2017-08-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Hej igen,
på söndag tar jag med mig sonen och cyklar på de platser där Patrik eventuellt observerats och i områdena kring Sannahed, Rala och Björka. Missing People har sökning i närliggande områden då också. Det känns tungt och jag har länge avvaktat men nu blir det så. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt och så har det känts hela sommaren. Jag har inte varit så närvarande här pga det och jag ber om ursäkt till de som jag varit snäsig mot här. Jag vill, precis som alla andra, hitta Patrik och få ett slut på det här så Patrik får komma hem på ett eller annat sätt <3

Ska tänka på dig på söndag!
Tycker det är tufft av dig - o alla andra - att söka efter honom (gäller givetvis sökningar efter andra personer också). Jag kan - tyvärr - ärligt säga, att jag inte hade gjort det, efter så här lång tid..

Skriv gärna en rad, när du är tillbaka i hemmets trygga vrå - om så bara, att det är avklarat.
Citera
2017-08-26, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Ska tänka på dig på söndag!
Tycker det är tufft av dig - o alla andra - att söka efter honom (gäller givetvis sökningar efter andra personer också). Jag kan - tyvärr - ärligt säga, att jag inte hade gjort det, efter så här lång tid..

Skriv gärna en rad, när du är tillbaka i hemmets trygga vrå - om så bara, att det är avklarat.
Tack, du är snäll du Jag tänker inte vara med på söket men jag tänker söka för mig själv i områdena där jag tror att P försvann, definitivt där jag vet att han varit (där ryggsäcken var) och områdena där omkring. Har dragit mig för det tidigare men nu tänker jag åka dit
Citera
2017-08-26, 02:47
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tack, du är snäll du Jag tänker inte vara med på söket men jag tänker söka för mig själv i områdena där jag tror att P försvann, definitivt där jag vet att han varit (där ryggsäcken var) och områdena där omkring. Har dragit mig för det tidigare men nu tänker jag åka dit

Vi VET inte om P varit där väskan eller ryggsäcken hittades!
Jag vet det i alla fall inte.
Det kan mycket väl ha varit andra / någon annan, som lämpat av bagaget där det hittades.
Citera
2017-08-26, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vi VET inte om P varit där väskan eller ryggsäcken hittades!
Jag vet det i alla fall inte.
Det kan mycket väl ha varit andra / någon annan, som lämpat av bagaget där det hittades.
Nej, det har du rätt i. Det enda vi vet är att P klev av tåget som vi sett på filmen och att väskan stod där den stod och ryggsäcken låg där den låg. Hur bagaget hamnade där vet vi inget om men enligt min teori så var det P själv som lämnade sitt bagage där det upphittades, dvs vid Woody och ute på gärdet, och frågan är fortfarande varför det var där. För mig signalerar det två saker, han dumpade sina grejer därför att han inte bryr sig längre ELLER därför att han inte behöver dem längre. Ena syftet var för att han ville lämna detta jordeliv, det andra var för att han inte orkar med livet just nu och vill vila upp sig någonstans.
Citera
2017-08-26, 09:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hej igen,
på söndag tar jag med mig sonen och cyklar på de platser där Patrik eventuellt observerats och i områdena kring Sannahed, Rala och Björka. Missing People har sökning i närliggande områden då också. Det känns tungt och jag har länge avvaktat men nu blir det så. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt och så har det känts hela sommaren. Jag har inte varit så närvarande här pga det och jag ber om ursäkt till de som jag varit snäsig mot här. Jag vill, precis som alla andra, hitta Patrik och få ett slut på det här så Patrik får komma hem på ett eller annat sätt <3

Starkt beslut av dig! Hoppas att allt går bra!

Ta inga risker med djupa diken, stup eller liknande.
Kan vara bra att ha en bra käpp eller liknande att vika ner gräs och växtlighet med så man slipper böja sig. Trädgårdshandskar kanske inte heller är dumt. Riktigt bra skor.
Ta det riktigt lugnt och känn efter att du orkar med, särskilt som du verkar beröras känslomässigt väldigt mycket. Hoppas att sonen är mentalt starkt rustad så ni kan stötta varandra.

Områdena som du pratar om är intressanta tycker jag.

Glöm inte att kolla efter andra tillhörigheter som telefon, mössa,halsduk osv.

Lycka till
Citera
2017-08-26, 10:22
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
"Senast inloggad 21 augusti 2017 14.23." Eller där omkring, Det går inte, att kopiera!

"E.bow." OM det betyder "Elbow" så kanske han har "vassa armbågar!"

Det går inte att kopiera för jag tagit en skärmdump.. men som sagt ingen info förutom E-Bow och en bild som är så otydlig.
Citera
2017-08-26, 11:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror inte att det handlar om att någon i Nigeria har loggat in, eller att Patrik befinner sig där och har loggat in.

Vid några tillfällen när jag har ändrat mina personliga uppgifter eller Apple-ID, eller skaffat någon ny Apple-pryl, ny iPhone eller ny iPad, eller Mac-dator så har jag fått meddelanden om att någon har loggat in från Ryssland på någon ny enhet som ex. en ny Apple-pryl. Man får också info om vilken typ av pryl det är, ny iPhone eller ny iPad m.m.

