Citat:
Ursprungligen postat av
Martasson
Får se om det börjas trollas nu då....
När det inte finns någon bekräftad ålder på pilot, så har jag en fråga till alla. Finns det någon som har fått några pm med initialerna MH?
Har tidigare skrivit om en som var inne på förhör samma tidpunkt.
Och detta kommer från källa:B
Jag tror det kan vara KM som är pilot, men jag stänger inga dörrar
Hej, det jag har fetat: Är det någon mer än den förmodade KM som har varit inne på förhör vid samma tidpunkt menar du?
Vem skulle denna MH vara då tro? Själv får jag aldrig några tips på misstänkta i pm😡. Jo, för några år sedan var det en som var envis och pratade om BW. Men det var då det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Serephina
Jag har frågat Freija21 några gånger ang BW men ej fått något svar.
Dom var nära vänner och man tycker att han skulle ha nämnt något om mötet med Helena utanför Stadt.
Är inte säker på att jag förstår dig rätt här men BW berättade själv om mötet med Helena utanför Stadt i tidningen -92.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag citerar mig själv och gör ett tillägg.
Om nu BW befann sig utanför stadshotellet samtidigt som "mannen i pilotglasögon" jagade efter Helena inne på stadshotellet borde ju "mannen i pilotglasögon" har hängt som en svans efter Helena när hon lämnade stadshotellet och gick över gatan och träffade BW. Men enligt BW:s berättelse var det bara Helena som han träffade. Återigen: Var befann sig "mannen i pilotglasögon" under den tiden i så fall? Det är något som inte stämmer.
Pilotglasögonmannen kan väl ha dröjt sig kvar utanför hotellet och minglat runt så som det verkar som att många gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Sas inte det i radioprogramserien - att BW inte togs upp för att hans vittnesmål var irrelevant för serien? Eller har jag helt fattat fel?
Det sades i chatten efter radioserien som svar på en fråga om varför hans vittnesmål inte togs med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag upprepar frågan igen: Brukar KM ha keps?
Ni som ser honom, vet ni? Och hur var det på bilderna: Brynäs-bilden och Sommarlands-bilden? Hade han keps på de bilderna? Men mest intressant är: Brukar han ha det även i jobbet och på fritiden?
Har du fått tips om att mannen på bron skulle ha haft keps på sig?
För övrigt efterlyser jag också lite skvaller från er som har koll på KM hur han beter sig osv osv.
---
En annan sak jag funderat på är att de som jag tyckte uttalade sig så säkert i Efterlyst från -96 att Helena skulle ha hoppat in i en bil på Kungsgatan
innan bron. Hur kom det sig att de lät så säkra på det, kan de ha fått in något falskt tips?
Sedan tror jag som Lubbe att PW är sanningsenlig när hon säger att mannen i pilotglasögon inte hade varit nämnd tidigare i olika forum. Hon/de kan ju ha missat någon visserligen men knappast BW i alla fall. Tror inte att hon avsiktligt skulle säga ej tidigare nämnd (då) om det inte var så, det skulle hon tappa för mycket i trovärdighet på.