2017-08-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Relevansen ligger i att det finns folk som har mer kunskap om dom faktiska omständigheterna än feta batikhäxor som bara vill ligga.
Som riksdagsledamot borde Bali själv besitta sådan kunskap. Om du med faktiska omständigheterna menar situationen i Afghanistan. Om du menar att hans fru inte gillar hazarer så är det ett extremt dåligt argument till försvar för Balis agerande.
Senast redigerad av nantale 2017-08-26 kl. 11:03.
Citera
2017-08-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som riksdagsledamot borde Bali själv besitta sådan kunskap. Om du med faktiska omständigheterna menar situationen i Afghanistan. Om du menar hans fru inte gillar hazarer så är det ett extremt dåligt argument till försvar för Bakis agerande.
Tror Bali kan svara för sig själv sen säger han bara vad även många svenskar säger.Tusentals Hazarer har/kommer att få uppehållstillstånd och en del kommer inte att få det-dom ska åka hem annars är asylprövningen meningslös och dom pengarna kunde ju lagts på bistånd istället.Varför ha asylprövning övht om ingen ändå behöver följa resultatet och kan överklaga 3-4 ggr.?
Citera
2017-08-26, 11:21
Medlem
Rikarvinges avatar
Bali var för Reinfeldts politik, han kallade dem för baaarn och trodde att det skulle lösas med arbetslinje . Sry Frankenstein, det finns många som förtjänar mer empati.
Citera
2017-08-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tror Bali kan svara för sig själv sen säger han bara vad även många svenskar säger.Tusentals Hazarer har/kommer att få uppehållstillstånd och en del kommer inte att få det-dom ska åka hem annars är asylprövningen meningslös och dom pengarna kunde ju lagts på bistånd istället.Varför ha asylprövning övht om ingen ändå behöver följa resultatet och kan överklaga 3-4 ggr.?
Asylprövning funkar på samma sätt för alla oavsett varifrån de kommer. Den här demonstrationen kommer inte påverka beslutsfattare. Det som skulle kunna påverka är om situationen i Afghanistan eskalerade till fullt inbördeskrig. Min fundering i denna tråd har varit varför ni visar sådant hat mot just den här gruppen. Jag tycker att det är ovärdigt av en politiker som Hanif Bali att önska att de som demonstrerar ska dö av sitt eventuella hungerstrejk. Det är vidare ovärdigt av alla som som anser sig vara sverigevänner att skandera slagord som uttrycker önskningar om våldtäkt och gruppvåldtäkt mot de demonstrerade.
Citera
2017-08-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Asylprövning funkar på samma sätt för alla oavsett varifrån de kommer. Den här demonstrationen kommer inte påverka beslutsfattare. Det som skulle kunna påverka är om situationen i Afghanistan eskalerade till fullt inbördeskrig. Min fundering i denna tråd har varit varför ni visar sådant hat mot just den här gruppen. Jag tycker att det är ovärdigt av en politiker som Hanif Bali att önska att de som demonstrerar ska dö av sitt eventuella hungerstrejk. Det är vidare ovärdigt av alla som som anser sig vara sverigevänner att skandera slagord som uttrycker önskningar om våldtäkt och gruppvåldtäkt mot de demonstrerade.
Att man ska strejka ihjäl sig är ett gammalt talesätt,lika gammalt som strejkrätten.
Citera
2017-08-26, 11:48
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Ingen kan väl ha missat de stora gäng med ensamkommande barn som samlas i gallerior och på järnvägsstationer runt om i Sverige. En enorm ökning bara de senaste åren.
Och de problem med bråk och droger som följer i deras spår.

Centrala Stockholm har tidigare varit fritt från dessa obehagliga inslag, men är nu lika hårt drabbat som centrala Malmö och Göteborg.

Ja, stadsbilden i centrala Göteborg har genomgått en radikal förändring på bara två år och då var den tragisk långt innan dess. Precis överallt driver det runt sk. ensamkommande dagdrivare. Storbråk är numera regel snarare än undantag och dessa tror jag knappt har blivit varma i kläderna.

När barnen sen förväntas klara sig själva i samhället utan att daddas dygnet runt, vad kommer hända då? Nästa år med tillhörande val kommer bli intressant då även dumsvennar börjar förstå att detta inte går att köpa sig ifrån i längden. Vem fan vill se sin dotter i samma miljö som den här typen av människor?
Citera
2017-08-26, 11:48
Medlem
När sittstrejken inte visar sig leda till något tar den här killen sin egen sniff historia.

Goda råd vid återvändarsamtal med Migverket efter 3:e avslag på asylansökan.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006958395744&fref=ts

Notera att han är omringad av 2 godhetsapostlar i form av en lärare (som sa att hon är sjukskriven pga stress att se så många "barn" bli "hotade" ), god man och i bakgrunden finns en SR- journalist som ska intervjua honom efteråt. Intervjun gick igår på P4 (enligt honom själv).

På söndag ska han få Raoul Wallenbergs pris för "ungt kurage" . det är inte omöjligt att SVT ska göra stor intervju med honom eller en dokumentär på bästa sändningstiden.

Ta fram pappersservetter
Citera
2017-08-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Tyskland ska fortsätta utvisa afghaner som fått avslag på sin asylansökan till Afghanistan. Det meddelade inrikesministern Thomas de Maizière på fredagen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6764073

Bra! Då tycker jag att vi följer Tysklands exempel, precis som ungisverige propagerat för i flera veckor nu.