Vet dock inte hur det funkar på Android-mobiler, men det torde fungera på samma sätt.

Jag har fått det förklarat att det hela kan ha gått genom en server i ett annat land, ex. Ryssland. Vid något tillfälle höll jag på att "forska" efter en viss plats i en amerikansk stad. Då gick jag till någon sida där man kunde se den fysiska platsen för den aktuella serverns placering. Det visade sig att den fanns i min hemstad ett par kilometer från där jag bor.

Nej, tror ju inte att Patrik försökt logga in.

Ja, det stämmer att en server kan finnas i annat land, men brukar du då få upp "misstänkt inloggningsförsök"? Det ser ju lite konstigt ut. Om det har varit rätt inloggningsuppgifter och det gått via servern i Nigeria borde det inte stå misstänkt inloggningsförsök.
Vet att det kan finnas enorma lokaler med tusentals servrar i bergrum och liknande i andra länder. Är väl kostnadseffektiv att ha denna service i t ex Nigeria.

Kanske Patriks föräldrar/bror försök komma in på hans Insta? Detta kanske för att se om de kunnat hitta någon info eller bara av sentimentala skäl?

Men kan inte förstå att enbart Zippzon fått upp denna info igår från en aktivitet i juli. Verkar märkligt, om det inte var Zippzon själv som försökt komma in?
Citera
2017-08-26, 11:47
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, tror ju inte att Patrik försökt logga in.

Ja, det stämmer att en server kan finnas i annat land, men brukar du då få upp "misstänkt inloggningsförsök"? Det ser ju lite konstigt ut. Om det har varit rätt inloggningsuppgifter och det gått via servern i Nigeria borde det inte stå misstänkt inloggningsförsök.
Vet att det kan finnas enorma lokaler med tusentals servrar i bergrum och liknande i andra länder. Är väl kostnadseffektiv att ha denna service i t ex Nigeria.

Kanske Patriks föräldrar/bror försök komma in på hans Insta? Detta kanske för att se om de kunnat hitta någon info eller bara av sentimentala skäl?

Men kan inte förstå att enbart Zippzon fått upp denna info igår från en aktivitet i juli. Verkar märkligt, om det inte var Zippzon själv som försökt komma in?

Dessutom ombads personen verifiera OM det verkligen var han / hon, som försökte logga in!

En gång, när jag var i Berlin (Tyska Berlin) och loggade in på min email kom det ett besked, att någon i Tyskland försökte logga in på mitt konto. Jag skulle bekräfta om det var jag!
När jag bekräftat kom jag in på kontot!
Citera
2017-08-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ser ut så här jag har inget instagram konto

http://imgur.com/a/52n4E

Ser ut som om någon är inloggad på Insta på din dator.... Så att det är det kontot som får varningen. Om du bara går in på instagram.com är du då inloggad på nåt konto? Typ nån släkting?!
Citera
2017-08-26, 12:14
Medlem
Citat:

Jag förstod det, men du kommer ändå söka. Därav tycker jag att du är tuff 🙂
Citera
2017-08-26, 12:33
Medlem
Citat:
En gång, när jag var i Berlin (Tyska Berlin) och loggade in på min email kom det ett besked, att någon i Tyskland försökte logga in på mitt konto. Jag skulle bekräfta om det var jag!
När jag bekräftat kom jag in på kontot!

Exakt så, sa min man att det var enda gången han visste att det kan bli så.
Citera
2017-08-26, 12:35
Medlem
Citat:
Nej, det har du rätt i. Det enda vi vet är att P klev av tåget som vi sett på filmen och att väskan stod där den stod och ryggsäcken låg där den låg. Hur bagaget hamnade där vet vi inget om men enligt min teori så var det P själv som lämnade sitt bagage där det upphittades, dvs vid Woody och ute på gärdet, och frågan är fortfarande varför det var där. För mig signalerar det två saker, han dumpade sina grejer därför att han inte bryr sig längre ELLER därför att han inte behöver dem längre. Ena syftet var för att han ville lämna detta jordeliv, det andra var för att han inte orkar med livet just nu och vill vila upp sig någonstans.

Där ryggsäcken låg går det ju någon slags väg eller stig ,som den du känner ,joggade på om jag inte missminner mig helt utifrån alla inlägg här .Det sägs att man ,om man går vidare på den (rätta mig om jag har fel ? )vägen så kommer man förbi en gammal bilskrot ,sen vidare förbi en storbonde ,och sist men inte minst en gammal dansbana ,som användes flitigt förr utav Hallsbergsborna .

Detta är vad jag läst mig till ,och tänkte att en liten cykeltur däråt kanske inte skadar.
Eftersom Patrik är musiker ,så kanske han kände sig trygg med just en liten scen på en dansbana ,vem vet ,han kanske sov där någon natt ,med lite tak över huvudet ?

Bara en liten tanke .....lycka till imorgon med cykelsöket.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-26 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in