2017-08-25, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ser ut så här jag har inget instagram konto

http://imgur.com/a/52n4E

Jamen, någon har försökt logga in.
Från Lagos, Nigeria.
Citera
2017-08-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från Lagos, Nigeria.

Vad olika man kan se på ett foto - jag läste typ bara "... inloggningsförsök..."

Skumt..
Citera
2017-08-25, 19:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vad olika man kan se på ett foto - jag läste typ bara "... inloggningsförsök..."

Skumt..

Skumt är det. Eftersom det var den 31/7-17 och Zippzon (ursäkta om det blir fel igen) får upp det nu. Och ingen annan.
Zippzon ? Har du någon förklaring?
Citera
2017-08-25, 19:46
Medlem
Finns det någon annan som inte har ett Instagramkonto, som kan testa länken, för att se om den får upp samma?

Utgår dock från att det är långsökt, men även konstigt att bara en person får upp något annat än kontot..
Citera
2017-08-25, 19:50
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Samma siffror ser jag med:

717 inlägg
336 följare
262 följer

Men nu är det bara 335 som följer Patrik på Instagram.
Citera
2017-08-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Finns det någon annan som inte har ett Instagramkonto, som kan testa länken, för att se om den får upp samma?

Utgår dock från att det är långsökt, men även konstigt att bara en person får upp något annat än kontot..

Så här ser Patriks profil på Instagram ut när jag besöker den via den länk som bifogats här i tråden. Ingen karta utan bara en stängd profil.

http://imgur.com/depKjW4
Citera
2017-08-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Men nu är det bara 335 som följer Patrik på Instagram.

Men varför följa någon som inte skrivit inne på Instagram på 3 månader ?
Någon som har en bra förklaring på det ?
Att följa hans Spotify kan man ju förstå ,att höra hans spellistor måste ju ge något ,men att vara inne på någons "insta" när den inte hör av sig ett dyft...?
Citera
2017-08-25, 19:58
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Att följa hans Spotify kan man ju förstå ,att höra hans spellistor måste ju ge något ,men att vara inne på någons "insta" när den inte hör av sig ett dyft...?

Fast nu handlade det inte om att följa honom på Spotify utan hans användare följer två extra sen i tisdags.

Och hans insta är exakt lika många följare nu som när han försvann.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-08-25 kl. 20:03.
Citera
2017-08-25, 19:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Frågade förut om någon här har en aning om P bara spelar trummor eller om han spelar gitarr med?
Citera
2017-08-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Jag håller inte reda på hur ofta de som jag följer, lägger ut foton, så jag kan säkerligen ha någon, som lägger ut typ så sällan. Jag följer ju inte personen efter hur ofta den lägger ut något ju.
Citera
2017-08-25, 20:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från Lagos, Nigeria.

Jag tror inte att det handlar om att någon i Nigeria har loggat in, eller att Patrik befinner sig där och har loggat in.

Vid några tillfällen när jag har ändrat mina personliga uppgifter eller Apple-ID, eller skaffat någon ny Apple-pryl, ny iPhone eller ny iPad, eller Mac-dator så har jag fått meddelanden om att någon har loggat in från Ryssland på någon ny enhet som ex. en ny Apple-pryl. Man får också info om vilken typ av pryl det är, ny iPhone eller ny iPad m.m.

Vet dock inte hur det funkar på Android-mobiler, men det torde fungera på samma sätt.

Jag har fått det förklarat att det hela kan ha gått genom en server i ett annat land, ex. Ryssland. Vid något tillfälle höll jag på att "forska" efter en viss plats i en amerikansk stad. Då gick jag till någon sida där man kunde se den fysiska platsen för den aktuella serverns placering. Det visade sig att den fanns i min hemstad ett par kilometer från där jag bor.
Senast redigerad av Pajosv 2017-08-25 kl. 20:08.
Citera
2017-08-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Fast nu handlade det inte om att följa honom på Spotify utan hans användare följer två extra sen i tisdags.

Det var en uppmärksam observation från din sida. Visserligen vet vi ju inte om hans bror eller någon vän använder hans konto på Spotify, men när en försvunnen eller "försvunnen" person gör ändringar på sina konton på sociala medier (om nu Spotify räknas dit) så är det definitivt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in