2017-08-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror inte att det handlar om att någon i Nigeria har loggat in, eller att Patrik befinner sig där och har loggat in.

Vid några tillfällen när jag har ändrat mina personliga uppgifter eller Apple-ID, eller skaffat någon ny Apple-pryl, ny iPhone eller ny iPad, eller Mac-dator så har jag fått meddelanden om att någon har loggat in från Ryssland på någon ny Apple-pryl.

Jag har fått det förklarat att det hela kan ha gått genom en server i ett annat land, ex. Ryssland. Vid något tillfälle höll jag på att "forska" efter en viss plats i en amerikansk stad. Då gick jag till någon sida där man kunde se den fysiska platsen för aktuella serverns placering. Det visade sig att den fanns i min hemstad ett par kilometer från där jag bor.

Betyder då detta att NÅGOT gjordes med hans Apple-någonting, den 31/7?

Kan verkligen ingenting om sånt där..
Citera
2017-08-25, 20:06
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det var en uppmärksam observation från din sida. Visserligen vet vi ju inte om hans bror eller någon vän använder hans konto på Spotify, men när en försvunnen eller "försvunnen" person gör ändringar på sina konton på sociala medier (om nu Spotify räknas dit) så är det definitivt intressant.

Nej absolut inte. Det kan lika gärna vara nåt fel, men samtidigt förstår jag inte varför brorsan skulle logga in där och börja följa några extra när han har ett eget konto. Dessutom verkar dom ha helt olika musiksmak.
Citera
2017-08-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Frågade förut om någon här har en aning om P bara spelar trummor eller om han spelar gitarr med?

Keyboard vet vi ju sen youtube att han lirar ,men gitarr har jag aldrig sett honom använda ?

kan du inte följa den där gitarrspelande Patr*k som hade samma inloggningsnamn som honom ?
Då kan du ju se om det är han .
Citera
2017-08-25, 20:07
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skumt är det. Eftersom det var den 31/7-17 och Zippzon (ursäkta om det blir fel igen) får upp det nu. Och ingen annan.
Zippzon ? Har du någon förklaring?

Nej jag fattar fan inget , jaja säker inget att bry sig om men udda .

Allt är ju möjligt i datorns värld
Citera
2017-08-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan

undrar hur länge vi kommer tro att P. sitter någonstans och loggar in på sina olika sidor ,hmm....?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-25 kl. 20:54.
Citera
2017-08-25, 20:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Keyboard vet vi ju sen youtube att han lirar ,men gitarr har jag aldrig sett honom använda ?

kan du inte följa den där gitarrspelande Patr*k som hade samma inloggningsnamn som honom ?
Då kan du ju se om det är han .

Går inte då det är på ett forum och han har inte lagt ut varken namn, stad eller något. Däremot en profilbild som inte går att klicka upp. Patrik använder sig av Patrikpopsicle E-Bow. Syftet på det sista vet jag inte om det är just E-Bow som i ett tillbehör till gitarr eller om han åsyftar till E-bow the letter med R.E.M

Edit: bild

https://www.pixeltopic.com/image/rbasbwpaezlhoyc/
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-08-25 kl. 20:15.
Citera
2017-08-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Går inte då det är på ett forum och han har inte lagt ut varken namn, stad eller något. Däremot en profilbild som inte går att klicka upp. Patrik använder sig av Patrikpopsicle E-Bow. Syftet på det sista vet jag inte om det är just E-Bow som i ett tillbehör till gitarr eller om han åsyftar till E-bow the letter med R.E.M

men det är ju iallafall hans bild på den personen ,det såg jag ,svart vit bild ,han tittar ner och har handen under hakan ,så visst är det han ,skulle inte förvåna mig om den t-shirt han har på den bilden är den rubinröda ,han har haft på ett antal andra bilder ,samma struktur på tyget i vilket fall ,kanske en favorit- t-shirt enligt honom.
Citera
2017-08-25, 20:14
Medlem
Citat:
åhh nej , tänk om någon snott hans mobil och försökt logga in nere i Afrika ,för att nå en kusin eller något liknande .

Eller att kusinerna därnere försökt att nå P.s stulna mobil som någon annan hållt i sin hand den 31 juli ?

Tänk om P. faktiskt har blivit rånmördad ,och att det var just plånboken med de 400 kr + mobilen som var det som var det intressanta för den som tog de sakerna ?

Som skrivet innan, så har säkerligen inget hänt i Afrika.
Citera
2017-08-25, 20:16
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
men det är ju iallafall hans bild på den personen ,det såg jag ,svart vit bild ,han tittar ner och har handen under hakan ,så visst är det han ,skulle inte förvåna mig om den t-shirt han har på den bilden är den rubinröda ,han har haft på ett antal andra bilder ,samma struktur på tyget i vilket fall ,kanske en favorit- t-shirt enligt honom.

Så du har sett det forumet då? ( syftar inte på insta)
Citera
2017-08-25, 20:24
Medlem
zippzons avatar
Nu spekulerar jag !

Men det här misslyckade inloggningsförsöket kan ju innebära att någon , hittat och använt p's mobil 31/7

Men det innebär ju isåfall att polisen ser det om dom pejlar mobilen

Intressant iaf , eller så innebär det ingenting , bara ett konstigt sammanträffande !
Citera
2017-08-25, 20:27
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan

Det kan nog stämma, men helt säker är jag inte. Men hade inte Patrik en Android-mobil, Samsung eller något annat märke?

Det är ju bara bärbara Apple-enheter som har operativsystemet iOS. När det gäller Android (som är Googles operativsystem) så har Samsung, HTC, LG, Sony och ett flertal andra märken just Android som operativsystem. Men jag förmodar att det hela fungerar likartat oavsett operativsystem.

Och den 31/7 var väl då som Facebook-gruppen omstrukturerades eller lades ner? Kan någon i FB-gruppen gjort något med Patriks Google-konto, det behöver inte enbart handla om hans eventuella Android-mobil. Det kan likaväl handla om hans gmail, hans YouTube-kanal (om han nu har en sådan), hans Google-användarnamn, hans ev. Google + m.m. m.m..

Det är nackdelen med Google, det är ett och samma konto till allting.
Citera
2017-08-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det kan nog stämma, men helt säker är jag inte. Men hade inte Patrik en Android-mobil, Samsung eller något annat märke?

Det är ju bara bärbara Apple-enheter som har operativsystemet iOS. När det gäller Android (som är Googles operativsystem) så har Samsung, HTC, LG, Sony och ett flertal andra märken just Android som operativsystem. Men jag förmodar att det hela fungerar likartat oavsett operativsystem.

Och den 31/7 var väl då som Facebook-gruppen omstrukturerades eller lades ner? Kan någon i FB-gruppen gjort något med Patriks Google-konto, det behöver inte enbart handla om hans eventuella Android-mobil. Det kan likaväl handla om hans gmail, hans YouTube-kanal (om han nu har en sådan), hans Google-användarnamn, hans ev. Google + m.m. m.m..

Det är nackdelen med Google, det är ett och samma konto till allting.

Det var lite så jag tänkte.

Var det inte något som gjordes på något av Patriks konton för ett tag sen? När ändrades inställningarna på Facebook..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in