2017-08-26, 13:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006958395744&fref=ts

Vad är det med snubben? Han är alltså över 18 år, och har levt de senaste 1.5-2 åren i ett främmande land, ett annat än det han växte upp i till åtminstone 16 års ålder eller mer.

Det är inte precis som att han ska till månen. Han ska resa till det land och den kultur som han rimligtvis är absolut mest familjär med, det land vars språk han talar, det klimat han gillar, de vyer och den livsstil som han är förknippad med.

Nu ska han alltså åka hem till ett land som klassas som helt säkert att resa hem till.

Med alla normala mått mätt så borde han längta hem. Men där finns ju inte:
- Den gratis nyaste iPhonen och dunjackan
- Beskydd av hundratals gråtande batikhäxor
- Fina små blonda svenskor att våldta i festivalhavet

Såklart han är ledsen!
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2017-08-26 kl. 13:06.
Citera
2017-08-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sparka på den som redan ligger är ett ordspråk. Och jag skiter i varifrån Bali fru kommer . Det är inte relevant.
Borta bra men hemma bäst är också ett ordspråk som skäggisarna borde anamma. Att tanter och ponkar ligger med varandra vet vi redan men på Medborgarplatsen sitter dom. Rätt ska vara rätt.
Citera
2017-08-26, 13:09
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Eftersom Amir är medias nya älskling tycker jag länken passar här. Han anser att våldtäktshot och mordhot är acceptabelt. Det är helt normalt Han tar sin svans i försvar. Det här är killen diverse advokater och journalister delar och hyllar på twitter.

Tar man en titt i provokatörs tråd som backas upp med källor kan man förstå att Amir inte ser några fel med att hota med våldtäkt och mord.

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld - Socioekonomiska pojkstreck eller hot?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154900889835686&id=51955068 5

Jag är glad att min granne lär mig persiska i utbyte mot att jag talar svenska med henne
Citera
2017-08-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad är det med snubben? Han är alltså över 18 år, och har levt de senaste 1.5-2 åren i ett främmande land, ett annat än det han växte upp i till åtminstone 16 års ålder eller mer.

Det är inte precis som att han ska till månen. Han ska resa till det land och den kultur som han rimligtvis är absolut mest familjär med, det land vars språk han talar, det klimat han gillar, de vyer och den livsstil som han är förknippad med.

Nu ska han alltså åka hem till ett land som klassas som helt säkert att resa hem till.

Med alla normala mått mätt så borde han längta hem. Men där finns ju inte:
- Den gratis nyaste iPhonen och dunjackan
- Beskydd av hundratals gråtande batikhäxor
- Fina små blonda svenskor att våldta i festivalhavet

Såklart han är ledsen!

Nu ska han faktiskt ta emot ett stort pris som inte vem som helst får. Han är en modig ungdom som kämpat hårt. Han känner sig hemma här och det måste vi lyssna på. I Afghanistan finns ingen trygghet för honom.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-08-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu ska han faktiskt ta emot ett stort pris som inte vem som helst får. Han är en modig ungdom som kämpat hårt. Han känner sig hemma här och det måste vi lyssna på. I Afghanistan finns ingen trygghet för honom.

#vistårinteut

Rymdkram.

Läste ditt inlägg flera gånger, men hittar inte något substantiellt som pekar på att han ska bo i Sverige:
1. Han tar emot ett stort pris (för att han kämpat för att så många afghaner som möjligt ska komma hit) ?
2. Han "känner sig hemma här" (efter 1.5-2 år i landet, jämfört med 16-17 år i sitt hemland) ?
3. "Det måste vi lyssna på" ?
4. "I Afghanistan finns ingen trygghet för honom" ?

Angående (4), så lär det finnas ett antal miljarder människor som bor i länder med lägre trygghet än Sverige i nuläget. Är det din åsikt att alla dessa ska komma till Sverige och få välfärd betalad av svenskar?

