2017-08-26, 16:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Yeeeah! Yeeeah! Yeeeah!

Hard work! Hard work! Hard work!
2017-08-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skytten4
Om man köper matchen till sitt Viaplay konto, hur många kan då dela på matchen? Alltså hur många kan kolla samtidigt? Vi tänkte dela på kostnaden men vi sitter var för sig och kollar

http://kundservice.viaplay.se/mayweather-vs-mcgregor
Citat:"Fighten finns endast tillgänglig för köp på vår webbsida genom en dator – klicka här för köpguide! Observera att detta Pay Per View-event endast kan visas från en ström/enhet åt gången."

"Galan startar kl.03.00 och huvudfighten äger rum under morgontimmarna"

499 kr för en match på tv är skandalöst. Men uppenbarligen funkade för dom senast (Mayweather vs Paquito, så därför kör dom samma pris igen...

En gratis stream blir nog nära omöjlig att hitta, så jag gör som jag gjorde matchen Mayweather vs Paquito. På med "skygglapparna" tills imorgon eftermiddag/kväll och söka då på torrentsidor...

Vad gäller matchen så kommer Mayweather vinna på poäng. Mcgregor kommer vara den mer offensiva, Mayweather dansar undan och kontrar in några slag.

Enda chansen till "action" på slutet är om Mayweather kontrat in såpass många jabbar att han leder klart på poäng.
Då kommer Mcgregor gå på hårt offensivt, men då tror jag att han faller och inte fäller... Eller så blir det inget av det heller utan Mayweather går bara in och kramas i slutronderna...
2017-08-26, 18:10
Moderator
^Eazs avatar
Försöker bestämma mig, antingen käka lite middag nu och sova för att sätta klockan mitt i natten eller köra som vanligt och sen undvika allt som heter social media (FB/Fb/Pressen) ocb ladda ner skiten imorgon.

Vilken tid är det egentligen matchen startar, galan startar midnatt, men misstänker att det är ett gäng skitmatcher emellan.
2017-08-26, 18:15
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Naivt. Det är 2017, och du tror inte att man kommer kunna streama den i bra kvalité gratis?

Precis så. Kan man söka via Google finns allt att streama live.
2017-08-26, 18:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argahannen
499 kr för en match på tv är skandalöst. Men uppenbarligen funkade för dom senast (Mayweather vs Paquito, så därför kör dom samma pris igen...

Varför är det skandalöst? Det kostar enorma summor att få Mayweather att boxas igen, han hade ju egentligen slutat. Det är klart att det är tittarna som betalar. Man kan ju helt enkelt bara låta bli att se matchen.

Citat:
Vad gäller matchen så kommer Mayweather vinna på poäng. Mcgregor kommer vara den mer offensiva, Mayweather dansar undan och kontrar in några slag.

Enda chansen till "action" på slutet är om Mayweather kontrat in såpass många jabbar att han leder klart på poäng.
Då kommer Mcgregor gå på hårt offensivt, men då tror jag att han faller och inte fäller... Eller så blir det inget av det heller utan Mayweather går bara in och kramas i slutronderna...

Jag tror att det börjar så, men när McGregor börjar bli trött, bör inte han göra misstag då och då som Mayweather utnyttjar för en KO? Jag menar, rent boxningsmässigt skiljer det sig ju rätt mycket mellan dessa två.
2017-08-26, 18:29
Medlem
Mx_1337s avatar
Matchkortet:

Huvudkort (03.00)
Super welterweight: Floyd Mayweather (49-0) vs. Conor McGregor (0-0, 21-3 MMA) - For WBC "Money Belt"
Super featherweight: Gervonta Davis (18-0) vs. Francisco Fonseca (19-0-1) - For IBF Super Featherweight Title*
Light heavyweight: Nathan Cleverly (30-3) vs. Badou Jack (21-1-2) - For WBA Light heavyweigt Title
Cruiserweight: Andrew Tabiti (14-0) vs. Steve Cunningham (29-8-1) - For USBA & NABF Cruiserweight Titles

Underkort 01.00
Weltervikt: Thomas Dulorme (24-2) vs. Yordenis Ugas (19-3)
Weltervikt: Juan Heraldez (12-0) vs. Jose Miguel Borrego (13-0)
Supermellanvikt: Kevin Newman (7-1) vs. Antonio Hernandez (9-1)
Kvinnlig supermellanvikt: Savannah Marshall (0-0) vs. Sydney LeBlanc (4-3-1)

* = Davis, som tidigare var IBF-champ, missade vikten och har blivit strippad på bältet. Endast Fonseca kan vinna bältet här.

