2017-08-26, 13:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan lägga till lite här från en person som beskrev Klas för mig på följande sätt: "Det jag vet med säkerhet är att KM inte var nån nörd eller tönt som hade svårare med brudar än någon annan eller att han på något sätt var antisocial. Han har alltid haft ett bra jobb som elektriker och är känd för att vara trevlig och pratsam, ingen kaxig typ, älskar hockey. Den enda kopplingen han torde haft till Helena var att Kar*n J / nu Bergkv*st gick i Helenas klass på Vadsbo samt deras hästintresse".

Som någon annan påpekade så gick Helena och Karin inte i samma gymnasieklass. Inte ens på samma skola, faktiskt.
Citera
2017-08-26, 13:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Hade varit intressant att se samtalslistan från Statt, kan ju finnas en möjlighet att något styrts upp från telefonen där typ:

Pilot hjälper H ringa sitt samtal, står alldeles bredvid och hör vad som sägs, Efter samtalet avslutas lämnar hon Statt går ut själv och kramar BW och påbörjar promenaden själv, Pilot tar själv och ringer från samma telefon direkt efter för att bli upphämtad av vän/släkting, Pilot lämnar oxå Statt och blir upphämtad, han övertalar chauffören att dom ska åka ikapp och erbjuda H skjuts eftersom han visste att hon gått hem och inte till taxi iom att han kände till att hon tidigare glömt sin plånbok.. kanske dom kommer ikapp henne efter att hon setts gå ner på Kungsgatan själv men innan innan bron, hon kanske inte vill åka med utan ska gå, pilot hoppar då ur bilen och säger att han ska följa henne? De går över bron tillsammans och blir sedda av en förbipasserande..

OBS bara spekulation..

En rätt hygglig teori. Kanske att jag skulle vilja ändra på ett par saker, men sak samma. Fortfarande vill jag tro att det fanns en bil med redan från början, även om Helena sågs gå med "mannen i pilotglasögon" på Marieholmsbron. Även "Hannas" vittnesmål ringer fortfarande i mina öron, i vilket hon säger att hon hörde minst två upprörda mansröster som pratade i mun på varandra - samt en skrikande/gråtande kvinna. Ok för att det kan finnas varningsflagg för "Hannas" vittnesmål, antingen hela eller delar av det. Däremot är det fullt möjligt - om än "just in time" - att gärningsmannen har typ ihjäl Helena vid 02:20 i Kohagen och hinner springa iväg (osedd?) för att hämta en bil som sedan observeras vid kanske 02:40 på cykelvägen. Alltså: En ensam gärningsman kan har klarat av detta (men då faller "Hannas" vittnesmål", men vittnesmålet från killarna på Hällristningsvägen står sig [om de nu talar sanning?]) eller så var det en bil med redan från början (minst två "män") och "Hanna" hör rätt och killarna ser rätt. Men klart är ju att grunden för det som händer läggs inne på stadshotellet, om inte förr så troligen vid det där telefonsamtalet. Och märk att om Helena ringde hem vid 01:30 hade "intressenten" minst en halvtimme på sig att tänka ut hur han skulle närma sig Helena.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-26 kl. 13:28.
Citera
2017-08-26, 13:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Som någon annan påpekade så gick Helena och Karin inte i samma gymnasieklass. Inte ens på samma skola, faktiskt.

Nej jag vet, detta har ju diskuterats i tråden ganska nyligen men jag valde ändå att ta med det i den här personens beskrivning av Klas.

Kan HA och KB ha gått i samma klass vid något tillfälle under årkurs 1-9? jag tänker att den här personen kanske blandar ihop gymnasiet med högstadiet el. liknande?
Citera
2017-08-26, 13:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Det är ju tyvärr nästan meningslöst som "nyregad" att komma med egna kommentarer här utan att bli utskälld.

Nej, det är inte meningslöst eller hopplöst att komma in som nyregistrerad. Problemet är bara att de tycks ha en gemensam agenda och den är att styra bort fokus från KM och peka ut någon annan, antingen MR eller oftast BW. Det är själva "gruppagerandet" som jag reagerar mot - i synnerhet vad gäller i alla PM till mig. Och jag verkar vara den som får ta de flesta nyregistrerade användarna via PM. Men det klart, sådant kan kanske säga en hel del.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-26 kl. 13:27.
Citera
2017-08-26, 13:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En rätt hygglig teori. Kanske att jag skulle vilja ändra på ett par saker, men sak samma. Fortfarande vill jag tro att det fanns en bil med redan från början, även om Helena sågs gå med "mannen i pilotglasögon" på Marieholmsbron. Även "Hannas" vittnesmål ringer fortfarande i mina öron, i vilket hon säger att hon hörde minst två upprörda mansröster som pratade i mun på varandra - samt en skrikande/gråtande kvinna. Ok för att det kan finnas varningsflagg för "Hannas" vittnesmål, antingen hela eller delar av det. Däremot är det fullt möjligt - om än "just in time" - att gärningsmannen har typ ihjäl Helena vid 02:20 i Kohagen och hinner springa iväg (osedd?) för att hämta en bil som sedan observeras vid kanske 02:40 på cykelvägen. Alltså: En ensam gärningsman kan har klarat av detta (men då faller "Hannas" vittnesmål", men vittnesmålet från killarna på Hällristningsvägen står sig [om de nu talar sanning?]) eller så var det en bil med redan från början (minst två "män") och "Hanna" hör rätt och killarna ser rätt. Men klart är ju att grunden för det som händer läggs inne på stadshotellet, om inte förr så troligen vid det där telefonsamtalet. Och märk att om Helena ringde hem vid 01:30 hade "intressenten" minst en heltimme på sig att tänka ut hur han skulle närma sig Helena.

