2017-08-25, 22:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag upprepar frågan igen: Brukar KM ha keps?

Ni som ser honom, vet ni? Och hur var det på bilderna: Brynäs-bilden och Sommarlands-bilden? Hade han keps på de bilderna? Men mest intressant är: Brukar han ha det även i jobbet och på fritiden?
Citera
2017-08-25, 22:50
Medlem
Jag skulle också vilja höra mer om Twiggys teorier om MR. Vi är flera som frågat om en sammanfattning. Så svårt är det väl inte att skriva ner sina tankar i ett och samma inlägg. Nu uppfatas Twiggy bara som splittrad och desperat i sina inlägg.

Twiggy det är bara i all välmening jag skriver detta.
Citera
2017-08-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Ni som ser honom, vet ni? Och hur var det på bilderna: Brynäs-bilden och Sommarlands-bilden? Hade han keps på de bilderna? Men mest intressant är: Brukar han ha det även i jobbet och på fritiden?

Snälla, hjälp oss att förstå vikten av att KM numera brukar ha keps?
Vilken relevans har det för vårt fortsatta nystande i HA fallet.
Citera
2017-08-25, 23:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Snälla, hjälp oss att förstå vikten av att KM numera brukar ha keps?
Vilken relevans har det för vårt fortsatta nystande i HA fallet.

Nej, jag frågade inte om han numera brukar ha keps, jag frågar om han har keps - förr och nu. Jag vill testa och se vilken respons jag får på denna fråga.
Citera
2017-08-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Får se om det börjas trollas nu då....
När det inte finns någon bekräftad ålder på pilot, så har jag en fråga till alla. Finns det någon som har fått några pm med initialerna MH?
Har tidigare skrivit om en som var inne på förhör samma tidpunkt.
Och detta kommer från källa:B

Jag tror det kan vara KM som är pilot, men jag stänger inga dörrar
Hej, det jag har fetat: Är det någon mer än den förmodade KM som har varit inne på förhör vid samma tidpunkt menar du?
Vem skulle denna MH vara då tro? Själv får jag aldrig några tips på misstänkta i pm😡. Jo, för några år sedan var det en som var envis och pratade om BW. Men det var då det.
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Jag har frågat Freija21 några gånger ang BW men ej fått något svar.
Dom var nära vänner och man tycker att han skulle ha nämnt något om mötet med Helena utanför Stadt.
Är inte säker på att jag förstår dig rätt här men BW berättade själv om mötet med Helena utanför Stadt i tidningen -92.
Citat:
Jag citerar mig själv och gör ett tillägg.

Om nu BW befann sig utanför stadshotellet samtidigt som "mannen i pilotglasögon" jagade efter Helena inne på stadshotellet borde ju "mannen i pilotglasögon" har hängt som en svans efter Helena när hon lämnade stadshotellet och gick över gatan och träffade BW. Men enligt BW:s berättelse var det bara Helena som han träffade. Återigen: Var befann sig "mannen i pilotglasögon" under den tiden i så fall? Det är något som inte stämmer.
Pilotglasögonmannen kan väl ha dröjt sig kvar utanför hotellet och minglat runt så som det verkar som att många gjorde.
Citat:
Sas inte det i radioprogramserien - att BW inte togs upp för att hans vittnesmål var irrelevant för serien? Eller har jag helt fattat fel?
Det sades i chatten efter radioserien som svar på en fråga om varför hans vittnesmål inte togs med.
Citat:

Har du fått tips om att mannen på bron skulle ha haft keps på sig?
För övrigt efterlyser jag också lite skvaller från er som har koll på KM hur han beter sig osv osv.

---
En annan sak jag funderat på är att de som jag tyckte uttalade sig så säkert i Efterlyst från -96 att Helena skulle ha hoppat in i en bil på Kungsgatan innan bron. Hur kom det sig att de lät så säkra på det, kan de ha fått in något falskt tips?

Sedan tror jag som Lubbe att PW är sanningsenlig när hon säger att mannen i pilotglasögon inte hade varit nämnd tidigare i olika forum. Hon/de kan ju ha missat någon visserligen men knappast BW i alla fall. Tror inte att hon avsiktligt skulle säga ej tidigare nämnd (då) om det inte var så, det skulle hon tappa för mycket i trovärdighet på.
Citera
2017-08-25, 23:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
En annan sak jag funderat på är att de som jag tyckte uttalade sig så säkert i Efterlyst från -96 att Helena skulle ha hoppat in i en bil på Kungsgatan innan bron. Hur kom det sig att de lät så säkra på det, kan de ha fått in något falskt tips?
Det verkar inte finnas något vittne som har sett detta för i sådant fall borde man väl ha sagt det i Efterlyst-reportaget i samband med att man redovisade andra vittnesuppgifter utanför Stadt? Vad det gäller bilen som Helena ska ha klivit in i så säger man i rekonstruktionen att: "Polisen vet att Helena klev in i en bil..." och inte: "ett vittne såg Helena kliva in i en bil..." Jag tror att man från polisen sida bara ville sy ihop händelseförloppet, så som man då, 1996, trodde att det hela hade gått till.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 00:14.
Citera
2017-08-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Hej, det jag har fetat: Är det någon mer än den förmodade KM som har varit inne på förhör vid samma tidpunkt menar du?
Vem skulle denna MH vara då tro? Själv får jag aldrig några tips på misstänkta i pm😡. Jo, för några år sedan var det en som var envis och pratade om BW. Men det var då det.

