frukost för allmänheten? Blir man avvisad om man kommer och inte är hotellgäst, eller får man betala frukostpris då? Vissa kan ju smita in ju när han inte frågar vilket rum man bor.

Till er som rackar ner på ThorrynClerke så frågar faktiskt TS, säkerligen lite omedvetet med tanke på utformningen av meningen, om det är OK för allmänheten att äta gratis där eller om de måste betala.

En bättre fråga hade varit "Kan man som icke hotellgäst betala för att äta frukost eller är den endast till för hotellets gäster?" Svaret är att man kan besöka så gott som alla svenska hotell och äta frukost som utomstående om man betalar för sig.
Citera
2017-08-24, 07:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man kan säkert äta där även om man inte bor där men då för en kostnad.

Är du säkert att det inte är gratis för gatubaaarnen? Men om man inte har socialfobi kan man ta kontakt och fråga vad det kostar.
Citera
2017-08-25, 00:41
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Till er som rackar ner på ThorrynClerke så frågar faktiskt TS, säkerligen lite omedvetet med tanke på utformningen av meningen, om det är OK för allmänheten att äta gratis där eller om de måste betala.

En bättre fråga hade varit "Kan man som icke hotellgäst betala för att äta frukost eller är den endast till för hotellets gäster?" Svaret är att man kan besöka så gott som alla svenska hotell och äta frukost som utomstående om man betalar för sig.
Det TS frågar, lite illa formulerat, är ju om man som icke hotellgäst blir avvisad eller får äta frukost där om man betalar för sig.

TS skriver:
"Blir man avvisad om man kommer och inte är hotellgäst, eller får man betala frukostpris då?".
Citera
2017-08-25, 11:17
Moderator
rotadents avatar
Jag har ätit frukostbuffé på hotell utan att vara gäst några gånger. Lite som en lyxigare utefrukost bara. Men särskilt prisvärt tycker jag inte att det är, i regel kostar det ungefär som där på Gothia towers, någonstans mellan 100-200 spänn, oftast närmare 200 eller ibland till och med över det. Om man verkligen är sugen och vet att buffén är bra kanske det kan vara värt pengarna.
Citera
2017-08-26, 19:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har ätit frukostbuffé på hotell utan att vara gäst några gånger. Lite som en lyxigare utefrukost bara. Men särskilt prisvärt tycker jag inte att det är, i regel kostar det ungefär som där på Gothia towers, någonstans mellan 100-200 spänn, oftast närmare 200 eller ibland till och med över det. Om man verkligen är sugen och vet att buffén är bra kanske det kan vara värt pengarna.
Jag skulle nog säga att det ofta är över 200 kr. Hade det kostat 100 kr för en bra frukost där det finns diverse bröd, varierande pålägg, yougurtar, kaffe mm så hade jag nog kunnat tänka mig att äta det rätt ofta. För om man ska ha en bra frukost på ett cafè så får man ofta betala över hundralappen.

Om man är sugen på hotellfrukost så rekommenderar jag det mitt i veckan snarare än på helgen, är inte särskilt förtjust i ungar som springer runt och skriker.
Citera
2017-08-26, 23:03
Medlem
Cliffaks avatar
Nog för att det skulle kännas lite konstigt att bo på hotell i sin hemstad, men kostar det över 200 spänn kan man ju lika gärna vänta tills de har en bra deal på övernattning, lägga några hundralappar till och bo på hotellet också.

För 200 spänn kan man få en riktigt grym frukost som inte är hotellfrukost.
Citera
2017-08-27, 17:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag skulle nog säga att det ofta är över 200 kr. Hade det kostat 100 kr för en bra frukost där det finns diverse bröd, varierande pålägg, yougurtar, kaffe mm så hade jag nog kunnat tänka mig att äta det rätt ofta. För om man ska ha en bra frukost på ett cafè så får man ofta betala över hundralappen.

Om man är sugen på hotellfrukost så rekommenderar jag det mitt i veckan snarare än på helgen, är inte särskilt förtjust i ungar som springer runt och skriker.

Ja, det är säkert så. Har sällan kollat priserna i Sverige. Utomlands är det inte ovanligt med 22-24 Euro för frukost om den inte ingår. Då tar jag aldrig frukost på hotellet utan på stan istället. Det känns väl vettigt i Sverige också om priserna är desamma, en hundring kan man få rätt bra frukost för i Stockholm. Sen saknar jag själva buffégrejen, det är det inte så många som kör med. Men om det ingår ett par grejer så funkar det också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in