I 99% av fallen där en ung kvinna mördas el. försvinner brukar det väl handla om en GM? Att flera personer frivilligt "hjälper till" trots att dom inte har något med själva mordet/dråpet att göra måste ändå ses som ytterst ovanligt. Jag kan på rak arm inte komma på ett enda sådant fall med flera inblandade som man skulle kunna jämföra med.
Citera
2017-08-26, 13:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Från "PR:s håll" säger du... Intressant! Är det PR:s mamma eller någon annan släkting som givit dig den informationen?

Jag avslöjar aldrig mina källor.

När det gällde att KM var med i bilen till Töreboda, berättade jag att källan kom från "Helenas håll".

När det gällde att KB körde bilen till Töreboda, berättade jag att källan kom från "KB:s håll".

I det här fallet berättade jag att källan kom från "PR:s håll".

Det får räcka med det.
Citera
2017-08-26, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

När det gällde att KM var med i bilen till Töreboda, berättade jag att källan kom från "Helenas håll".

När det gällde att KB körde bilen till Töreboda, berättade jag att källan kom från "KB:s håll".

Det får räcka med det.

Kan du möjligen höra efter med den källan vad KB hade för bil -92, samt färgen på den? Jag har alltid undrat om KB hade en vit/ljus bil eller inte, det vore bra om man kunde bringa klarhet i detta.

Om KB t.ex. samåkte med någon jobbarkompis till nattskiftet i Skövde så kan hennes bil ha stått kvar hemma och då använts av Klas för att hämta kroppen vid 03:30.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 13:49.
Citera
2017-08-26, 13:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Samma här: Det har varit stressigt nu den senaste tiden och jag har inte lagt den tiden som jag borde lägga på att kontrollera vad jag skriver i mina inlägg. Rätt formulering ska vara: Du loggar in kontinuerligt.

Fast det handlar inte om att din källa är trovärdig - du bokstavligen krigar igenom ditt försvar av PR. Det blir så för mycket, helt enkelt, att det i sig väcker funderingar om sakers tillstånd.

Så här skrev du tidigare:

"Det har länge nu i tråden diskuterats hur man som anonym kan vara trovärdig, hur man kan hävda att ens källor är "äkta" och så vidare. Med anledning av detta undrar jag hur du kan veta så säkert vad PR gjorde och var han var. Har du så säkra källor och bevis att du så tvärsäkert och högfrekvent kan föra PR:s talan i tråden om att han inte hade med fallet att göra?"

Här svarade jag dig att jag har en trovärdig källa till detta. När du nu skriver att "Fast det handlar inte om att din källa är trovärdig", så undrar jag vad det är du saknar? Vad är du ute efter? Vad "väcker [det för] funderingar om sakers tillstånd?"
Citera
2017-08-26, 13:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan du möjligen höra efter med den källan vad KB hade för bil -92, samt färgen på den? Jag har alltid undrat om KB hade en vit/ljus bil eller inte, det vore bra om man kunde bringa klarhet i detta.

Om KB t.ex. samåkte med någon jobbarkompis till nattskiftet i Skövde så kan hennes bil ha stått kvar hemma och då använts av Klas för att hämta kroppen vid 03:30.

Jag kan höra efter om h*n vet det.
Citera
2017-08-26, 14:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag kan höra efter om h*n vet det.

Jättebra, tack Prinzezzan!
Citera
2017-08-26, 14:04
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Det får räcka med det.

Jag anser att det påverkar din trovärdighet i hög grad om informationen kommer från hans mor,någon annan släkting eller från honom själv, därför frågar jag.
Citera
2017-08-26, 14:14
Medlem
http://www.expressen.se/gt/nytt-spar-i-fallet-om-forsvunna-helena/

I den här artikeln skriver dom om en man som körde svarttaxi -92. (Från 2010)
Han är idag inte i livet. Jag tänkte direkt på Vittnet Hanna, hennes son hade väl gått bort. Kan det vara samma man tro..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in