2017-08-25, 21:31
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Sjukt många på mitt jobb verkar ha dille på fisk och det ska alltid värmas i micron. Det luktar fan sjukt äckligt.

Sen är där en som en dag i vecka kör makaroner, blodkorv lingon och råriven morot allt blandat som en pytt i panna. Det tycker jag är lite konstigt.

En kvinna äter alltid två smörgåsar till lunch, en med skinka en med salami.
Hon har alltid smörgåsarna i sin ficka och plockar fram dem till lunchen.
Nasty!!!

Jag trodde det var en oskriven regel att man aldrig får värma fisk i micron på jobbet. Så har det varit på alla byggen jag varit på iaf.
Ingen fisk i matlåda och ingen låda på fredagar, det är standard.
Citera
2017-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scontri
Jag trodde det var en oskriven regel att man aldrig får värma fisk i micron på jobbet. Så har det varit på alla byggen jag varit på iaf.
Ingen fisk i matlåda och ingen låda på fredagar, det är standard.
Kanske borde byta bransch , damerna på jobb har alltid fisk....förpestar hela lunchrummet.
Fast tror inte bygge är min grej....
Citera
2017-08-25, 21:33
Medlem
scontris avatar
Konstigaste är för övrigt alla polacker och övriga öststatare som käkar en limpa ljust bröd som man sköljer ner med antingen energidryck eller pulverkaffe innan man avnjuter ett paket röda LM
Citera
2017-08-25, 21:34
Medlem
Barney Calhouns avatar
Jobbade tidigare med en som alltid alltså alltid utan undantag hade en sirapsflaska med mjölk och limpmackor med falukorv med sig till lunch. Och detta var på den tiden när man åt skitbilligt i personalmatsalen. Innan regeringen bestämde att företagen inte skulle få suventionera lunchen. Man käkade för ca 15kr . Han åt dessa limpmackor varenda dag år efter år. Jobbade nog med honom 4-5 år tror jag.
Citera
2017-08-25, 21:42
Medlem
Drumedarens avatar
En kollega har en matlåda gjord i glas, den blir varm när den är i mikron men det insåg inte han förens han körde in handen och greppade tag om den. Småfnissade och återgick till min mat.

Konstiga matvanor folk har är att en gubbe ALLTID äter 2 kokta ägg. Kanske inte så konstigt, men det luktar anus när han skalar dom.
Citera
2017-08-25, 21:42
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Sjukt många på mitt jobb verkar ha dille på fisk och det ska alltid värmas i micron. Det luktar fan sjukt äckligt.

Sen är där en som en dag i vecka kör makaroner, blodkorv lingon och råriven morot allt blandat som en pytt i panna. Det tycker jag är lite konstigt.

En kvinna äter alltid två smörgåsar till lunch, en med skinka en med salami.
Hon har alltid smörgåsarna i sin ficka och plockar fram dem till lunchen.
Nasty!!!
Luktar lite bordell då, ja de e inge kul.
Äter 90% av dagarna riktig thaifood med ris, oftast brukar kollegorna som inte är gift med en Thailändska (typ de flesta) se buttra ut, speciellt de med torra mackor. Men sen blir det nån avstickare till nått lokalt arbetarställe då och då.

Minns nu en hemsk grej för väldigt länge sedan när jag jobba ihop med en rörmokare, han hade en kniv han använde till allt, skrapa rör, smeta ut silikon med, rensa i toastolar, skrapa rent under naglarna... Samma jävla kniv som han bara torka av mot byxbenet ibland skulle han dela fikabröd med också... Drack mest bara kaffe vid de tillfällena.
Citera
2017-08-25, 21:50
Medlem
Biomasss avatar
Vi hade en valack från Norrland som jag anställde temporärt på företaget ett par månader. Kontraktet var bara på tre månader och dagen han skulle sluta hade han med sig en matlåda som såg ut som en sjömansäck. Blåa knutar och vitt linne.

Inuti hade han bakat ett bröd för ett helt kompani, fullstoppat med röda russin. Han hade även lökbaguetter och något konstigt portvin nerpackade i den där väskan. Jag klev in i personalrummet och påtalade att alkohol inte var tillåtet men det var ett hemmagjort plommonvin från Ungern.

Besynnerligt smakfullt.
Citera
2017-08-25, 21:51
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Minns nu en hemsk grej för väldigt länge sedan när jag jobba ihop med en rörmokare, han hade en kniv han använde till allt, skrapa rör, smeta ut silikon med, rensa i toastolar, skrapa rent under naglarna... Samma jävla kniv som han bara torka av mot byxbenet ibland skulle han dela fikabröd med också... Drack mest bara kaffe vid de tillfällena.

Klassiker. Har jag också gjort några gånger när man inte haft någonting annat att dela med. Kniven är ett bra multiverktyg. Antar att man har lite högre tolerans mot bakterier som röris.
Citera
2017-08-25, 21:58
Medlem
Monopolis avatar
Äcklig svenne på jobbet som insisterar på att käka surströmming minst en gång i veckan. Jag har inget emot själva fisken men det luktar för djävligt med konserverad surströmming.
Citera
2017-08-25, 22:06
Medlem
Mikeyjamess avatar
På mitt jobb micrar de flesta sina matlådorna av plast vilket jag hört utlöser cancerogena ämnen. När de muttrar över att jag som använder tallrik bidrar till disk för en stackars sate så funderar jag på att säga att de kommer få cancer men inte gjort det hittills.

En annan sak är att de ska analysera vad fan man äter, alltså att de vill ha ingående detaljer om hur ens rätt är lagad. WTF?
Citera
2017-08-25, 22:13
Medlem
RadikalFails avatar
När jag väl äter min mat så värmer jag den aldrig på jobbet. Tycker vår Micro är så kass att jag hellre äter maten kall.

Kan man säkert kalla udda.

Har en på jobbet som käkar fiskbullar ibland. Det luktar inte vidare kan jag säga.
Citera
2017-08-25, 22:14
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
På mitt jobb micrar de flesta sina matlådorna av plast vilket jag hört utlöser cancerogena ämnen. När de muttrar över att jag som använder tallrik bidrar till disk för en stackars sate så funderar jag på att säga att de kommer få cancer men inte gjort det hittills.

En annan sak är att de ska analysera vad fan man äter, alltså att de vill ha ingående detaljer om hur ens rätt är lagad. WTF?

Själv kör jag matlåda i glas, blir aldrig ofräsch som plastlådor kan bli och lär ju inte utsöndra cancerogener direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in