Förklara gärna mer om hur du tänker, och belys även sakligt aspekter som ekonomi, påverkan på Sverige, välfärd, trygghet för Sveriges invånare.
Citera
2017-08-26, 13:31
Medlem
KokaGrodas avatar
Ännu en fake-berättelse? Denna gången om den hårdkokta SD:aren sedan 10 år som blev omvänd på bara en vecka efter att "av en slump" fått jobb på ett flyktingboende.....
Citat:
Kittla Moncada Vet du Arif, Nu ska jag berätta något som jag har varit väldigt försiktig med att gå ut med. Mina närmsta vet, mina ensamkommande som finns i min direkta närhet vet. Jag är en fd Sverigedemokrat. Jag var Sverigedemokrat under en lång tid. Ca 10 år. Bakgrunden och anledningen till det är en lång historia men jag kan säga att jag köpte deras påstående att dom inte är ett rasistiskt parti. Samtidigt när flyktingströmmen kom 2015 så tog jag del av den information som spreds i media och förfasades över det. Det var den enda sanningen jag fick och jag träffade ju aldrig några ensamkommande så jag antog att den informationen var sanningsenlig. Av en slump, egentligen av rent misstag fick jag jobb på ett boende för ensamkommande. Jag tog jobbet för jag ville veta, hur går det till, vem är dessa människor?? Det tog en vecka för mig att inse hur fruktansvärt fel jag har haft, och jag skämdes! Jag fick en fantastisk fin kontakt med dessa ungdomar och det gick snabbt. Jag fick lära känna och jag fick förtroendet att ta del av deras berättelser! Dessa underbara ungdomar klev rakt in i mitt hjärta och jag lovar dig, i mitt hjärta blev det ett omedelbart PUT!! Detta gjorde att jag började på ett nytt sätt att leta information och insåg snabbt hur otroligt mycket fördomar jag hade. Jag har lärt mig om bland annat och framförallt Afghanistan. Inte bara om det fruktansvärda läget som råder utan om kultur, olika folkslag osv. För min involvering i SD ber jag om förlåtelse för varenda dag! Idag ägnar jag all min tid åt att försöka på alla sätt jag kan att hjälpa er ungdomar på flykt och även att försöka motarbeta SD. Ni ungdomar har öppnat mitt sinne, mitt hjärta och ni har gjort mig till en mycket bättre människa! För detta är jag er för evigt tacksam och för er kommer jag att kämpa till sista blodsdroppen! Du är den första "utomstående jag berättar detta för och jag antar att många kommer att läsa. Du är stark och modig och inspirerar mig att vara det också! Tack Arif! <3 De som står mig allra närmast idag, de som är mina bästa vänner är människor på flykt! För dessa kommer jag att kämpa!! Och behöver du min hjälp så finns jag! Kram och massor med kärlek och styrka!! <3 Ni har förändrat mig, ni kan fortsätta förändra!
Gilla · 11 · 3 tim
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?ref=nf_target&fref=nf
https://pasteboard.co/GHqH1dX.png
Kittla Moncada - vem är det? Google säger hon bor i Sjöbo, är sosse. Jag säger att hon trollar, sitter snart i en tv-soffa och biktar sig offentligt.
Senast redigerad av KokaGroda 2017-08-26 kl. 13:44.
Citera
2017-08-26, 13:55
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
När Tysklands ambassad i Afghanistan förstördes stoppade man en del utvisningarna tvångsutvisningar stoppades man tog också chans att omvärdera säkerhetsbedömningen Vad kom Tyskland som lyft upp som ett positivt exempel fram till? Badabing Tyskland återuptar alla utvisningar av avslagsmigranter.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/inget-tyskt-stopp-for-utvisningar-till-afghanistan/
Citera
2017-08-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

#vistårinteut

Rymdkram.
För att få asyl räcker inte det som du skriver om, man måste ha ett individuellt skyddsbehov. Om han är över 18 år så kunde han skaffa jobb och försöka få tillstånd som arbetskraftsinvandrare.
Senast redigerad av nantale 2017-08-26 kl. 14:11.
Citera
2017-08-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Ännu en fake-berättelse? Denna gången om den hårdkokta SD:aren sedan 10 år som blev omvänd på bara en vecka efter att "av en slump" fått jobb på ett flyktingboende.....

https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?ref=nf_target&fref=nf
https://pasteboard.co/GHqH1dX.png
Kittla Moncada - vem är det? Google säger hon bor i Sjöbo, är sosse. Jag säger att hon trollar, sitter snart i en tv-soffa och biktar sig offentligt.

Osmart att skriva något så tramsigt som är så lätt att kolla upp. Hon verkar ha varit extremvänster så länge det går att spåra.

Skulle hon ha varit SD'are i 10 år (före 2013-2014) så måste hon ha varit det sedan minst början av 2000-talet, dvs en riktig hard core SD'are från tiden då partiet hade någon procent i opinionen. Så totalt osannolikt.
Citera
2017-08-26, 14:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Osmart att skriva något så tramsigt som är så lätt att kolla upp. Hon verkar ha varit extremvänster så länge det går att spåra.

Skulle hon ha varit SD'are i 10 år (före 2013-2014) så måste hon ha varit det sedan minst början av 2000-talet, dvs en riktig hard core SD'are från tiden då partiet hade någon procent i opinionen. Så totalt osannolikt.
Verkar inte finnas någon som heter så. Alla träffar på nätet verkar vara från i år. Så det känns lite som en fabricerad identitet.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-08-26 kl. 15:03.
Citera
2017-08-26, 14:46
Medlem
Emma Bouvin pumpar på med en lååång artikel i dagens DN, stockholmsdelen (orkar inte titta efter den på nätet. en bekant har helgprenumeration på DN). Där målar hon upp bilden att de som yttrade sin åsikt på Medis förra helgen. och på nätet, är vidriga fascister eller halvfascister hela bunten. "I grupp vågar man mycket mer än ensam" filosoferar Emma, konstigt nog utan att tillämpa detta på MENA-iterrnas gängvåldtäkter och hedersvåld eller deras kraftsamling i Märsta för några dagar sedan.
Citera
2017-08-26, 14:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tycker att det är ovärdigt av en politiker som Hanif Bali att önska att de som demonstrerar ska dö av sitt eventuella hungerstrejk. Det är vidare ovärdigt av alla som som anser sig vara sverigevänner att skandera slagord som uttrycker önskningar om våldtäkt och gruppvåldtäkt mot de demonstrerade.
Jag tycker att det är ovärdigt att sprida lögner.

I en diskussion frågade någon vem det var som hade ansvar för att ta hand om / bemöta de som strejkar på Medis.

Hanif Bali svarade då "Ingen, låt dem strejka ihjäl sig fram till verkställighetsdatum".

Detta är OERHÖRT lätt att kolla upp ändå sprider du lögnen att Bali önskar att "de skulle dö i sin eventuella hungerstrejk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in