Citat:
Ursprungligen postat av
aquos
Tjena!
Jag köpte en
TP-Link TL-WN722N 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter
+
TP-Link WLAN Antenna 2.4GHz 15dBi Outdoor N-type connector
+ Du kommer behöva en kabel mellan som du jag köpte på webhallen, kommer inte ihåg vilken det var men någon kunnig kan säkert hitta det.
Jag har använt dessa till wifi pentest ett bra tag med kali, fungerar helt utmärkt. Satte ut den på balkongen(Lägenheter) och hittade över 30 hotspots! ^^
OK har sätt just den modellen rekommenderas flera gånger och den är billig då kanske man kan lägga lite mera på en abntenn.
VAD är det egentligen för skillnad på ett wifi kort på 150mps vs 300mps dom ligger ju i princip runt sasmma pris 99kr vs 120kr typ.
Sedan vad är det som gör andra USB trådlösa WIFI kort såpass dyra ukppåt 1000lappen ?
Samt jag vill kunna få tillgång till enhter hos grannen tex. och grannens granne (bor i Villa just nu med villor runt omkring. Ska jag köpa en "omnidirectional" eller "directional" antenn ?
Samt så har jag läst om dessa wifi extenders... hur inplanterar man en sådan i ens wardriving setup?
Jag använde en gammal router en gång som wifi "card" med annan firmware men jag var tvungen att veta vad APn hette jag ville att den skulle kunna ansluta till och fick aldrig talat för mig om det går att aktivt söka "monitor" mode på dom där bredbandsroutrarna med WIFI....
Kanske vart lite mklt frågor men hoppas ni kan ta liote tid och skola mig lite då detta är superintressant för mig men det blir så uppenbart om grannarnas WIFIn börjar få småstrul och jag är den nya grannen Skulle liksom vilja sträcka min WIFI signal lite längre än så och wardriva på avstånd så att säga.