Är inte säker på att jag förstår dig rätt här men BW berättade själv om mötet med Helena utanför Stadt i tidningen -92.

Pilotglasögonmannen kan väl ha dröjt sig kvar utanför hotellet och minglat runt så som det verkar som att många gjorde.

Det sades i chatten efter radioserien som svar på en fråga om varför hans vittnesmål inte togs med.

Har du fått tips om att mannen på bron skulle ha haft keps på sig?
För övrigt efterlyser jag också lite skvaller från er som har koll på KM hur han beter sig osv osv.

---

Sedan tror jag som Lubbe att PW är sanningsenlig när hon säger att mannen i pilotglasögon inte hade varit nämnd tidigare i olika forum. Hon/de kan ju ha missat någon visserligen men knappast BW i alla fall. Tror inte att hon avsiktligt skulle säga ej tidigare nämnd (då) om det inte var så, det skulle hon tappa för mycket i trovärdighet på.

Ja antingen är det flera som har varit inne, eller också är det självaste pilot. Eller så är det någon som sprider falska rykten.
Många turer hit och dit.
Mycket skitsnack, folk som eventuellt skyddar en mördare. Eller så sabbar de helt enkelt.
Det blir mycket skitsnack och tjafs här i tråden.
Men allt sker anonymt. Är det så att man hittar rätt person som är misstänkt.
Så kan det mycket väl vara så, att det är någon som verkligen öppnar sig, och berättar vad det är som har hänt.
Citera
2017-08-25, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, jag frågade inte om han numera brukar ha keps, jag frågar om han har keps - förr och nu. Jag vill testa och se vilken respons jag får på denna fråga.

Visst, det är helt ok att du frågar.
Men, återigen, vilken relevans har detta?
Utifall, det är av vikt, då måste vi ju förstå varför, för att kunna spinna vidare och på så sätt föra dina argument och hjälpa dig i dina egna funderingar kring keps eller inte keps?
Citera
2017-08-26, 00:02
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, "kontinuerligt inloggad" är jag inte för närvarande; jag har även annat för mig just nu.

Min källa kommer från "PR:s håll". Jag anser att källan är trovärdig.

Från "PR:s håll" säger du... Intressant! Är det PR:s mamma eller någon annan släkting som givit dig den informationen?
Citera
2017-08-26, 00:04
Medlem
Förlåt, åter till ämnet, strax...
Men vissa måste ju sent om sider inse att om man konstant hamnar i felaktig argumentation, tillochmed dispyter, med tvivelaktiga intentioner, så kanske man ska ha så pass självinsikt att hen bör fundera på att själv ändra sitt beteende.
Citera
2017-08-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Förlåt, åter till ämnet, strax...
Men vissa måste ju sent om sider inse att om man konstant hamnar i felaktig argumentation, tillochmed dispyter, med tvivelaktiga intentioner, så kanske man ska ha så pass självinsikt att hen bör fundera på att själv ändra sitt beteende.

Bra där. Det finns många skribenter i tråden som mer och mer börjar försvara sin tes, alternativ racka ner på andra utan sakliga argument. Blir så himla tråkig stämning. Det är väl bra att spår, både nya och gamla lyfts då och då, kanske dyker något nytt upp eller man kan avskriva saker.

Skulle vara riktigt nice att skapa en sammanfattning med de mest intressanta namnen som varit uppe i tråden och lista fakta för respektive mot deras skuld. Det skulle nog lyfta kvaliten i denna tråd ett antal hack. Men jag inser att det är ett ganska stort jobb.
Citera
2017-08-26, 00:25
Medlem
Citat:
Sas inte det i radioprogramserien - att BW inte togs upp för att hans vittnesmål var irrelevant för serien? Eller har jag helt fattat fel?

Det stämmer, PW svarade något liknande, att BW inte skulle tillföra fallet något och därför inte togs med.
Hur svaret löd ordagrant finns att läsa på chatten i anslutning till serien, Helenafallet. Det ligger kvar.
Jag ställde några fler frågor av ringa betydelse. Men just den frågan var nog inte så bekväm. Självklart har BWs sista iakttagelser betydelse och borde varit med. Han var i kontakt med offret och talade med henne innan hon gick. De hade med annat som var av mindre betydelse i syfte som beskrivande utfyllnad. Anledningen till att medvetet inte ta med BWs uppgifter, står för något...Blir nyfiken på vad.

Det har påståtts att BW ska ha erkänt något på fyllan ang försvinnandet...vid två tillfällen...
Hur väl detta stämmer vet nog ni med anknytning till Mariestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in