2017-08-25, 20:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Nu spekulerar jag !

Men det här misslyckade inloggningsförsöket kan ju innebära att någon , hittat och använt p's mobil 31/7

Men det innebär ju isåfall att polisen ser det om dom pejlar mobilen

Intressant iaf , eller så innebär det ingenting , bara ett konstigt sammanträffande !

Kanske... Men det räcker inte att bara ha startat upp sin/hans mobil, det i sig ger inget "mystiskt" utslag, mer än att hans mobil kan pejlas, men om hans Google- eller Apple-konto har ändrats så ger det utslag.
Citera
2017-08-25, 20:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det kan nog stämma, men helt säker är jag inte. Men hade inte Patrik en Android-mobil, Samsung eller något annat märke?

Det är ju bara bärbara Apple-enheter som har operativsystemet iOS. När det gäller Android (som är Googles operativsystem) så har Samsung, HTC, LG, Sony och ett flertal andra märken just Android som operativsystem. Men jag förmodar att det hela fungerar likartat oavsett operativsystem.

Och den 31/7 var väl då som Facebook-gruppen omstrukturerades eller lades ner? Kan någon i FB-gruppen gjort något med Patriks Google-konto, det behöver inte enbart handla om hans eventuella Android-mobil. Det kan likaväl handla om hans gmail, hans YouTube-kanal (om han nu har en sådan), hans Google-användarnamn, hans ev. Google + m.m. m.m..

Det är nackdelen med Google, det är ett och samma konto till allting.

Jo du har säkert rätt bra tänkt , jag blev ju lite undrande när stod android , när jag har Apple .

Udda iaf och smart tänkt av dig !
Citera
2017-08-25, 20:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jo du har säkert rätt bra tänkt , jag blev ju lite undrande när stod android , när jag har Apple .

Udda iaf och smart tänkt av dig !

Jag har själv bara Apple-prylar, och kan Apple "utan och innan" men på jobbet dras man med Android-prylar. Tyvärr...
Citera
2017-08-25, 20:42
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Jag har själv bara Apple-prylar, och kan Apple "utan och innan" men på jobbet dras man med Android-prylar. Tyvärr...

Samma här , android usch ikoner överallt
Citera
2017-08-25, 20:45
Medlem
Pajosvs avatar
Jag kollade runt lite på Instagram och hittade en användare som kallar sig malinslagverk och verkar vara ungefär i samma ålder som Patrik. Men av instrumenteringen att döma så ser det ut som hon sysslar med klassisk musik.

Jag googlade nu malinslagverk och hittade en länk till Hallands Nyheter. Rubriken på artikeln är:

"Jazzig blandning med hela familjen" och på bilden ser man en kvinna bakom trummorna.

Där nämns också paret Almgrens döttrar Malin (slagverk) och Karolina (sopransax, sång). På bilden ser det ut som en jazz-grupp.

Lite långsökt, men... Det handlar trots allt om en ung slagverkare som lirar jazz...

Här är länken till artikeln i Hallands Nyheter:

http://www.hn.se/nöje/musik/jazzig-blandning-med-hela-familjen-1.2193914
Senast redigerad av Pajosv 2017-08-25 kl. 21:03.
Citera
2017-08-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Så du har sett det forumet då? ( syftar inte på insta)

Ja jag såg hans sida ,kan inte alla göra det ?
Citera
2017-08-25, 21:01
Medlem
Pajosvs avatar
Här är en länk till en E-bow, en pryl för gitarrer, har något med strängarna att göra, tror jag. Jag själv har hängt en hel del på tyska musikbutiksgiganten Thomann, fast då gäller det synthar för min del.

https://www.thomann.de/se/ebow_ebow.htm
Citera
2017-08-25, 21:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja jag såg hans sida ,kan inte alla göra det ?

Fast evaeva. Vi pratade om forumet där du ville att jag skulle följa en kille med samma användarnamn i slutet. Som inte var Instagram.
Den jag länkade till.
Citera
2017-08-25, 21:21
Medlem
Pajosvs avatar
Jag vet inte om detta har länkats tidigare, och antagligen spelar det inte någon roll...

Artikeln är från 2013 och där är Patrik och en ung kvinna med på samma bild.

"Patrik Linfeldt och Diana Sangin var på plats på Sommarakademin i Malmö."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5606787
Citera
2017-08-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Går inte då det är på ett forum och han har inte lagt ut varken namn, stad eller något. Däremot en profilbild som inte går att klicka upp. Patrik använder sig av Patrikpopsicle E-Bow. Syftet på det sista vet jag inte om det är just E-Bow som i ett tillbehör till gitarr eller om han åsyftar till E-bow the letter med R.E.M

Edit: bild

https://www.pixeltopic.com/image/rbasbwpaezlhoyc/

jo det ser ut som en Patrik med längre hår ju ....
Kan du inte gå in på där det står gitarrbilder ? Kanske han är med där ,eller är det bara själva gitarrerna som visas ?
Citera
2017-08-25, 22:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte om detta har länkats tidigare, och antagligen spelar det inte någon roll...

Artikeln är från 2013 och där är Patrik och en ung kvinna med på samma bild.

"Patrik Linfeldt och Diana Sangin var på plats på Sommarakademin i Malmö."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5606787

ja du ser ,det är svårt med framtiden ...vilken högskola och kommer man klara den ? Mycket konkurrens om platserna dessutom ...ingen kul sits alls för ungdomarna av idag ...fy...
Citera
2017-08-25, 22:19
Medlem
Citat:
Här är en länk till en E-bow, en pryl för gitarrer, har något med strängarna att göra, tror jag. Jag själv har hängt en hel del på tyska musikbutiksgiganten Thomann, fast då gäller det synthar för min del.

https://www.thomann.de/se/ebow_ebow.htm

Verkar vara en dyr grej men säkert fantastisk ,Patrik spelar ju keyboard han också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in