(Borde kanske varit på förstasidan, men nu ligger det iallafall här)
2017-08-26, 18:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Nja, det är snarare som att slänga in Messi i ett 100-meterslopp mot Usain Bolt och resonera som att han har en chans för att man springer även i fotboll.

Det här är precis vad jag försöker få fram!

Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Som McGregor sa - ingen kommer sparka? Ingen kommer knäa? Ingen kommer armbåga? This is half a fight

Som att Messi skulle spela mot ett lag utan backlinje, utan glidtacklingar och utan målvakt.

Snarare, McGregor får inte sparka, inte knäa, inte armbåga. Så han måste hålla sig till bara en sak - det Mayweather är bättre på. I en MMA-fight hade McGregor såklart gjort slarvsylta av Mayweather.
2017-08-26, 19:02
Medlem
MuseMusses avatar
Börjar fighten 03:00 eller är det andra matcher innan?
Tänker ifall man ska ställa klockan på 5-6 istället för att sitta uppe till 3 och sen gå och slagga efter.

Uppskattar om någon kunde komma med svar.
2017-08-26, 19:05
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuseMusse
Börjar fighten 03:00 eller är det andra matcher innan?
Tänker ifall man ska ställa klockan på 5-6 istället för att sitta uppe till 3 och sen gå och slagga efter.

Uppskattar om någon kunde komma med svar.

Bara 2 inlägg ovanför ditt finns svar...

Huvudkortet med 4 fighter som avslutas med Floyd-Conor börjar kl 03, så matchen lär starta först efter 06...
2017-08-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Naivt. Det är 2017, och du tror inte att man kommer kunna streama den i bra kvalité gratis?
Visst kommer det att finnas streams, men tror inte att det blir lätt att hitta en stream med bra kvalite. Sen finns alltid risken att det bryts, och då måste man hitta en ny.

Hade fighten varit ikväll svensk tid hade jag möjligen gjort ett försök, men att sitta uppe sent inatt/tidigt imorgon bitti och leta, och ändå riskera att inte hitta en bra stream, har jag ingen lust till.

Men visst, vill du tillföra något vettigt, istället för att bara skriva ett totalt meningslöst inlägg där du kallar mig för naiv, så kan du ju istället leta upp några bra streams inatt och sedan pma mig, eftersom det är så lätt. Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Varför är det skandalöst? Det kostar enorma summor att få Mayweather att boxas igen, han hade ju egentligen slutat. Det är klart att det är tittarna som betalar. Man kan ju helt enkelt bara låta bli att se matchen.
Ja, det är ju riktigt. Hela cirkusen är ju skandalöst mycket pengar. Men, som du säger, folk betalar tydligen...
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror att det börjar så, men när McGregor börjar bli trött, bör inte han göra misstag då och då som Mayweather utnyttjar för en KO? Jag menar, rent boxningsmässigt skiljer det sig ju rätt mycket mellan dessa två.
Håller med, Mcgregor kommer bli trött först, så det kan absolut bli avgörande.
Senast redigerad av argahannen 2017-08-26 kl. 19:17.
2017-08-26, 19:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, det är ju riktigt. Hela cirkusen är ju skandalöst mycket pengar. Men, som du säger, folk betalar tydligen...

Precis, och skulle folk inte göra det skulle det inte bli någon fight alls, för det krävs rätt mycket för att Floyd ska vilja fäktas igen.

Citat:
Håller med, Mcgregor kommer bli trött först, så det kan absolut bli avgörande.

Ja, så jag tror på en KO runt rond 8-10 någonstans.
2017-08-26, 19:20
Medlem
BushwickBills avatar
Läste en Amerikanare som tipsade om två bet, Conor vinst på KO/TKO, 3,75 i odds, och att matchen går alla ronder, 3,55 i odds. Han motiverade det såhär; Mayweather har knappt fått några smällar i sin karriär och han har inte boxats mot särskilt många southpaws, om McGregor ska vinna så är det på KO. Mayweather har inte knockat någon på evigheter men om det går till decision finns det bara en som kan vinna. Han anser sig helgarderad med andra ord.

Någon som är kunnig som kan bedöma hans motiv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in