Alltså: Se till att fattade myndighetsbeslut gäller på riktigt. Börja avvisa!
Citera
2017-08-26, 12:11
Medlem
Provokatörs avatar
Advokaten Emilie Hillert bedriver opinion på Facebook och tar utgångspunkt i trappan på Medis för att arbeta upp sitt eget varumärke, något hon har lyckats bra med. Den 10 Augusti skrev hon ett inlägg på sin egen FB-sida vilken senare återpublicerades i nättidningen 'Magasinet Paragraf' den 22 Augusti. Efter denna 'krönika' blev hon fast krönikör på den opinionsdrivande nättidningen, grattis! Emilie tror, eller vill tro, eller vill att det ska vara, krig i hela Afghanistan och Emilies mål är nu att få Migrationsverket att inse att det är krig i alla 34 provinserna och inte bara otryggt i två av dom. Det tog några dagar sen fångade även Expressen upp hennes Facebookstatus när den flöt runt i PK-dammen och igår åter-återpublicerade även kvällstidningen hennes statusuppdatering.

Emelie säger att hon brutit ned Migrationsverkets eget material och drar av det sin egen slutsats:
Citat:
Det är hög tid för Migrationsverket att erkänna att det är krig i Afghanistan....Migrationsverket – låt mig hjälpa er! Jag har gjort jobbet åt er.
(Jag ska titta närmare på vad hon syftar på i en senare post som kommer publiceras i denna tråd: (FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.)

Citat:
– När Migrationsverket inte tillämpar den lag som finns eller när tillämpningen inte gäller alla så blir jag rädd. Emilie Hillert, asyladvokat.

Där är vi eniga, även om jag vill göra ett litet tillägg:

Citat:
– När Migrationsverket och Polisen inte tillämpar den lag som finns eller när tillämpningen inte gäller alla så blir jag rädd. Provokatör, fri debattör.

Citat:
'Debatten om afghanerna har blivit polariserad och färgad av människors politiska åsikter enligt Emelie.

Ja det har hon ju rätt i, att debatten är färgad av politiska åsikter. Att hon har ett stort ekonomiskt incitament att ha just dom åsikter hon har är inget som framgår men det förstår ju alla och envar ändå, Emilie Hillert's utkomst kommer ju till stor del från just migrationsmål. Hon beskrivs av nättidningen 'Magasinet Paragraf' som 'en av Sveriges främsta migrationsrättsadvokater' som dagligen företräder sina klienter i asylärenden, bra reklam.

Emelie engagerar sig även ideellt, Emelie uppges ansvara för advokatjouren på Kungsholmens bibliotek där hon hittar nya klienter i en aldrig sinande ström. Miljön i väntrummet med dom som söker 15-minuters gratis rådgivning har föga förvånande beskrivits som den man hittar på Försäkringskassan eller hos socialen. Inte för att det är en miljö jag har nån vidare koll på men jag intalar mig att det är ganska sunkigt, jag misstänker att vissa advokater har en konstig böjelse för häkten, fängelser och Försäkringskassaköer - dom måste bara ha sin dos av konstiga miljöer, människor och illaluktande kroppar. Eftersom det enligt uppgift blev ideliga slagsmål om kölapparna så måste man sedan i maj boka via webben.

Emilie Hillert har enligt Magasinet paragraf gjort flera JO-anmälningar gällande migrationsärenden, men vid en sökning på JO's webbplats så hittar man bara ett enda ärende (90% av alla JO-anmälningar leder inte till någon fullständig utredning).

På sin Fb-sida bedriver Emelie opinion och följs av ett ganska stort antal förmodade klienter och hon får givetvis beröm för sina inlägg men även en del negativ kritik vilken intressant nog inte verkar tas bort, två av Emelies vänner skriver:

Citat:
– Bara för att man sätter gränser så är man inte pöbeln!
Citat:
– Du är dum i huvet

Jag är faktiskt imponerad över vad ett facebookinlägg kan göra för affärerna bara man har rätt åsikter, grattis Emilie!

/Provokatör
Citera
2017-08-26, 12:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Kommer de att får Uppehållstillstånd alla som häckar på olika torg i Sverige ?

Eller blir de utvisade ?

Tittar man på deras hemsida " stoppa utvisningarna av... " blir man fan orolig.

Någon som kan titta i en spåkula
Jag tror migv kommer att komma fram till att Afghanistan i nuläget är för farligt och ge TUT. Gissningsvis på Torsdag.
Citera
2017-08-26, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och dom "kletiga" svenskarna som utnyttjar ungdomarna för sina egna syften. Om en månad drar de vidare till nån annan arena, för att tryggt bråka med systemet å någon annans vägnar. Fy fan!

Man tycker battikhäxorn borde åka till gambia istället, för nyttja svagsinnade MENA invandrare för sexuella syften.
Citera
2017-08-26, 12:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är Sverige vi talar om: Därför kommer demonstrationens tillstånd att förlängas steg för steg, den kommer att permanentas helt enkelt. Inga polisingripanden kommer att ske.

Detta blir ett nytt inslag i gatubilden runt om i landet, precis som tältläger och tiggande zigenare. Sverige förfaller steg för steg och det finns inga politiker som vågar göra något åt det. Istället för exportföretag, välfärd och innovationer, så blir vi iallafall en humanitär stormakt. Det ni!

#detgårbraförsverigenu
#rymdkram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in